Skip to main content
Ik ben opzoek naar een 3e ontvanger... heb er nu 2.. een voor de woonkamer en een voor mn zoontje.. wil er ook een op mijn slaapkamer maar vind het wel prijzig betaal al 10€ extra voor deze 2 kastjes per mnd... nog is 5€ extra vind ik te gek... vroeg me dus ook af als je er een van iemand koopt of die dan ook bruikbaar is op mijn adres.. dat scheelt enorm.. mvg



*Admin: eigen topic aangemaakt
Hallo @nataschaweiss

Als je er een kunt kopen dan is dat illegaal en waarschijnlijk een gestolen exemplaar.

De ontvangers zijn eigendom van KPN en mag men niet verhandelen.

Overigens zal deze nooit werken want hij zal aangemeld moeten worden bij de KPN, en die zal deze dus nooit aanmelden.

Tevens is het de vraag of je snelheid wel genoeg is voor een 3e ontvanger.

Kun je in Mijn KPN zien of de mogelijkheid er is om een 3e ontvanger aan te klikken?

Is die mogelijkheid er niet dan is ook je snelheid daarvoor te laag.
Waarom overweeg je niet om een Chromecast op jouw televisie in de slaapkamer te plaatsen en met de iTV app de uitzending naar die Chromecast te casten.

Niet geschoten is altijd mis. 😉
Hallo @nataschaweiss

Als je er een kunt kopen dan is dat illegaal en waarschijnlijk een gestolen exemplaar.

De ontvangers zijn eigendom van KPN en mag men niet verhandelen.

Overigens zal deze nooit werken want hij zal aangemeld moeten worden bij de KPN, en die zal deze dus nooit aanmelden.

Tevens is het de vraag of je snelheid wel genoeg is voor een 3e ontvanger.

Kun je in Mijn KPN zien of de mogelijkheid er is om een 3e ontvanger aan te klikken?

Is die mogelijkheid er niet dan is ook je snelheid daarvoor te laag.
hoi hoi k kan 3 of zelfs 4 ontvangers aansluiten.. ok daar was k al bang voor dan laat o het maar even.. bedankt voor de reactie
Waarom overweeg je niet om een Chromecast op jouw televisie in de slaapkamer te plaatsen en met de iTV app de uitzending naar die Chromecast te casten.

Niet geschoten is altijd mis. 😉
ja die heb k hier nog liggen!!!!! en is indd een optie maar wou het eerst even zo proberen.. dat word dus indd de chromecast aansluiten... bedankt voor de reactie

Kun je een KPN tv-ontvanger los kopen?
Bij Internet, TV en bellen krijg je apparatuur in bruikleen van KPN, zoals: Experia Box (modem) en de (HD) tv-ontvanger. Als je meer tv's wilt aansluiten kun je een tv-ontvanger voor 5,- p/mnd huren.

Hoe kan ik een extra tv-ontvanger bestellen?
Als je extra tv-ontvangers nodig hebt, kun je deze zelf aanvragen via MijnKPN. Een extra tv-ontvanger kost € 5,00 per maand en kun je iedere maand ook weer opzeggen via MijnKPN. Afhankelijk van de beschikbare internetsnelheid kun je maximaal 6 tv-ontvangers voor KPN TV aansluiten.

Meer informatie: Bestel een extra tv-ontvanger

Maar de dikke tip van wjb is zeker een aanrader! Met Chromecast ,cast je vanaf de iTV app naar je tv, geen extra ontvanger nodig dus 🙂


IK BEGRIJP HET NIET 

ER WORDEN VEEL SPULLEN VAN KPN VERKOCHT OP MARKTPLAATS 

DAAR ZITTEN DUS OOK NIEUWE TV KASTJES BIJ 

WAAROM WORD DAAR NIETS AAN GEDAAN 

ER WORD HIER GEOPPERD DAT ZE DANWEL GESTOLEN ZULLEN ZIJN 

LAAT KLANTEN VAN DE KPN NIET IN DE VERLEIDING KOMEN EN GA ER MET EEN TEAM EENS MEE AAN HET WERK EN ZORG DAN DAT DEZE DINGEN NIET MEER OP DE MARKT KOMEN ZOALS MARKTPLAATS OF EEN ROMMELMARKT


Waarom moet dit bericht in hoofdletters worden geschreven? Maar u heeft gelijk, ik zie ook regelmatig KPN apperatuur bij een kringloopwinkel of op marktplaats voorbij komen. Marktplaats heeft meer de checken dan alleen spul van KPN dus het is vaak achter de feiten aanlopen.

