Skip to main content

Ik heb helaas hetzelfde.

Ongelooflijk. Van Ziggo naar KPN.

zappen tussen zenders bij Ziggo heel vloeiend, 0 vertraging.

Nu bij KPN 2.5 seconden of zo tussen 2 zenders..

 

Nog andere alternatieve oplossingen?

of is 2-2.5 seconden normaal?

bedankt

 

Admin: afgesplitst, eigen topic voor je aangemaakt. 
 

Zie ook hier.

Als ik het goed begrijp, is dit probleem maandag opgelost.

 

P.S.

Ziggo via de tv (CI+ kaart) wekt met DVB-C en KPN (Ziggo met Next box ook) werkt met IPTV.


Zie ook hier.

Als ik het goed begrijp, is dit probleem maandag opgelost.

 

P.S.

Ziggo via de tv (CI+ kaart) wekt met DVB-C en KPN (Ziggo met Next box ook) werkt met IPTV.

Ik heb de update op 1 tv al binnen als uitverkorene en kan bevestigen dat het zappen heel veel sneller gaat nu. Ze zijn goed bezig bij KPN.

@MarcelvW2 tv+ is een nieuw product en er zijn wat opstartproblemen. Ik heb tv+ vanaf het begin dat het vrij op de markt kwam en er zijn al de nodige zaken opgelost. Er zal vast reden zijn dat je bij Ziggo weg bent gegaan. Ik ben blij dat ik over glas tv+ heb in ieder geval.


Ok ik wacht maandag af.

Ik had bij ziggo geen problemen. Maar voor ziggo had ik xs4all, ook geen problemen…

Nu leuke aanbieding kpn:

  • erg traag zappen (ik wacht maandag af)
  • had serie opnames gemaakt, kastje viel uit en toen serie opnames weg. Geen probleem, waren er pas een paar
  • tv/kastje al 4x uitgevallen of ineens opnieuw opgestart of onverwacht uit de film naar het menu -  in 2 dagen dat ik heb
  • toen ik een opgenomen film halverwege stopte en verder wilde kijken gaf hij keurig vraag : verder kijken of van het begin. ik koos verder kijken- maar het begon toch van begin
  • ik ga verder ontdekken wat de verschillen zijn. nog niets gevonden wat KPN beter maakt… helaas

  • had serie opnames gemaakt, kastje viel uit en toen serie opnames weg. Geen probleem, waren er pas een paar

Maar opnames worden helemaal niet op het "kastje" gemaakt maar "in the cloud".

Ik vraag me dan ook af of die serie opnames werkelijk "weg zijn" of dat ze alleen niet zichtbaar zijn/waren op die TV+ Box.

 

Verder lijken er nog veel kinderziektes in die TV+ Box te zitten, iets waar jij helaas ook tegenaan lijkt te lopen.


Ik herken wel het soms herstarten van de tv app. Dat is wel een dingetje. Ik vrees dat de functionele zaken die je terecht aangeeft een wat lagere prioriteit hebben momenteel. De focus ligt nu op de techniek lijkt het. Hopelijk ervaar je maandag dat het zappen een stuk sneller gaat, ik weet het bijna wel zeker.

Los van de tv discussie is de kwaliteit van de internetverbinding toch ook wel een reden om ziggo vaarwel te zeggen hoop ik. Een upload alleen al die symmetrisch is. Al hangt het bij Ziggo volgens mij wel erg af van de regio vanwege de versnippering van oude providers die nu ziggo vormen.

Hebben we het nu echt over Ziggo hier 😅


hi,

bedankt dat je de tijd neemt om deze vragen te bekijken.

Ik zie steeds meer kleine problemen…

1 die me het meest stoort is dat als ik een opgenomen film tussentijds pauze zet (om te koken of te werken etc) dan gaat hij naar een paar minuten terug naar het hoofmenu. Als ik dan weer start, dan begint hij vanaf het begin OF zegt ‘verder kijken’ maar is nog steeds het begin. Dus is positie kwijt waar ik gebleven was.

Heb je daar nog tips of suggesties bij?

 

Ziggo was perfect op 1 ding na: in slaapkamer kon ik alleen kijken via streamen naar chromecast en gaf soms schokkerig beeld… klein probleem vergeleken met huidige situatie..

 

bedankt

 


Als je de weergave echt onderbreekt, dus geen pauze, wordt de positie zeker onthouden. 

Het kromme terug pijltje is tevens "stop" knop.


Ok,

 

bedankt. zal ik proberen. Maar wel gek dat ‘pauze’-knop feitelijk niet werkt als pauze. Dat zou toch bij elke test zelfs voor een beta-release gewoon getest en werkend moeten zijn? Dus zeker deze versie..

Maar gebruikers zoals jij hebben al vervangende oplossingen bedacht. mooi.

 

Ik heb net de firmware upgrade gedaan. Zappen tussen zenders nu onder de seconde! 

 

Maar nog zat dingen die minder zijn dan ziggo. Een voorbeeld van net is de informatie over films van vanavond. Er is een prima beschrijving van de film (ziggo en kpn). Maar bij ziggo zie je ook de hoofdrol spelers. Dan kan beschrijving saai zijn, maar als bijv Morgan Freeman er in speelt dan toch opnemen. Bij KPN zie je niets en sla ik film mogelijk onterecht over. Of is daar ook een omweg voor (niet zijnde tvgids.nl op loniele telefoon…) ?

 

bedankt weer

 

 

 


Maar hoe lang staat hij dan op pauze? Hij onthoud echt maar 1 uur de plek door maximaal zo lang op pauze te staan. Daarna klapt ie eruit en ben je die plek kwijt.

Ik ben in 12 jaar niet anders gewend. Langer onderbreken door gewoon te stoppen. Dan wordt onthouden waar je stopte. 


Staat echt maar kort pauze. Denk 10-15mins.

Hele probleem bestaat niet bij ziggo of apps zoals videoland, en netflix. Zelfs als ze terug gaan naar menu na een bepaalde tijd, dan weten ze nog precies waar je gebleven was. Alleen kpn kan het niet..

 

 

 


Is het trouwens een live uitzending die je dan pauzeert? Dat punt wordt niet onthouden, maar hij zou wel tot een uur op pauze moeten kunnen blijven. Bij de 7022 pauzeer ik dan 5 seconden, laat weer even lopen zodat ie de andere stream pakt, en 20 minuten pauze was geen probleem. 

Maar ik kijk eigenlijk nooit "live". Behalve sport. 

Voor uitgebreide informatie over films en series ga ik sowieso naar http://imdb.com .

Dat de cast niet vermeld wordt is al vaak aangekaart.