Skip to main content

Zender loopt steeds vast   Als ik overschakel naar andere zender 2 seconde goed daarna loopt hij weer vast.  Nu al 3 de dag

 

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt

Is de ontvanger direct met een kabel aangesloten op de experiabox of zit er iets tussen zoals een draadloos verbindingsset of een switch?


Hoi @Andre b, welkom hier.

Vastlopende zenders dus. Krijg je dan ook de melding: Zender tijdelijk niet beschikbaar zap naar een ander kanaal? En wat heb je al gedaan om het op te lossen? Heeft de ontvanger bijvoorbeeld al een reset gehad? 

Ook ik ben erg benieuwd hoe de ontvanger is aangesloten. Kun je antwoord geven op de vraag van Joep1965? 

En zou je voor de zekerheid jouw Forumprofiel willen voorzien van postcode + huisnummer en de naam van de contractant? Dan kan ik ook meekijken mocht het nodig zijn. 


Aangezien ik geen reactie meer van je hebt ontvangen ga ik er van uit dat het opgelost is. Zo niet, dan hoor ik graag van je.


Hallo, 

heb nu exact hetzelfde probleem met alle ontvangers (4stuks). Reset helpt niet.. tevens alle ontvangers direct met kabel aangesloten. 
 

Gr Ramon 


Hallo @Rab85 welk merk en type tv-decoders heb je van KPN in bruikleen?

 


Hallo JanD,

zowel de Arris vip2952 v2, als de HMB2260.

Gr Ramon 

 


Hallo @Rab85 ik weet niet wat jij met reset bedoelt, maar het meest effectief is een ‘ frisse start ‘ binnen het menu. Doe dit echter een voor een anders raakt je internet overbelast en kom je van de regen in de drup.

Succes.

 

 

 


JanD, 

bedankt voor je hulp. Met reset bedoelde ik de complete modem resetten. Ik zal de frisse start gaan uitvoeren een voor een. Hopelijk helpt dit! 
 


@Rab85

Allemaal (4 KPN tv decoders) met vaste UTP kabels aangesloten.

Maar zoveel poorten heeft de Experiabox (KPN router modem) toch niet?

Zit er ook nog een switch tussen? Zo ja, ondersteund deze IGMP snooping?

 

Wat is jouw echte downloadsnelheid? zie hier om te meten, bij voorkeur op een bekabelde computer (laptop of desktop).

 

En reset, dan bedoelen wij de KPN tv decoder resetten.

Zie ook hier. 


Hoi Joop2011,

bedankt voor je reactie. Klopt er zit een switch tussen. Ik ben wat dit betreft maar een simpele ziel… wat igmp snooping is weet ik niet🙈 hoe zou ik dit kunnen zien? 
 

zal de snelheid ook nog even testen. 
 

verder werkt dit al jaren op deze wijze. Begon ineens plots een paar dagen geleden nadat de spanning is onderbroken in de meterkast ivm plaatsen zonnepanelen. 


@Rab85 

Welke switch heb je?

Zit er nog meer tussen? een DVS of zo? 

 

IPGM snooping moet op de switch zitten, omdat je anders problemen hebt met IPTV van KPN op de KPN tv decoders. 😉


 


TP Link 5G105

Volgens de specificatie ondersteund deze IGMP snooping.

Dus dat mag het probleem gelukkig niet zijn.😉

 

Ik zie wel dat er een slechte RJ45 stekker bij zit.

De connector kan je beter vervangen of een nieuwe kabel.

 

Via Google gevonden:

Wat doet IGMP snooping?

Met IGMP Snooping aan heeft het netwerk al snel door naar welke apparaten het multicast verkeer toe moet (de TV ontvanger) en stuurt de pakketten alleen daarnaartoe en de rest van de apparatuur ontvangt de pakketten niet meer.


Hallo @joop2011 

Maar zoveel poorten heeft de Experiabox (KPN router modem) toch niet?

Ieder KPN-modem heeft standaard 4 LAN-poorten, alleen de 10a niet, die heeft er 3.