Skip to main content

Wat een slechte service en communicatie tussen servicemedewerkers!

 

Bel ik gisteren meer dan 35 minuten met iemand van de servicedesk..

Wordt mij toegezegd een 4K kastje te krijgen, ik heb er 2 nodig maar dit gebeurt dan een voor een.

Ik hoefde nog geen 4k abonnement te nemen, ik zou alvast 2 nieuwe 4K kastjes krijgen.

Dit omdat ik 2 4K tv's aangeschaft hebt en alsmaar problemen met de huidige kastjes die ik al ruim 10 jaar heb.

Nu is mij eenzelfde kastje opgestuurd, die ik op de post gedaan hebt.

 

Ik weer bellen..krijg een medewerker genaamd Coen aan de lijn die zegt dat dit niet klopt en ik zal het wel verkeerd begrepen hebben… want ik moet een 4K abonnement nemen.. 

Dus zeg ik, dan neem ik een 4K abonnement bij deze..Nee, dat kan niet, er is een tekort aan kastjes..

 

Waarom is dit mij gisteren niet allemaal verteld? Ik koop nog 2 superwifi kastjes die vandaag geleverd gaan worden.. 

 

Ik ben al vanaf 1990 klant, 2 mobiele abo's en een alles in 1.  Maar zo'n slechte service had ik als trouwe klant nooit verwacht.

De superwifi kastjes gaan retour en ik ga overstappen naar een andere provider.

 

Dus, ik ga KPN verlaten..  echt ongelooflijk onempatisch en star ik te woord gestaan bent!

 

 

Helemaal eens, @Wokko .

Al sinds 1 mei is kpn tijdelijk gestopt met het 4k pakket activeren en ook met de uitgifte van de Arris vip5202. Je zou verwachten dat de telefonisten dit of weten of direct op hun scherm te zien krijgen als ze dat abonnement (4k) opvragen.

de huidige kastjes die ik al ruim 10 jaar heb.

Euh, TIEN jaar????

Dan zijn het vast nog Motorola's denk ik zo. Die kun je omruilen via onderstaande tool. De Motorola's werken v.a. het najaar niet meer, omdat dan het oude tv-platform (7.7) uit gaat en de Motorola's niet op het nieuwe kunnen.
Bij omruil krijg je een prima werkende HD ontvanger Arris vip2952 of Arcadyan hmb2260.
kpn.com/omruilen

Verder kunnen de storingen ook nog veroorzaakt worden door verouderde stopcontactadapters DVS 200 / MT 2360. Maar die Motorola's moeten sowieso vervangen.

NOTA BENE

Een 4k UHD ontvanger is (nog) helemaal niet echt nodig met een 4k televisie. Alle zenders zijn en blijven HD, ook met zo'n ontvanger.

De 4k-apps voor o.a. Netflix, Amazon Prime en Youtube zitten verder ook in je 4k Smart-tv.:smile:


Helaas heeft KPN momenteel geen 4K kastjes.

Hopelijk komen ze weer snel voor o.a.de 4K liefhebbers.


Helemaal eens, @Wokko .

Al sinds 1 mei is kpn tijdelijk gestopt met het 4k pakket activeren en ook met de uitgifte van de Arris vip5202. Je zou verwachten dat de telefonisten dit of weten of direct op hun scherm te zien krijgen als ze dat abonnement (4k) opvragen.

de huidige kastjes die ik al ruim 10 jaar heb.

Euh, TIEN jaar????

Dan zijn het vast nog Motorola's denk ik zo. Die kun je omruilen via onderstaande tool. De Motorola's werken v.a. het najaar niet meer, omdat dan het oude tv-platform (7.7) uit gaat en de Motorola's niet op het nieuwe kunnen.
Bij omruil krijg je een prima werkende HD ontvanger Arris vip2952 of Arcadyan hmb2260.
kpn.com/omruilen

Verder kunnen de storingen ook nog veroorzaakt worden door verouderde stopcontactadapters DVS 200 / MT 2360. Maar die Motorola's moeten sowieso vervangen.

NOTA BENE

Een 4k UHD ontvanger is (nog) helemaal niet echt nodig met een 4k televisie. Alle zenders zijn en blijven HD, ook met zo'n ontvanger.

De 4k-apps voor o.a. Netflix, Amazon Prime en Youtube zitten verder ook in je 4k Smart-tv.:smile:

Allermaal leuk en aardig, maar waarom wordt mij een nieuw kastje toegezegd, met bluetooth AB zoals op de site van KPN?

 

https://www.kpn.com/beleef/blog/nieuwste-tv-ontvanger-kpn.htm

 

En dan een mij 2 superwifi punten verkopen omdat dat beter zou zijn?

 

Dat een 4K  tv die apps heeft weet ik ook wel, het gaat om het op de hoogte zijn van de KPN medewerker, en de duidelijke toezegging die gedaan is :)  En door de volgende KPNer gewoon als iemand die t waarschijnlijk niet goed begrepen heeft wordt neergezet..  


Het zijn mensen en mensen kunnen en mogen fouten maken.

Is Bleutooth op de KPN tv ontvanger belangrijk?

 

Wifi versterkers heb je nodig als in je huis niet op alle plaatsen een goede WIFI aanwezig is.

Anders zou ik zeggen, annuleren.

Ik heb ze niet nodig, maar wij wonen in een appartement (dat scheelt misschien)

 

Maar de 4K kastjes zijn momenteel helaas niet bij KPN op voorraad.

Hopelijk komen ze weer snel binnen.


Via die link wordt je niks toegezegd. Dat is gewoon een blogbericht, van begin maart nota bene, waarin de nieuwe ontvanger wordt toegelicht. Dat ie nu, v.a. begin mei, tijdelijk niet beschikbaar is doet niks af aan dat bericht. Het is en blijft de nieuwe ontvanger tenslotte; leverbaar of niet.

Verder ben ik met je eens dat het via de telefonisten net iets te vaak mis gaat.

Die wifi punten hebben natuurlijk niks van doen met ITV, wat helemaal niet via wifi gaat.


Via die link wordt je niks toegezegd. Dat is gewoon een blogbericht, van begin maart nota bene,

 

Dat klopt ook, het gaat mij erom dat dit t kastje is wat mij nota bene gisteren is toegezegd …

Alleen de reactie van de medewerker genaamd Coen was totaal niet klantvriendelijk, en daar gaat t toch om?  Een klant een goed eindgevoel geven, al kan het probleem niet opgelost worden.

Het antwoord : Ik was niet bij het gesprek, het staat niet genoteerd wat afgesproken is, en het is zoals ik het zeg … Dat noem ik klantonvriendelijk..maar goed, je schiet er niets mee op. 

En zo husselen ze maar wat . Fijne avond iedereen


Bel ik gisteren meer dan 35 minuten met iemand van de servicedesk..

Wordt mij toegezegd een 4K kastje te krijgen, ik heb er 2 nodig maar dit gebeurt dan een voor een.

Ik hoefde nog geen 4k abonnement te nemen, ik zou alvast 2 nieuwe 4K kastjes krijgen.

Dit omdat ik 2 4K tv's aangeschaft hebt en alsmaar problemen met de huidige kastjes die ik al ruim 10 jaar heb.

Ik kan me nauwelijks voorstellen dat die servicedeskmedewerker jou echt twee 4K kaatjes beloofd zou hebben. Als hij/zij dat wel beloofd zou hebben dan heeft hij/zij behoorlijk zijn/haar mond voorbijgepraat want hij/zij heeft helemaal de bevoegdheid niet om zo'n belofte te doen en daarbij komt dat er ook geen mogelijkheid is om de logistieke afdelingen aan te sturen opdat een 4K kastje verstuurd zal worden.

