Skip to main content

Heb een bekabelde Arris VIP2952 TV ontvanger. Sinds enige tijd verloopt het zappen erg traag. Na het kiezen van een andere zender via de afstandsbediening, wordt het beeld zeker 15 seconden zwart en schakelt dan pas naar de gekozen zender. Dit is echter niet standaard. Soms gaat het weer een tijdje goed (geen zwart beeld, tv schakelt direct naar volgende zender) maar vervolgens gaat het weer een tijdje traag.

Ik heb ook nog een andere gelijksoortige tv-ontvanger en die geeft geen enkel probleem.

Waar zou dit aan kunnen liggen en wat kan ik er aan doen, want dit is wel irritant.

Gr G.

Hi en welkom @kruijffjes!

Ik kan me voorstellen dat dat trage zappen niet prettig is. Dit gebeurt op één van jouw twee tv-ontvangers, lees ik. Is deze tv-ontvanger rechtstreeks bekabeld aangesloten op het modem? Wat vaak goed helpt, is om de tv-ontvanger een frisse start te geven. Probeer dat eerst eens.

Maakt het geen of weinig verschil, ruil je tv-ontvangers dan eens om van plek. Verhuist het probleem mee of blijft het dan op dezelfde plek?