Skip to main content

Het zappen op tv is een drama, en dan heb je de nieuwe app van Videoland nog niet geprobeerd.

als je iets wilt kijken, heb je er eigenlijk al genoeg van en als hij het zou gaan doen, loopt mijn tv weer vast en moet ik KPN kast weer opnieuw resetten.

hoelang gaat dit nog duren?

Erna

@Peterna Hoe doet u dat resetten ? Heeft u ook de "frisse start" reset gedaan, zodat alle software opnieuw wordt ingeladen ?

  •  Druk op Menu op de afstandsbediening.
  • Ga naar Instellingen.
  • Ga naar Systeem.
  • Ga naar Terug naar fabrieksinstellingen en kies Frisse start.
  • Kies "ja" zodra dit in het pop up scherm verschijnt. De ontvanger gaat daarna opnieuw opstarten

@Peterna 

Welke KPN tv ontvanger heb je?

Hoe is deze verbonden met de Experiabox (KPN router modem)?

 

Hoeveel seconde is het, of te wel hoeveel seconde vind jij traag?


Wat betreft de kpn ontvanger is de : arris VIP 2952 ( een van de eerste, dus echt heel oud.) 

en het is bekabeld aan de experiabox. 
Ik hoor graag je reactie. Groetjes Erna. 


Wat betreft de kpn ontvanger is de : arris VIP 2952 ( een van de eerste, dus echt heel oud.) 

 

Zo oud is de Arris 2952 niet.

10 jaar geleden kreeg ik de voorloper, de Arcadyan HMB 22260

En daarvoor had je de 1853 en daarvoor nog diverse anderen.

De Arcadyan HMB 2260 is nu 10 jaar en nog steeds actueel.

De Arris 2952 is een paar jaar jonger en kan makkelijk nog een tijdje mee.

 

Maar wat is traag?

Kan je aangeven hoeveel seconde voor jou traag is?

2 a 3 seconde is (helaas) normaal. Alles gaat via een server.😉


Ik ben ook erg verwend met ziggo, daar kon je snel zappen zonder haperingen.

Heb nu ook KPN TV. En valt mij erg tegen, traag, haperend, zou je niet verwachen met 1Gbit internet.


Eerst in de gids kijken waar op dat moment wat interessants is. En dan direct naar die zender. Hoef je niet tig zenders langs te zappen.

@Spiderxp , had je bij Ziggo een mediabox en zo ja welke. Of een Ci+ module?


@PeterG had de Next


Oh, ja die werkt qua live kijken via DVB-C, dat zapt snel. Maar de Next mini zapt ook trager. Die werkt net als bij kpn via IPTV.


Oh, ja die werkt qua live kijken via DVB-C, dat zapt snel. Maar de Next mini zapt ook trager. Die werkt net als bij kpn via IPTV.

 

Dit is onjuist. Zojuist heb ik bij mijn broer via de next mini naar UHD voetbal gekeken. Ik heb daar meteen flink zitten zappen en het is niet een keer vastgelopen zoals de Arris 5202 bij mij constant doet wanneer ik te snel zap. Zappen gaat ook sneller bij de next mini: 1 seconde vertraging ipv 5 seconden. Beschamend gewoon.

Het probleem zit ook niet bij de Arris 5202 maar bij het tv-signaal. Ik kijk ook Netflix en Prime op de Arris en die werken heel goed. Prima beeld en zelfs UHD content wordt prima weergegeven. Bizar dat een bedrijf als KPN zulke slechte tv-service biedt.