Skip to main content

Hallo, sinds enige dagen blijft het zender in het display van de ontvanger staan nadat ik deze heb uitgezet. Vermoed dat er een software update is geweest, want voorheen was dit niet zo.

Ik het in de instellingen de klok UIT staan, dus normaal geen beeld op het display van de ontvanger als deze uitstaat. Ik heb nu ook ontdekt wanneer de zender in beeld blijft staan, want het is niet altijd zo.

Als ik “gewoon” tv kijk en de ontvanger uitzet, dan gaat het display netjes uit.

Als ik een opname kijk (of begin gemist), dan gaat tijdens het kijken het display uit (normaal gedrag, niets veranderd). Echter als ik nu de ontvanger uitzet, dan gaat deze uit en komt de laatst gekeken zender in het display te staan.

De ontvanger die ik heb is een ZTE ZXV8001.

Ik heb al een “frisse start” geprobeerd en dat maakt geen verschil. Ook heb ik twee dezelfde ontvangers en beide doen hetzelfde. Denk dus dat er iets in de software niet goed zit.

Hoop dat dit kan worden verholpen in een volgende update.

Hoi @hdgroot . Wat merkwaardig.

Dus op de tv lijkt het alsof de tuner uit staat terwijl er nog wel een zender op het display staat? Begrijp ik dat goed?

 


Hoi @hdgroot . Wat merkwaardig.

Dus op de tv lijkt het alsof de tuner uit staat terwijl er nog wel een zender op het display staat? Begrijp ik dat goed?

 

@Erwin_ dat begrijpt u goed. De aan/uit knop veranderd netjes van wit naar rood een ook het tv beeld laat de tekst zien dat je de aan/uit knop moet indrukken om de ontvanger aan te zetten. Echter het display, wat tijdens het kijken van een opname uit is gaat dan ineens aan.


Toevallig weet ik dat actieve forumgebruiker @wjb  ook een ZX8001 in gebruik heeft. Herken jij dit? 


Toevallig weet ik dat actieve forumgebruiker @wjb  ook een ZX8001 in gebruik heeft. Herken jij dit? 

Ja, ik herken dit probleem.

Als je tijdens het kijken van een opname de TV ontvanger uit zet dan verschijnt inderdaad de geselecteerde zender in het display terwijl de TV ontvanger wel netjes uit gezet wordt.

Ik heb dit probleem overigens nog niet eerder gezien dus zou het best een recent geïntroduceerd probleem kunnen zijn.


@Henk2304, Heb jij hier ook last van?


Komt ook voor op VIP 2952.


Ook de HMB2260 heeft last van dit probleem.


Hier ook een HMB2260 met hetzelfde probleem, is sinds een week of 2.


@Henk2304, Heb jij hier ook last van?

Nee, maar ik heb standaard de klok op het display als ik 'm uitzet. 


Had het vrijdag ook even. 113 bleef op display terwijl lampje bovenop rood en tekst “Druk op O om ontvanger aan te zetten” op tv was. Weer aan- en uitzetten en het was weg.

(zo. 11-4; 18:47)


Helder! Dank voor de feedback. Hier ga ik met de itv boys en girls over in gesprek. Ik kom er op terug. 


Hier hetzelfde probleem al enige tijd !!

Met een HMB 2260v2 decoder.

 

Vandaag via FB Messenger het probleem voor gelegd bij KPN, ze konden niets voor ons doen.

De enige oplossing die ze hadden is het kastje elke keer fysiek met knopje bovenop uit zetten, hier ga ik natuurlijk niet mee akkoord.

Het hoort gewoon te werken zoals het hoort lijkt me.

Want hoe zit het sluipverbruik als dat 24/7 brand ? En word warm ? Geeft geen lekker gevoel...


Zelfde probleem hier sinds een paar weken, op beide ontvangers. Knopje wordt rood, apparaat gaat ook uit, maar zendernummer blijft zichtbaar. Alleen met fysiek aan/uit gaat ook het display uit.


Klopt het dat dit alleen gebeurt als je uitgesteld aan het kijken was (terugkijken of een opname) op het moment dat je de TV ontvanger uit zet?

Klopt het dat het display wel uit gaat als je dan de TV ontvanger met de afstandsbediening even aan en weer uit zet?


Het was me inderdaad opgevallen dat het probleem zich niet altijd voordoet, maar in sommige gevallen. Ik ben net even gaan kijken en inderdaad: Het treed op als ik een programma terugkijk via de gids.

Wat me nu ook opviel is dat als ik via de gids een programma terugkijk, het zendernummer op de ontvanger uit gaat, zodra het programma start. 

Ik heb ook geprobeerd terug te kijken via pauze en dan uitzetten en door tijdens het kijken met de < toets een vorig programma te kiezen en dat te starten, maar in die gevallen blijft het nummer in het display tijdens het kijken en gaat het ook gewoon uit bij het uitzetten van de ontvanger.


Zoals ik al zei: ik heb dat niet, maar ik heb dan ook de klok op het display staan als de ontvanger (8001) in stand-by staat. Op de 2260 kun je ook kiezen voor de energiespaarstand; als je daarvoor kiest gaat de ontvanger na 15 min stand-by in een deep sleep stand; blijft het zendernummer dan ook nog zichtbaar (na die 15 min dus)?


Klopt @Henk2304, het probleem treedt alleen op als je de klok functie uit hebt staan.


Ik heb een 2952. Minimum standby tijd is 2 uur en staat nu op 24 uur, dus dat heb ik nog niet geprobeerd. Mijn verwachting is dat het dan wel uitgaat. Maar ja, als ik stekker eruit trek gaat ie ook uit... Dat maakt het medicijn erger dan de kwaal.


Ik heb een 2952. Minimum standby tijd is 2 uur en staat nu op 24 uur, dus dat heb ik nog niet geprobeerd. Mijn verwachting is dat het dan wel uitgaat. Maar ja, als ik stekker eruit trek gaat ie ook uit... Dat maakt het medicijn erger dan de kwaal.

Ik neem aan dat KPN dit issue in een volgende firmware zal fixen.

Als de zender zichtbaar blijft, zet dan de TV ontvanger met de afstandsbediening even aan en weer uit. Als het goed is dan is de display dan wel weer uit.


Er is een bekend issue waarbij, als je begin gemist aan het kijken bent en vervolgens de tv op standby zet, dan kan het zendernummer in de display verschijnen. Even uit en terug in standby lost dat op.

Hiervoor werken we aan een oplossing die, zoals @wjb ook aangeeft, bij een volgende firmware verwacht wordt.

Als het issue bij jullie ook los van deze handelingen en uitzending gemist optreedt wil ik dat graag weten. 


Even uit en terug in standby lost dat op.

Even aan en weer terug in standby lost dat ook op en dat is een stuk sneller. :wink:


@Erwin_  Super geregeld...een dag of twee geleden opgemerkt dat dit issue inderdaad verholpen is. In ieder geval op de ontvangers die ik gebruik.