 

Mocht uit de gespreksnotities blijken dat die toezegging wel gedaan is dan is KPN daar natuurlijk aan gehouden maar ik ben bang dat zoiets niet teruggevonden zal kunnen worden.


Helaas heeft KPN momenteel geen 4K kastjes.

Hopelijk komen ze weer snel voor o.a.de 4K liefhebbers.

Ze zijn er nog wel hoor maar omdat er dus nog maar een beperkte oplage is wordt er nu per nieuw abonnement maximaal één 5202 uitgegeven, alles daarboven gebeurd dan met de VIP2952 of HMB2260 waar nog een wat grotere voorraad van is. Beide zijn gelukkig nog steeds prima tv-ontvangers.

 

Helaas treft het wereldwijde chip-tekort ook KPN en de fabrikanten waar KPN de spullen afneemt. Ik zie het zo gebeuren dat het te kort aan VIP5202's nog ruim een jaar aan blijft houden, al dan niet langer. Fabrikanten van modems en tv-ontvangers zijn ten opzichte van bijvoorbeeld smartphones niet waar het grote geld ligt.


Ik zie het zo gebeuren dat het te kort aan VIP5202's nog ruim een jaar aan blijft houden, al dan niet langer.

Dit lijkt me nogal gevoelige informatie waarvan ik me afvraag of dit thuishoort op een publiek forum.

Ik hoop dat KPN dan veel aandacht zal schenken aan het ontwikkelen van een volwaardige app die zich kan meten met de TV ontvangers.


 Dit lijkt me nogal gevoelige informatie waarvan ik me afvraag of dit thuishoort op een publiek forum.

Dit is puur speculatie, kijkend ook naar de levertijden van andere producten (bijvoorbeeld grafische kaarten en processors). Overal wordt ook geroepen dat het chiptekort nog wel een tijdje blijft aanhouden, daarop baseer ik die speculatie ook. Ik heb immers geen idee hoe de contacten zijn tussen KPN en Arris en wat de exacte levertijd gaat zijn en wat Arris doet om de levertijden zo kort mogelijk te houden.


Het spijt me om te lezen dat je zo'n nare smaak aan de telefoongesprekken met onze klantenservice hebt overgehouden, @Wokko. Ik kan me voorstellen dat als jou de toezegging is gedaan dat je 4K tv-ontvangers krijgt, je vreemd opkijkt als je precies dezelfde tv-ontvangers weer ontvangt. Nu was ik niet bij het gesprek aanwezig, dus ik weet niet precies wat er is besproken met mijn collega. Ik moet daarom afgaan op de notities in het systeem. In deze notities staat niets over de 4K tv-ontvangers, enkel dat je SuperWifi hebt aangeschaft en dat je een nieuwe tv-ontvanger krijgt. In de notities van de volgende collega staat wel één en ander over de 4K tv-ontvangers.

Zoals mijn collega aan de telefoon en de mede-forumgebruikers hiervoor ook al hebben aangegeven, hebben we momenteel te maken met een tekort aan 4K tv-ontvangers door wereldwijde leveringsproblemen. Deze informatie is intern bekend en beschikbaar. Maar collega had hiervan op de hoogte moeten zijn en jou hierover moeten informeren. Bovendien had mijn collega moeten weten dat 4K tv-ontvangers in de regel alleen worden verstuurd bij aanvragen van een 4K upgrade. En dat is op dit moment niet mogelijk door het tekort. Ik wil je dan ook mijn excuses aanbieden voor de foutieve informatie die je van ons hebt ontvangen. Ik zal niet ontkennen dat jouw nare gevoel voorkomen had kunnen worden als je goed geïnformeerd was.

Helaas kunnen we de tijd niet meer terugdraaien. Ik kan je enkel mijn excuses aanbieden voor de gang van zaken en je nu alsnog voorzien van de juiste informatie. Ik kan er helaas niet voor zorgen dat je alsnog 4K tv-ontvangers toegestuurd krijgt, sorry.