Skip to main content

Al langere tijd maken we naar tevredenheid gebruik na KPN interactieve TV, via een Experia V10 en direct daar achter een Arris 2952 decoder.

Sinds een aantal weken duurt het langer en langer voordat er beeld op TV verschijnt na het aanzetten van de Arris. Initieel soms enkele minuten maar het is nu soms al opgelopen tot meer dan twintig minuten tot een half uur.

Als eerste ‘storingsreactie’ heb ik de stekker uit de Arris gehaald, meer dan tien minuten gewacht en daarna weer ingeplugd. Het apparaat begint dan weer te laden. De eerste paar keer was er na het laden direct beeld, de laatste paar keer gaf het display wel het kanaal nummer aan maar duurde het tot tien minuten voordat er ook daadwerkelijk beeld verscheen.

Als er uiteindelijk beeld is, werkt alles inclusief Netflix prima. Ik heb geen meetbare (reguliere speedcheck) met mijn internet en verdenk daardoor de Arris en niet de Experia box.

Ik ben benieuwd of iemand dit herkent en er wellicht een oplossing voor weet.

Groet en dank, Rene

Hallo @NLCircle , uit je verhaal begrijp ik dat je de decoder letterlijk uit zet nadat je tv hebt gekeken.

Doe ik trouwens ook 's nachts om stroom te besparen.

Inderdaad, na stroomloos te zijn geweest kan het inderdaad wat langer duren voordat e.e.a. weer opgestart is.

Je zou eens een andere LAN-poort op het modem kunnen proberen en/of een andere LAN-kabel, minimaal kwaliteit CAT5e, beter nog CAT6.

Succes.


Beste Jan,

Hartelijk dank voor je reactie. Ik kan me voorstellen dat het opstarten iets langer zou kunnen duren na een langere stilstand maar als dat van een paar seconden oploopt naar 20 tot 30 minuten, zie ik een reden om me zorgen te maken.

Ik ga zeker je advies opvolgen om de bedrading te checken en evt te vervangen door CAT6. Ik hoop dat het werkt, zal hier zeker mijn ervaringen delen maar vraag me wel af wat er nu eigenlijk het onderliggende probleem is.

Hartelijke groet en een fijn weekend,

Rene


Hallo @NLCircle , een tv decoder die echt uitgestaan heeft kan nooit binnen enkele seconden opstarten, Dat snelle opstarten gebeurt alleen vanuit een stand-by stand.

Groeten en goed weekend

Jan


Hey Jan, uiteraard verwacht ik niet dat de Arris binnen een seconde tot leven is igewekt als hij volledig uitstaat (wat hier trouwens niet eens van toepassing is). Opstarttijden van 25 tot 30 minuten zijn dan weer het andere uiteinde.

Ik verdenk de Arris van een hard- of software fout (bootprobleem of zo) dus ik zal KPN vragen dit apparaat om te ruilen.

Bedankt voor je hulp, fijn weekend, Rene


Welkom bij ons op het forum @NLCircle. 20-30 minuten is wel heel erg lang voor het opstarten! De tips van Jan gaven geen verbetering dus, had je de tv-ontvanger ook al eens naar de fabrieksinstellingen teruggezet? Daarmee wordt de software opnieuw op de Arris geïnstalleerd en kunnen we dat deel uitsluiten.

Ik hoor graag van je hoe het daarna gaat.


Hey Jasper,

Dankjewel voor je reactie. Ik ga morgen bij thuiskomst je advies meteen opvolgen en zal de resultaten hier terugmelden.

Groet,

Rene


Dat is goed, ik ben benieuwd hoe het daarna gaat.


Beste Jasper,

Gisteravond bij thuiskomst heb ik je aanwijzingen gevolgd om de fabrieksinstellingen te herstellen. Het laden van de nieuwe software duurde inderdaad tussen de 20 en 30 minuten.

sinds gisteren heb ik op verschillende momenten de decoder en TV weer aangezet maar de opstarttijd blijft ergens tussen 10 en 25 minuten schommelen. Aangezien het in het verleden prima heeft gewerkt, kan een bekabelingsfout worden uitgesloten.

