Skip to main content

Net overgestapt van ziggo naar kpn, maar ben echt niet tevreden over de Zapp snelheid. Mijn firmware is nu 0.17.4, maar is ongeveer 5 sec bezig om beeld te tonen met zenderwissel. Onacceptabel mijn inziens. Een bijkomend euvel is dat live tv blijft hangen op alle zenders, na terugschakelen vanuit terugkijken. Hopelijk voor beide euvels een snelle oplossing.

 

Admin: eigen topic voor bericht aangemaakt
Admin: topics samengevoegd en dubbele reacties verwijderd

Ben net overgegaan naar kpn tv+ en heb een zeer vervelend probleem. Mijn zenders bevriezen regelmatig, soms na zappen en soms na het teruggaan vanuit het terugkijken van een programma. soms werkt het weer na herstarten van de box maar soms is het van de spanning halen nodig. En ook dat helpt soms niet. Zeer frustrerend en verwachte ik niet voor zon duur abonnement. Is dit een bekend probleem bij meerdere klanten van kpn? Ben Ziggo gewend waar ik nooit problemen mee had…


Hoi @Vins 

Mijn eerste reactie was, misschien helpt het als je de kachel aanzet? 
Maar nu ff verder zonder gekheid:😋

De TV+ box is een splinternieuwe android tv-ontvanger en nog steeds in ontwikkeling er worden regelmatig updates uitgebracht.
Het wordt elke week weer beter.

Heb je glasvezel of heb je koper?


Ik heb glasvezel. Maar een “beta” box zou dan toch eerst verder ontwikkeld moeten worden voordat ze aan de mensen aangeboden wordt. Ik heb liever een werkende box dan een nieuwe. Betaal niet voor frustraties.


Hoe is de KPN tv decoder DIW7022 verbonden?

Firmware is goed, zie ook hier. 

 

Zie ook dit schema:

 


Met optie 1, rechtstreeks met kabel op mijn unify switch.


Ondersteund de Unify switch IGMP snooping. 

Probeer het een zonder switch, dus de UTP kabel rechtstreeks van de DIW7022 naar de Experiabox of Box12.


Dat is een goede tip, zal hem eens rechtstreeks verbinden met de kpn router. Heb net even de iglo setting gechecked op mijn router, maar deze stond uit. Eerst maar eens proberen rechtstreeks aan te sluiten.


Het heeft geholpen, tot zover geen problemen. Ook mijn sonosbar (volume regelen) werkt nu met kpn afstandsbediening. Bedankt voor je tip Joop. Nog wat dagen monitoren…


Het heeft geholpen, tot zover geen problemen. Ook mijn sonosbar (volume regelen) werkt nu met kpn afstandsbediening. Bedankt voor je tip Joop. Nog wat dagen monitoren…

 

Graag gedaan.