Skip to main content

Wij krijgen melding ‘zender niet beschikbaar’ op alle kanalen. Inmiddels alle stappen meerdere malen doorlopen van resetten van Router en Arris ontvanger. Gegevens Arris ontvanger VIP2952 V2. Serie nr M11616TNB566 Opstarten van Arris gaat goed. Gekozen zender informatie komt wel maar zonder beeld. Daarna komt bericht zender niet beschikbaar.

Radio zenders werken wel en lokaalkanaal 1379 inclusief beeld en geluid.

Moet Arris opnieuw worden aangemeld?

 

Erwin, dank voor verdere opvolging. Ik had helaas je bericht van vanmorgen gemist.

Laten we inderdaad maandag afspraak maken.

Fijn weekend.


Hoi @Raboes . Ik heb zojuist met je partner gesproken. Ik heb een ticket aangemaakt en ik verwacht dat er vandaag of morgen telefonisch contact gezocht wordt. Het is aan de monteur of er een fysieke afspraak gemaakt gaat worden.

Hou je mij op de hoogte van de voortgang?


Hoera, het werkt weer, Erwin. Monteur heeft reset uitgevoerd op ‘buurtcentrale’ en daarmee weer alle kanalen en internetsnelheid ligt nu op 4Mb download en 2Mb upload (WiFi meting).

nogmaals dank.


Helaas, iets te vroeg gejuicht.

Inmiddels weer dezelfde foutboodschappen gehad en tuner wel weer kunnen opstarten. Daarna werkte het weer goed. Wij houden jullie op de hoogte of de storingen zich blijven herhalen.


Oei, oei. Ik hoop dat het daar bij blijft, @Raboes .  Zo niet, dan gaan we het weer onderzoeken, uiteraard.

Geen nieuws is goed nieuws, hoop ik ;-)


Korte update.

Verbinding is nog steeds niet geheel stabiel. Op onregelmatige momenten verschijnt bericht ‘zender niet beschikbaar’’. Na enige tijd verdwijnt bericht en is kanaal weer beschikbaar. Eens in de zoveel dagen is het noodzakelijk om tuner opnieuw op te starten als bericht verschijnt.

 


Wat een ellende, @Raboes .  Ik heb een nieuw ticket aangemaakt. 

Kunnen jullie de komende dagen weer  bereikbaar zijn op het contact telefoonnummer? De monteur zal eerst telefonisch contact zoeken.

Ik hoop dat het nu voor eens en altijd opgelost kan worden.


Even gewacht met vervolg. Monteur is geweest en heeft metingen verricht. Zover begrepen is het belangrijkste probleem dat geen (glasvezel)kabel ligt naar huis maar verbinding nog gaat via standaard telefoonlijn in combinatie met afstand tussen huis en lokale centrale/verdeelpunt. Afstand is 2x de max afstand. In de afgelopen weken lijkt de verbinding redelijk stabiel. Een heel enkele keer komt bericht ‘zender niet beschikbaar’; dit valt op te lossen door of zender te wisselen of tuner opnieuw op te starten.

Dank nogmaals voor actieve opvolging en ondersteuning; dit probleem kan worden gesloten zijnde ‘opgelost’.


Ik hoop dat het stabiel blijft, @Raboes . Uiteraard hoop ik dat er in jouw omgeving ooit nog een uitrol van glasvezel komt. Of een upgrade van de huidige verbinding. 

Ik ken je exacte locatie niet maar als jij achteraf woont is dat vaak wel iets van de lange adem.