Skip to main content

Wij krijgen melding ‘zender niet beschikbaar’ op alle kanalen. Inmiddels alle stappen meerdere malen doorlopen van resetten van Router en Arris ontvanger. Gegevens Arris ontvanger VIP2952 V2. Serie nr M11616TNB566 Opstarten van Arris gaat goed. Gekozen zender informatie komt wel maar zonder beeld. Daarna komt bericht zender niet beschikbaar.

Radio zenders werken wel en lokaalkanaal 1379 inclusief beeld en geluid.

Moet Arris opnieuw worden aangemeld?

 

Is de ontvanger direct met een kabel aangesloten op de experiabox of zit er iets tussen zoals een draadloos verbindingsset of een switch?


...direct met een kabel...


Wat een narigheid, @Raboes . Dus er zit geen switch tussen?

Heb je nog een andere itv-tuner in huis, die je (tijdelijk) kunt omwisselen? Op die manier kunnen we snel een paar dingen uitsluiten.

Kun jij, als de storing er nog steeds is, je profiel aanvullen en hier een seintje geven als dat gebeurd is?


We hebben nog een Arris box - zelfde probleem. Zal profiel aanvullen.


...we hebben ook nog een nieuwe Arris box. Deze start niet volledig op. Tijdens opstarten wordt 8- getoond. De balk met  voortgang stopt na 2 blokken. Eerste blok is geel, 2e blok eerst geel en daarna rood en foutcode 14 - ophalen software mislukt - wordt weergegeven.

Heb ook systeembesturing gedaan met originele box: display test toont niet 88:88, en test 7,8 en 9 waren ook niet succesvol (HD, SD, Video test).

Ter bescherming van prive gegevens, wie heeft inzage in profiel info op forum? Bvk verwijs ik naar klantnummer op basis waarvan KPN alle info beschikbaar heeft. Of anders per e-mail?

Bvd!


..ipv systeembesturing moet er staan TV-ontvanger test....


Als ik in menu ben kan gids worden getoond, terugkijken werkt niet maar on demand wel….ook komt na enige tijd weer zender niet beschikbaar in menu scherm...


….vergat eerdere vraag te bevestigen, er zit voor zover ik kan vaststellen geen switch tussen router en Arris box...


Dank voor de reacties, Raboes. Je hebt alleen nog niet je forumprofiel ingevuld, dus we kunnen hier nog niets nakijken. Doe dit alsjeblieft alsnog en geef hier even aan als je dat gedaan hebt. Je noemt ook een router, bedoel je daarmee de Experia Box, of heb je een eigen router aangesloten?


Ik heb basis info profiel ingevuld - indien meer nodig verneem ik dit graag. Idd router=Experia box.

Bvd.


@Raboes, dankjewel. Als ik een meting uitvoer krijg ik helaas de melding: Modem is niet online. Heb je jouw Experia Box (router) uitgeschakeld, of is deze opnieuw aan het opstarten? En wil je controleren welke lampjes er op de Experia Box branden en in welke kleur? Mocht hier iets rood of oranjes zijn, reset hem dan ook meteen even dan hebben we dat ook weer geprobeerd.


Dank voor opvolging.

Experia box heeft vanavond steeds aan gestaan met alle lampjes groen (Internet, wireless, Services). Arris box stond uit, nu aan.


…..vergat ik toe te voegen, ook DSL L1 is groen….


Hoi @Raboes . De storing die je beschrijft heeft heel vaak te maken met de aanwezigheid van een extra switch of draadloze verbindingset tussen de experiabox en de tv-ontvanger.

Weet jij 100% zeker dat er één netwerkkabel van de experiabox naar de tuner gaat? Dat moet ik even zeker weten.


Hoi Erwin, dat weet ik zeker dat 1 netwerkkabel van experiabox naar Arris box gaat.

Tot ong 1 week geleden geen enkel probleem met ontvangst van alle kanalen. Wel een heel enkele keer korte bevriezing van beeld gehad. Lokale tv zender werkt ook nog steeds?

Radio werkt, Apps werken alhoewel bij sommigen het bericht zender niet beschikbaar na enige tijdook wordt geprojecteerd.

