Skip to main content
Beantwoord

Zeer trage verbinding vooral in apps op HBM2260v2

• August 11, 2026
  • 10 reacties
  • 100 keer bekeken

Ik heb een HBM2260 modem (uit de XS4ALL tijd met een FritxBox xDSL modeum) en de apps zoals NPOStart werken zo traag dat ze eigenlijk niet meer te gebruiken zijn. Ik heb al diverse acties ondernomen zoals herstart, laatste SW stand etc maar niets werkt. Modem is al 10 jaar oud. Hoe kan dit opgelost worden ? 

Beste antwoord door PeterG

Het is geen modem maar tv ontvanger. En hij is al zeker 15 jaar oud.

Deze omruilen voor een verser type is opportuun. Neem contact op met de klantenservice. 

Via terugbelverzoek (onderaan) is het handigst. 

Modernere ontvanger: Arris VIP5202. 

10 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • August 11, 2026

Het is geen modem maar tv ontvanger. En hij is al zeker 15 jaar oud.

Deze omruilen voor een verser type is opportuun. Neem contact op met de klantenservice. 

Via terugbelverzoek (onderaan) is het handigst. 

Modernere ontvanger: Arris VIP5202. 

• August 11, 2026

Ik weet niet of ze het ook omruilen als je net als wij Netflix gebruikt naast KPN. Maar probeer dit is. Doen ze het niet, dan zouden wij direct een melding maken bij Netflix (of andere streamingsites)

https://www.kpn.com/service/televisie/problemen/omruilen-tv-ontvanger

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27

Hi ​@Oegstgeest1961, welkom bij onze community. 

Dat is inderdaad een oude ontvanger en ik verwacht ook dat je deze al een tijdje hebt. Mijn advies is ook om de link te volgen van PeterG, waarvoor dank. 

Laat je ons weten of het zo lukt?

JanIvor
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6
  • Slimmerik
  • August 13, 2026

Ik weet niet of ze het ook omruilen als je net als wij Netflix gebruikt naast KPN. Maar probeer dit is. Doen ze het niet, dan zouden wij direct een melding maken bij Netflix (of andere streamingsites)

https://www.kpn.com/service/televisie/problemen/omruilen-tv-ontvanger

Dat is fijn, maar als ik op die link klik zie ik inderdaad een mooi verhaal over ruil je tv ontvanger om, maar hoe dan verder op die site??

Of zie ik iets over het hoofd??

JanIvor
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6
  • Slimmerik
  • August 13, 2026

Hi ​@Oegstgeest1961, welkom bij onze community. 

Dat is inderdaad een oude ontvanger en ik verwacht ook dat je deze al een tijdje hebt. Mijn advies is ook om de link te volgen van PeterG, waarvoor dank. 

Laat je ons weten of het zo lukt?

Hallo Alex, 

Wat zie ik over het hoofd op die link, want ik kom er niets mee verder.... zou ook héél graag mijn 2 antieke hbm2260 omruilen voor de Arris vip5202. 

Bij voorbaat dank. 

@Alex van KPN 

JanIvor
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6
  • Slimmerik
  • August 13, 2026

@Oegstgeest1961 

Sorry, ik lift even mee op jou topic want ik heb precies hetzelfde probleem, en om daar nu nóg een apart topic voor aan te maken lijkt mij nogal onzinnig. 

Met vriendelijke groet, JanIvor 

Deze modems moeten worden vervangen. 
binnenkort wordt Netflix ook niet meer ondersteund. 
Als je de helpdesk belt krijg je een nieuwe. 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27

Hallo Alex, 

Wat zie ik over het hoofd op die link, want ik kom er niets mee verder.... zou ook héél graag mijn 2 antieke hbm2260 omruilen voor de Arris vip5202. 

Bij voorbaat dank. 

@Alex van KPN 

Ik doelde daarmee op de link om een belafspraak met ons te maken. Maak hier makkelijk een terugbelafspraak (rechts onderin) met ons. Dan nemen wij contact met je op wanneer het jou uitkomt om dit op te lossen. Zo voorkom je ook een eventuele wachtrij.

Ik zat bij XS4ALL en die heb ik gebeld. 
Alles via de helpdesk afgehandeld.  

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • August 14, 2026

Erg fijn om te lezen, dankjewel voor de terugkoppeling hier.