Skip to main content

installatie van 2e decoder lukt niet.

software opnieuw installeren, maar ook fabrieksreset helpen niet.

aan het einde van de opstart komt steeds weer de lege zenderlijst.

? wie weet nog een truc?

Ik neem aan dat dat een redelijk nieuwe decoder is?

Niet nog een oude Motorola die je nog in de kast had staan?


Peter, dank. Beide decoders zijn arris vip 2952 V2, beide middels tp link op hetzelfde stroomnet naar de modem (Xperia 10).

 


Welkom op het forum. Voor de medewerkers van KPN is het belangrijk dat alles relevante persoonsgegevens in je profiel worden aangevuld, zodat zij zo goed mogelijk kunnen ondersteunen bij het zoeken van een passende oplossing. Mocht je dit al gedaan hebben, zullen medewerkers binnenkort reageren op je bericht. Het is de laatste tijd erg druk, waardoor een reactie even op zich kan laten wachten.

Het is ook mogelijk om te bellen met 0800-0402 of te chatten.

Website: https://www.kpn.com/service.htm

Let op! Bij het bellen is het handig om aan te geven dat je een medewerker wil spreken. Anders bestaat de kans dat je een sms krijgt met tips en wordt de verbinding automatisch verbroken.


beide middels tp link

TP powerlines werken niet zo goed met IPTV, net als TP switches. Sluit ze buiten de TP direct aan op de Experiabox en je zult zien dat het dan wel werkt.


Peter, dank je wel voor het advies, had ik zelf niet bedacht - toestel 1werkt namelijk al 6maanden zonder problemen. Ik heb wel eerder in de foutopsporing zowel de tp links als ook de arrissen onderling verwisseld, zonder succes dus.

Dan nu maar de niet-meewerkende arris rechtstreeks aan de modem; voor de modem moet je hier een hele 'afgelegen' plek zien te bereiken (sociale huur, nieuwbouw: Ziggo had al ervoor gezorgd dat er geen utp ligt! vandaar ook mijn keuze voor de tp link).

Moeite te vergeefs, toestel 2 stopt ook hier bij 95P.

#Sommige digitale toestellen kunnen meer dan nul en een.

Nog een andere tip soms? Alvast dank en groet!


Moeite te vergeefs, toestel 2 stopt ook hier bij 95P.

Nog een andere tip soms?

Dan zal ie toch gewisseld moeten worden. Als ie het direct op het modem ook niet goed doet lijkt ie me niet okee meer.
Je kunt even bellen met 0800 0402.

Je kunt ook wachten op een KPN moderator hier. Vul je daarvoor dan ook de laatste 4 cijfers van het serienummer van de defecte ook in op je profiel onder PERS. OPM.


DANKJEWEL, ga ik doen. Mvg wb


Ben weer terug.

Probleem blijft in zoverre bestaan als het pakket van internet enz nog niet gemigreerd is; alleen onze mobiele contracten. Medewerker KPN heeft perfect doorverbonden, alleen Telfort technische man gelooft niet dat ivm het gemelde probleem de foutcode 303 mogelijk is en toen was mijn verbinding weer verbroken. Dit na 57 minuten en 53 seconden vooral wachten de melding: dit mobiele nummer is niet meer bereikbaar en ook nog uiteindelijk een waardeloos advies: of ik wel de tv ivm de zenderlijst op de goede HDMI ingang had gezet. Digitale verhaspelingen ofzo.wb


Nou, lekker dan.

Dan adviseer ik vooralsnog een softwarereset. Er staat ook uitgelegd als dat via het menu niet zou lukken:

https://www.kpn.com/service/televisie/reset.htm


@telli Welkom op het forum. Zo te zien lopen je vaste diensten nog bij Telfort. Heeft de softwarereset die @PeterG geadviseerd heeft geholpen? Mocht dat niet zo zijn zou ik toch willen adviseren contact op te nemen met mijn collega's van Telfort op 0900 9596 of via het Telfort forum. 


https://forum.telfort.nl/tv-338/2x-arris-vip-2952-v2-88560?postid=746690

Dank voor al het meedenken - het werd een flinke inspanning (boven nog eens de link) - en de oplossing is er ook nu ik de nieuwe arris heb kunnen aansluiten.

Goedenavond iedereen!