Skip to main content
De app toont onjuiste programma’s bij de HD-zenders (programma’s van NPO worden getoond bij BBC First) of bij NPO1 wordt de indeling van Omroep Friesland getoond. Dit maakt het programmeren van opnames wel erg moeilijk en de vraag is hebben anderen hier ook problemen mee? In dit voorbeeld wordt RTLZ getoond als BBC First HD en Beleef KPN als BBC One HD programma.

Op wat voor een apparaat constateer je dat probleem.

Hier lijkt het wel gewoon goed te gaan.


Ik heb het probleem op beide iPad’s die wij in huis hebben. Op een van de iPhone’s gaat het wel goed.
Dan denk ik dat dit probleem zich alleen voordoet op de iOS versie voor "grotere" schermen.

Ik hoop dat het iTV developmentteam op de hoogte gesteld is/zal worden en dat dit probleem op korte termijn verholpen wordt.
Op de iPad hier staat alles gewoon goed, geen verkeerde programmavermeldingen onder zenders. Wel gebruikt hij een VPN. Geen idee of dat een rol speelt. Al eens een hard reset geprobeerd? Lost binnen de iPad ook de gekste problemen op 🙄



Heb je ook de meest recente versie erop staan?


Klopt dat op het screenshot van mijn iPad een VPN-verbinding open staat, echter op de iPad van mijn echtgenote zonder VPN doet zich hetzelfde probleem voor. Overigens is mijn iPad nog geen twee maanden in gebruik. En de versie van de app is inderdaad de laatste.
Hoi @Florisjanw, heel irritant probleem. Je hebt vast en zeker al een keer de app eraf gegooid en opnieuw geïnstalleerd?



Welke type iPads gebruiken jullie? En welke iOS versie staat daar op? Gebeurt dit alleen bij de HD-zenders? Dan ga ik hiermee naar de ontwikkelaars.
Een iPad is van de 5e generatie / IOS 12.2 / Modelnummer A1822

Een iPad is van de 6e generatie / IOS 12.2 / Modelnummer A1893



De HD-zenders geven inderdaad de foutieve informatie en de apps zijn al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.
Een iPad is van de 5e generatie / IOS 12.2 / Modelnummer A1822

Een iPad is van de 6e generatie / IOS 12.2 / Modelnummer A1893



De HD-zenders geven inderdaad de foutieve informatie en de apps zijn al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.


Dank! Ik ga hier mensen over lastig vallen want dat lijkt me inderdaad niet echt fijn opnames inplannen. Je hoort van me.
Sorry voor de late reactie! Mijn collega's kunnen dit probleem niet reproduceren... Zou je eens handmatig willen uitloggen, de app verwijderen, de app weer installeren, en dan weer inloggen?
Deze voorgestelde acties hebben wij al enkele keren gedaan.

Zojuist nog eens gekeken en de conclusie lijkt volgens ons dat het probleem van de foutieve zenderinformatie vrijwel alleen voorkomt bij de HD-zenders.

Zie bijlage van History HD waar de programma’s van Een HD worden vermeld.


Sorry voor de late reactie! Mijn collega's kunnen dit probleem niet reproduceren... Zou je eens handmatig willen uitloggen, de app verwijderen, de app weer installeren, en dan weer inloggen?

Als TS dat eenvoudig kan reproduceren dan moet dat voor jouw collega's toch ook geen enkel probleem zijn.

Let op, het probleem lijkt zich te beperken tot de iPad en wellicht uit het zich alleen in de gids voor morgen.

Op een Android tablet lijkt dit issue niet op te treden.


Deze voorgestelde acties hebben wij al enkele keren gedaan.

Zojuist nog eens gekeken en de conclusie lijkt volgens ons dat het probleem van de foutieve zenderinformatie vrijwel alleen voorkomt bij de HD-zenders.

Zie bijlage van History HD waar de programma’s van Een HD worden vermeld.




Dank voor het nogmaals checken. Ik stuur de bevindingen wederom door!


Deze voorgestelde acties hebben wij al enkele keren gedaan.

Zojuist nog eens gekeken en de conclusie lijkt volgens ons dat het probleem van de foutieve zenderinformatie vrijwel alleen voorkomt bij de HD-zenders.

Zie bijlage van History HD waar de programma’s van Een HD worden vermeld.
Dank voor het nogmaals checken. Ik stuur de bevindingen wederom door!


De bug is gevonden! Nu kunnen ze eraan gaan werken en het meenemen in een volgende update.
@Paul_, als we dan toch bezig zijn.



https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/verbeterpunten-itv-app-468110#post725366
Is het al bekend wanneer deze bug zal worden opgelost, maw wanneer kunnen we de update verwachten waarbij dit probleem is verholpen?

Programmeren wordt steeds vervelender, zeker als je niet in de gelegenheid bent om het via het TV-menu te doen.
Is het al bekend wanneer deze bug zal worden opgelost, maw wanneer kunnen we de update verwachten waarbij dit probleem is verholpen?

Programmeren wordt steeds vervelender, zeker als je niet in de gelegenheid bent om het via het TV-menu te doen.


Nee, helaas heb ik voor dit probleem nog geen oplosdatum. Tot die tijd kan ik alleen adviseren om bijvoorbeeld de iPhone/tv-ontvanger te gebruiken om opnames te plannen.