Skip to main content

Hoi, 

Mijn moeder heeft een KPN tv basispakket (overgezet van Telfort) waarin onder meer Arte op kanaal 49 beschikbaar zou moeten zijn. Echter toont dit kanaal niet in de gids. Als we het nr 49 intoetsen, springt de tv meteen door naar kanaal 58. De buurman - ook bij KPN - krijgt wel Arte. De zender is dus in deze regio (Steenwijk) beschikbaar. Hoe kunnen we Arte op het beeld krijgen?

Met vriendelijke groet, 

Sander

Hoi, 

Mijn moeder heeft een KPN tv basispakket (overgezet van Telfort) waarin onder meer Arte op kanaal 49 beschikbaar zou moeten zijn. Echter toont dit kanaal niet in de gids. Als we het nr 49 intoetsen, springt de tv meteen door naar kanaal 58. De buurman - ook bij KPN - krijgt wel Arte. De zender is dus in deze regio (Steenwijk) beschikbaar. Hoe kunnen we Arte op het beeld krijgen?

Met vriendelijke groet, 

Sander

Moeder heeft neem ik aan nog steeds een Telfort TV abonnement, alleen mobiel is overgezet. Arte is beschikbaar in wat sinds april 2018 bij Telfort het uitgebreid pakket heet te bestellen voor €5,00 per maand.

 

Om de nieuwe klanten na april 2018 meer keuze te geven is besloten het Basis pakket uit te kleden, en dit nieuwe pakket toe te voegen. Leuk idee maar funest voor verlengers en nieuwe klanten het maakte Telfort daarmee  verhoudings net zo duur zo niet duurder dan KPN. 

Het Telfort topic

Mogelijk had moeder eerst een Amino en sinds vorig jaar een andere tv ontvanger daarmee samenhangend is de kans ook groot dat haar het oorspronkelijke basispakket is ontnomen.


De Thuis abonnementen zijn nog niet overgezet en zijn dus nog Telfort.

In het Telfort basisabonnement zit Arte NIET. De abonnementen (Thuis) worden later dit jaar overgezet. Maar wel met de Telfortvoorwaarden. Dit houdt dus in dat ook dán Arte niet in het basispakket zal zitten.

Voor nu kan je moeder contact met Telfort opnemen voor het “uitgebreid pakket” bij Telfort. Hierin zitten de 14 zenders die t.o.v. KPN/xs4all ontbreken in het basispakket. Zie verder de reactie hiervoor van Galdor natuurlijk.

Dit zijn de zenders in het “uitgebreid pakket” van Telfort.

21 ID, Investigation Discovery HD BG (ontbreekt in basispakket Telfort)
32 History Channel HD (ontbreekt in basispakket Telfort)
37 Viceland HD (ontbreekt in basispakket Telfort)
38 Insight HD (ontbreekt in basispakket Telfort)
42 Zender van de maand (ontbreekt in basispakket Telfort)
49 ARTE (TT 150 D / TT 160 Fr) (ontbreekt in basispakket Telfort)

62 Euronews (ontbreekt in basispakket Telfort)
63 Al Jazeera HD (Engels) (ontbreekt in basispakket Telfort)
92 France 2 HD (ontbreekt in basispakket Telfort)
93 RTV-7 (Surinaams) (ontbreekt in basispakket Telfort)
96 Rai Uno (ontbreekt in basispakket Telfort)
129 Star Bharat (ontbreekt in basispakket Telfort)
140 TRT Türk HD (ontbreekt in basispakket Telfort)
651 Erotiek boutiek (ontbreekt in basispakket Telfort)

Bron: breedbeeldweetjes: zenderindeling KPN/Telfort/xs4all


Contact met Telfort is niet direct noodzakelijk.

Sander of Moeder zelf, kan dit via de TV ontvanger aanvinken of via Mijn Telfort Thuis via Abonnement  en daar voor Extra's bestellen kiezen het daarop volgende scherm Extra's wijzigen.

 


Hoi @Sander S, welkom op het KPN forum :slight_smile:  Op dit moment hebben we inderdaad alleen de mobiele abonnementen op 26 januari. De Thuispakketten zijn nog steeds bij Telfort onder de hoede, zoals hierboven al is genoemd. Ik vermoed net als Peter en Galdor dat jouw moeder nog een pakket heeft bij Telfort en dat zij het Uitgebreide TV pakket niet heeft, waar deze zender in zit. 

Als zij zelf een overstap heeft gemaakt van Telfort naar KPN zou ze de zender wel moeten kunnen zien. Weet je of ze dat gedaan heeft?


Iedereen dank voor het antwoord! Weten we hoe het zit.

@Jasper Ze heeft ws nog niet een overstap naar KPN tv gemaakt. 

Groeten, 

Sander


Graag gedaan Sander, dat zal het dan verklaren inderdaad. 

Als we no iets voor je kunnen doen weet je ons te vinden :slight_smile: