Skip to main content

Beste heer/mevrouw, 

Na aanleiding van telefonisch contact met een medewerker van KPN stuur ik u nu dit bericht. Mijn naam is Luc (kleinzoon) en ik stuur dit bericht voor mijn oma (F.Stols). Het volgende is namelijk voorgevallen: 

Oma is sinds 2018 klant geworden van KPN met een alles in één pakket. Er is toen der tijd door een installateur van KPN alles aangesloten (televisie met een draadloze verbinding). Internet en bellen werkt naar behoren maar de televisie doet het slecht. De verbinding valt continue weg en het beeld hapert heel erg. Aangezien oma haar ogen niet meer goed genoeg zijn om te lezen of te puzzelen is ze erg gehecht (vooral in de avond) aan haar televisie, want anders is het erg stil in huis. 

 

Ik heb telefonisch contact opgenomen met KPN en de medewerker heeft op afstand het netwerk uitgelezen. Ik heb uitgelegd dat oma wel Videoland kan kijken via Smart TV (draadloos verbonden met Wifi), maar het tv kijken via de tv ontvanger het niet doet. Vervolgens vroeg de medewerker aan mij wat voor draadloze verbinding set oma gebruikt, dit is een wit apparaatje met een logo van KPN met 3 lampjes. Daarop zei de medewerker dat deze verbindingsset al 5 jaar niet meer wordt gebruikt door KPN (vanaf 2016 zou dit zijn) en dus zwaar verouderd is. Hier lag dan ook het probleem. Kosten: €125,- Dit moet oma zelf bestellen en voor de kosten moet ze zelf opdraven!

 

Ik heb aangegeven het hier niet mee eens te zijn aangezien KPN in 2018 deze oude MEUK (die ze vanaf 2016 al niet meer gebruiken) heeft aangesloten. Destijds extra voor betaald door oma omdat oma niet in bezit was van deze draadloze apparatuur. Ik heb gevraagd aan de medewerker of ze me tegemoet konden komen omdat de medewerker en daarmee KPN zichzelf zwaar tegensprak. (Apparatuur aansluiten in 2018, dat sinds 2016 niet meer wordt gebruikt) En de klant hiervoor zelf laten betalen…..

 

Ik verwacht van KPN dat ze hiermee aan de slag gaan en oma hierin volledig tegemoet komen, zo niet dan zijn we genoodzaakt over te stappen naar een andere provider. 

 

Met vriendelijk groet, 

Luc

admin: Titel aangevuld ivm vindbaarheid 

Hoi @F.Stols, ik ben KPN klant en zat me af te vragen waarom de TV niet direct bekabeld op de experiabox aangesloten kan worden? De verbinding zal dan zeker stabiel zijn. En welke tv-ontvanger heeft ze? 

Voor de KPN moderators is het handig dat de gegevens van jouw oma in je forumprofiel staan, dit is alleen zichtbaar voor jou en KPN. Dit kun je invullen onder ‘Persoonlijke opmerkingen’. 


Draadloze verbindingssets (DVS) zijn altijd eigen risico. Je koopt ze als een vaste kabel niet mogelijk of wenselijk is, om op die manier draadloos je tv ontvanger te kunnen aansluiten. Maar als er iets mee is, is het voor jezelf om op te lossen. Of op te laten lossen tegen betaling. Punt is dat die DVSen veelste gevoelig zijn voor externe bronnen op je stroomnetwerk. Of je nou oudere hebt of de nieuwste, blijft een gok, en als je zeker geen storingen wil, moet je ze niet gebruiken. Meest zekere optie is altijd een vaste kabel. Als dat echt niet kan, of je wil het niet, kunnen we evt de coaxkabel gebruiken als die er wel loopt. Let wel, kost 2x50euro aan extra apparatuur. Draadloze opties zijn er in de vorm van die DVS dus (niet aan te raden), en Superwifi’s (wel aan te raden).

 

Een installatie uit 2018 kun je nu niet meer op terugvallen. 

DVS die niet goed meer werkt, en ouder dan 3 jaar, heb je geen garantie meer op.

 

Is er geen mogelijkheid om een utp kabel te leggen?


Heb je de DVS adapters al eens opnieuw gekoppeld?

Verder begrijp ik uit je beschrijving dat het nog een DVS 200 betreft. Tegenwoordig is er de DVS 1200 die een veel betere en stabielere verbinding heeft. Set van 2 benodigd. € 80. Waar die medewerker 125 euri vandaan haalt…..

Maar het meest stabiel is natuurlijk een utp kabel direct van modem naar tv-ontvanger.


In het verleden spraken de KPN moderators altijd vanuit KPN. Tegenwoordig proberen de betere met de klant mee te denken. Vul dus even je profiel aan zoals @Anneke-Anna zegt. Hier de link. https://forum.kpn.com/settings/profile

Tot voor kort was de zgn draadloze verbindingset altijd “de” oplossing bij KPN. Ik heb nu op Internet gezien dat ze hiervan terugkomen. Dat de persoon aan de telefoon zegt 5 jaar, is waarschijnlijk omdat die het ook niet meer weet en het een klein beetje erg naar boven afrond. 

Maar ga zelf eerst even aan de slag. Die Powerline adapters (de productnaam alleen al van KPN Draadloos) zijn ondingen, maar als het altijd heeft gewerkt kan het best dat je Oma de laatste tijd iets veranderd heeft in huis (kan simpel een schemerlampje zijn met een stuk lampje). Vraag eens of ze weet op welke momenten ze het meeste last heeft, dan kan je al heel veel zaken elimineren. 


Beste @F.Stols, welkom! Leuk dat je je vraag hier stelt. Ik zie dat de community je al van behoorlijk wat informatie heeft voorzien, top. 

Draadloze verbindingssets (DVS) zijn altijd eigen risico. Je koopt ze als een vaste kabel niet mogelijk of wenselijk is, om op die manier draadloos je tv ontvanger te kunnen aansluiten. Maar als er iets mee is, is het voor jezelf om op te lossen. Of op te laten lossen tegen betaling. Punt is dat die DVSen veelste gevoelig zijn voor externe bronnen op je stroomnetwerk. Of je nou oudere hebt of de nieuwste, blijft een gok, en als je zeker geen storingen wil, moet je ze niet gebruiken. Meest zekere optie is altijd een vaste kabel. Als dat echt niet kan, of je wil het niet, kunnen we evt de coaxkabel gebruiken als die er wel loopt. Let wel, kost 2x50euro aan extra apparatuur. Draadloze opties zijn er in de vorm van die DVS dus (niet aan te raden), en Superwifi’s (wel aan te raden).

 

Een installatie uit 2018 kun je nu niet meer op terugvallen. 

DVS die niet goed meer werkt, en ouder dan 3 jaar, heb je geen garantie meer op.

 

Is er geen mogelijkheid om een utp kabel te leggen?

Dit is ook mijn advies: kijk of er toch kabels getrokken kunnen worden. Hoewel we de DVS inderdaad verkopen, is dit gevoelig en gewoon een stuk minder stabiel dan bekabeld naar de Experia Box. 

Heb je de DVS adapters al eens opnieuw gekoppeld?

Verder begrijp ik uit je beschrijving dat het nog een DVS 200 betreft. Tegenwoordig is er de DVS 1200 die een veel betere en stabielere verbinding heeft. Set van 2 benodigd. € 80. Waar die medewerker 125 euri vandaan haalt…..

Het opnieuw koppelen is altijd een goede tip, daarnaast kan ze inderdaad overwegen om een nieuwe DVS1200 aan te schaffen.