Skip to main content

Ook ik een week geleden overgestapt van Ziggo naar KPN. Wisselen tussen de TV zenders echt onacceptabel traag (3-5 sec).

De oplossing voor mij was om de tv-box van multicast naar unicast om te zetten, nu reageert het zappen bijna direct. Het is ver zoeken, maar in de instellingen, info, helemaal onderaan zit de optie om te wisselen tussen multi- en unicast

 

Admin: eigen topic voor bericht aangemaakt

Ook ik een week geleden overgestapt van Ziggo naar KPN. Wisselen tussen de TV zenders echt onacceptabel traag (3-5 sec).

De oplossing voor mij was om de tv-box van multicast naar unicast om te zetten, nu reageert het zappen bijna direct. Het is ver zoeken, maar in de instellingen, info, helemaal onderaan zit de optie om te wisselen tussen multi- en unicast

En toch wil je weer terug naar multicast immers alleen dan heb je de best mogelijke beeldkwaliteit.


Gisteren na de update gekeken en zappen gaat, gelukkig, nog steeds snel op beide DIW7022.

En bij mij staat hij op multicast en beste beeldkwaliteit. 

 

@HeMaN68 

Hoe is de DIW7022 verbonden met de Experiabox of box12?


@HeMaN68

Hoe is de DIW7022 verbonden met de Experiabox of box12?

 

Ik gebruik geen van beide ;)

Mijn aansluiting gaat rechtstreeks naar mijn pfsense router/firewall. Helaas heb ik een probleem met de igmp proxy daar die momenteel een foutmelding geeft bij het connecten naar de vlan waar de tv boxen in zitten. Ik weet dus waarom het zappen met multicast traag is, maar heb nog geen tijd gehad om in het igmp proxy probleem te duiken.

Voor nu dus (tijdelijk) met unicast opgelost


@HeMaN68 

Probeer het eens met de Experiabox of Box12 van KPN.

Als dat goed werkt, dan ligt het aan je eigen box.


@wjb 

@HeMaN68 

Ik begrijp dat dit misschien als traag overkomt maar KPN is m.b.t. Ziggo absoluut niet te vergelijken daarmee wil ik niet zeggen dat het ok is maar het systeem is gewoon anders.

als je de laatste update’s geïnstalleerd heb en je gebruikt de bijgeleverde HDMI kan je niet zoveel meer aanpassen alleen wat je zelf al geprobeerd heb even unicasten.

Het is even zoeken naar de juiste combi instelling STB en TV maar opzicht hoeft het niet echt heel traag te zijn.

mvg

Â