 


Hoi Erwin, gisteravond schreef Susan ‘ Als ik een meting uitvoer krijg ik helaas de melding: Modem is niet online. Heb je jouw Experia Box (router) uitgeschakeld, of is deze opnieuw aan het opstarten? '.

Modem stond aan, met alle lampjes op groen toen meting werd uitgevoerd?


Leuk je even gesproken te hebben.

We hebben het volgende afgesproken: 

  • een harde reset. Dit ga je vanavond doen omdat er nu gebruik wordt gemaakt van de internet verbinding.
  • Als dat niet werkt, een andere poort proberen ( andere gele netwerkpoort waar de arris op is aangesloten
  • als dat óók niet werkt een andere kabel proberen.

Ik hoop dat we hiermee de storing kunnen oplossen. Zo niet, laat het weten! :-)


Hoi Erwin, ‘intern’ overleg gehad. Is het mogelijk dat sowieso een nieuwe experiabox wordt opgestuurd? Uiteraard kosten worden vergoed. Reden zijnde dat zorgen bestaan dat bij harde reset mogelijk box en daarmee internet niet meer goed functioneert. Internet verbinding is op dit moment essentieel irl tot het draaiende houden van het bedrijf. Bvd voor om bovenstaande in overweging te nemen.


Hoi @Raboes . Ik snap de vrees. Van de regen in de drup, zeg maar. 

De kans dat na een reset die experiabox niet meer werkt is zeer klein. Mocht de reset toch voor uitval van diensten zorgen kan ik op zéér korte termijn een nieuwe experiabox bij jou krijgen. 

Stel jij doet nu die reset en worst case scenario, hij doet het niet meer. Dan kan ik per morgenmiddag al een nieuw modem bij een aflever punt laten bezorgen. 

Omdat ik denk dat de experiabox ‘gewoon’ in de war is, zullen we toch eerst die reset moeten proberen. En uiteraard kun je op mijn hulp rekenen als dat niet het gewenste effect heeft. 


We hebben toch nog even gebeld. We laten het voorlopig even zo omdat internet het belangrijkste is.

Ik lees graag van je zodra we in wat rustiger vaarwater zijn beland :-)

 


Ik heb een nieuwe Experia box geinstalleerd. Internet werkt prima maar nog steeds geen tv kanalen. Het probleem is nu dat Arris box software foutcode 301 geeft: laden van software op tv ontvanger lukt niet.

Graag advies.

Bij voorbaat dankl


Ter aanvullng.

Wanneer Arris box start wordt aangegeven dat IP adres wordt opgehaald en daarna begint laden van software. Wanneer 20% is bereikt komt fout boodschap.


Hoi @Raboes . Ik vermoed dat de arrisbox niet goed verbonden is met de experiabox.

Er hoort een netwerkkabel vanaf één van de gele netwerkpoorten naar de arris tuner te lopen. Kun je dat voor mij controleren? Check ook even of de stekkertje goed vastklikken en of de kabel geen beschadiging heeft. 


Dank voor opvolging, Erwin.

Bij inspectie lijken de stekkertjes goed te zijn en goed vast te zitten. De verbinding lijkt tot stand te komen tussen router en tuner gegeven dat IP adres wordt opgehaald en download proces start.

Ter info, ik heb de oorspronkelijke router weer geprobeerd en dan verloopt het proces hetzelfde van IP adres ophalen en daarna begint downloaden van software tot 20% - foutboodschap is nu 309 (onvoldoende verbinding). Het lijkt erop dat er onvoldoende bandbreedte is icm lage internet snelheid.     Ik zal dit weekend de tuner met een aparte ethernet kabel op router aansluiten, alle andere internet verbindingen stoppen en dan zien of download lukt - ik volg hierbij de instructies zoals aangegeven bij foutcode 309.

Wordt vervolgd.


De verbinding lijkt ook niet in orde, @Raboes . Ik werk vandaag tot 12:30. Kan ik je voor die tijd bellen?

Anders kunnen we maandag ook even een afspraak maken. Ik wil namelijk kijken of ik een monteur voor je kan regelen. (die zal eerst telefonisch contact zoeken, en als het haalbaar is een fysiek bezoek afleggen)