Ik verdenk de Arris zelf maar kan verder weinig anders meer om het probleem te isoleren. Dit probleem begint echter wel in hoge mate irritant te worden (even de TV aanzetten om journaal te kijken is al geen optie meer). Ik hoop dat je nog suggesties hebt of dat de Arris omgeruild kan worden.

Hartelijke groet,

Rene


Ik kan me voorstellen dat dat irritant is, het is niet even lekker tv kijken op deze manier. Ondanks dat het altijd goed heeft gewerkt ben ik toch benieuwd wat er gebeurt als we een andere kabel tussen de Experia Box en de Arris proberen. Gaat het dan anders, of hetzelfde? Dat is iets wat we nog wel moeten uitsluiten.


Beste Jasper,

 

Gisteren heb ik de kabel vervangen maar dat heeft nagenoeg geen effect gehad. Om niet over een enkele nacht ijs te gaan, hebben we vandaag de decoder en TV meerdere malen aangezet maar de lange wachttijden zijn gebleven. Ook het wisselen van poort op de Experia box maakt verder geen enkel verschil.

Ik zou graag deze zoektocht beeindigen en de Arris box vervangen. Wat denk jij ?

Greetz,

Rene


We gaan samen verder kijken @NLCircle. Zou je daarvoor je forumprofiel kunnen voorzien van de postcode en huisnummer? Als je daarna hieronder een seintje geeft weet ik dat ik mee kan kijken.


Beste Jasper,

 

Zojuist het profiel aangepast. Ik hoop dat je nu bij die data kunt. Dank voor je reply,

 

Groet,

Rene


Beste Jasper,

Heb sinds ik de gevraagde gegevens in mijn profiel heb aangevuld nog niets vernomen over hoe we verder moeten met deze Arris.

Wel hebben we een duurrecord voor het opstarten bereikt: 37 minuten op 16 Dec 2019. Tijd dus om deze Arris snel te vervangen.

Met groet,

Rene


Ik werk niet elke dag @NLCircle, daardoor kan ik niet elke dag reageren. Maar ik ben er nu weer en heb je een nieuwe ontvanger toegestuurd. De details stuur ik je in een privébericht, zodat je weet waar je de ontvanger kunt ophalen. 
Laat je weten hoe het met de nieuwe ontvanger zal gaan?


Hey Jasper,

Geen enkel probleem en het was niet de bedoeling om bovenmatige druk op het systeem te zetten.

Allereerst: hartelijk dank voor de eerdere reacties en voor de separate emails dir ik vandaag heb ontvangen. Ik begrijp daaruit dat er een nieuwe Arris onderweg is en dat ik de huidige terug stuur. 

Zo gauw de nieuwe Arris op zijn plekje staat, zal ik hier terugmelden wat de resultaten zijn. Nogmaals dank,

 

Hartelijke groet,

Rene


Beste Jasper,

Eergisteren op zeer eenvoudige en comfortable wijze de Arris omgeruild en meteen geinstalleerd. Sinds die tijd een aantal keren opgestart en nagenoeg meteen beeld. Het trage start-probleem heeft zich tijdens dit beperkt aantal testen niet meer laten zien.

Hartelijk dank voor je hulp bij het fout-zoeken en het daarna verhelpen van het probleem. Hele fijne dagen en een goed 2020,

Groet,

Rene


Goed om te lezen dat de omruil zo soepel is gegaan @NLCircle, en dat het daarmee is opgelost :slight_smile:  Graag gedaan en ik wens jou ook alvast fijne kerstdagen en een gelukkig 2020!
Als we nog iets voor je kunnen doen weet je ons te vinden, we helpen je graag.