 


Als het diefstal zou zijn is 1 berichtje van KPN naar Marktplaats voldoende om het er af te krijgen, alleen is het niet zo makkelijk makkelijk uit te leggen.

In theorie zijn die kastjes en modems eigendom van KPN, alleen KPN heeft in zijn voorwaarden staan dat als de gebruiker hem niet op verzoek terug stuurt er een schadeloos stelling gevraagd kan worden, en daar zit de kneep, als iemand schadeloos word gesteld is het goed waarvoor je iemand schadeloos stelt eigendom geworden van degene die de eigenaar schadeloos stelt.

(Los van het feit dat KPN die vergoeding zelden tot nooit toepast, het is al voldoende dat ze het vermelden)

Maar inderdaad, er zou wat tegen gedaan moeten kunnen worden, alleen zal KPN dan wat strikter moeten optreden en zorgen dat hun spullen terug komen, wat ook weer niet zo makkelijk is als het lijkt, ook als het diefstal zou zijn zou de ontvreemder het vrijwillig moeten afstaan, anders kan alleen via een rechter het terug gehaald worden.


theoretisch kan het wel gewoon.Als je een redelijk recent exemplaar koopt (2260,2952) moet dat gewoon werken.


Hallo @bosch bolletje , de hoofdletterstand van je typemachine blijft hangen, moet je even na (laten) kijken.

Het is ook tegen de huisregels om op deze manier te schrijven, wordt schreeuwen genoemd.

 


En daar komt nog bij dat het geen enkele nut heeft om op een bericht van 3 jaar geleden te schrijven.


theoretisch kan het wel gewoon.Als je een redelijk recent exemplaar koopt (2260,2952) moet dat gewoon werken.

Niet als hij ooit in gebruik is geweest op een ander abonnement.

Daarnaast is het zo dat KPN die extra TV ontvanger vervolgens gewoon zou kunnen gaan belasten (€5,- per maand) omdat deze toegevoegd wordt aan het abonnement.

Het heeft dan ook weinig zin om een TV ontvanger op marktplaats te kopen.


Hallo @wjb ,

Als de ontvanger gewoon niet meer geactiveerd is werkt het gewoon.En ik heb er ook 2 geactiveerd en hoef er ook niks voor te betalen.


Op dit moment iTV app op de tv zelf maar kwaliteit lijkt wel minder dan via een ontvanger. Aanschaf van de tv ontvangers is duur maar je wil niet met ontvangers door het huis gaat lopen. Wat zijn de alternatieven voor beter beeld via de iTV app zelf of kan dat niet op tegen een ontvanger? Hierboven lees ik Chromecast of een ontvanger via marktplaats aanschaffen. Kan dat ook nog anders?


Alle TV apps van KPN maken gebruik van exact dezelfde streams en daarmee is de beeldkwaliteit ook precies hetzelfde. Het zal dus niet beter worden tenzij je TV ontvangers gebruikt.

Op hoeveel televisies wil jij TV kunnen kijken?


Inmiddels 2 op ontvangers en 1 via app


Inmiddels 2 op ontvangers en 1 via app

Ik kan me heel goed voorstellen dat je die 3e televisie niet wilt voorzien van een TV ontvanger.


Jammer dat ze niet te koop zijn bij kpn 


Jammer dat ze niet te koop zijn bij kpn 

Aan het kastje heb je niks zonder abonnement. 


Jammer dat ze niet te koop zijn bij kpn 

Ik heb vaak voor een abonnementsvorm met aantal simultane TV streams en de verkoop van losse TV ontvanger gepleit.

Dus niet bijvoorbeeld 3 TV ontvangers maar 2 TV streams i.c.m. 3 TV ontvangers (2 huur en 1 koop).

 

Voor nu hoop ik, wellicht tegen beter weten in, dat de smart TV app qua beeldkwaliteit en functionaliteit sterk verbeterd zal gaan worden zodat deze zich ooit kan meten met een TV ontvanger.