Skip to main content

pas een paar weken glasvezel via KPN

Als ik van zender wil veranderen duurt dit 6 seconden en als ik van opgenomen programma’s terug ga naar live tv loopt ie vast, moet ik de stekker eruit trekken en 10 seconde later er weer instoppen voordat ik weer live tv kan kijken

ik heb glasvezel 1 gig , supersnel WiFi en bij de verkoopafdeling hadden ze mij verzekerd met deze snelheid dat dit niet meer gebeurd en ik betaal hier dus wel voor !

mijn buurman heeft ook kpn , ook tv+ via WiFi en daar gaat het zappen snel

waarom gaat dit bij mij zeer langzaam, en bij mijn buurman snel, dat is toch vreemd

monteur heeft alles keurig geïnstalleerd dus daar kan het niet aan liggen

ik denk dat het aan jullie Android kastje ligt, want mijn Apple TV kastje is wel snel

onze WiFi snelheid is zeer goed 

wat gaan jullie hier aan doen ik wil ook snel zappen net zoals mijn buurman

Graag oplossing dit is niet fijn

m vr gr Kees

Kunt u een proberen om de ontvanger tijdelijk via een kabel aan te sluiten?

Welk modem heeft u? Heeft u WiFi versterkers? 


Ik heb 500 Mb WiFi , kabels zo 1980 daar ligt het niet aan

Heb ASUS gaming router + versterker sneller kan niet omdat jullie router 1980 is qua snelheid, heeft de monteur deze uitgeschakeld en snelheid getest 1 gig !

Bij Ziggo werkte dit goed !

Graag zou ik betere kpn kastjes ontvangen

Alle apparatuur draait feilloos op mijn WiFi , behalve jullie kastjes, dus rara waar ligt het aan

Dus Nick 83 bedenk een oplossing , jullie verkoopafdeling hebben mij dit gegarandeerd 

nu moeten jullie het nog ff waarmaken, ik betaal ervoor !

Het vreemde is dat jullie telefonische expert zegt dat ze nog met de software verbetering bezig zijn, als dit zo is dan is jou antwoord vreemd 

Dus los dit op voor mij

 

 

 

 


De ASUS is niet geschikt voor Multicast. Staat je tv ontvanger op unicast?? (Video Mode onderaan bij Informatie).

❗️Als de TV+ (DIW7022) op Multicast staat gaat ie bij zappen steeds even die stream checken. En als dat niet werkt gaat ie naar unicast. Dat duurt enkele seconden (inderdaad).

Zet Video Mode op unicast. Dan zal het in jouw opzet goed werken.

Anders beter even testen met het modem van kpn. Dat is gewoon een Gb modem die zelfs meer dan 1 Gb/s aankan! Dus qua snelheid klopt het niet wat je zegt.


PeterG,

Bedankt het zappen gaat nu snel, hier heb ik wat aan

Heb geen idee wat het inhoud maar het werkt

Die ASUS modem is heel goed, 1 gig WiFi en ook een extender van ASUS 

kpn kastje geeft zeer goed WiFi aan 99%, 960Mb

dat word niet veel beter met kabel denk ik 

Misschien test ik de kpn WiFi wel een keer, maar de monteur heeft hem uitgezet, zei ook dat WiFi snelheden tegenvallen

 

 


Misschien test ik de kpn WiFi wel een keer, maar de monteur heeft hem uitgezet, zei ook dat WiFi snelheden tegenvallen.

Rare reactie van de monteur. Een apparaat zal zelden boven de 50 Mb/s uitkomen. Dus met zeg 500 Mb/s via de wifi van de Box12….

In ieder geval RUIM voldoende als je er alleen de ontvanger op hebt. Een HD stream hoogste kwaliteit is bij KPN 14,2 Mb/s. Mocht je de 2 zenders in 4k hebben, die zijn 26 Mb/s.

Een 4k stream bij een streamingdienst is 25 Mb/s. HD (netflix bijvoorbeeld) is 5 Mb/s.

Via Multicast én '’beste kwaliteit'’ heb je op glasvezel echt supermooi beeld. HD 14,2 Mb/s. Unicast 6,2 Mbs/

Wat heb je dan aan 1 GB/s ??? Alleen met veel apparaten tegelijk (!) heeft het zin. Maar hoeveel tv ontvangers moet je tegelijk aan hebben. Of streams via internet? Dan kom je er nog niet.