Skip to main content
Beantwoord

zender niet beschikbaar

  • August 23, 2020
  • 18 reacties
  • 1956 keer bekeken

Goedemorgen,

 

ik krijg op mijn tv, zender niet beschikbaar.

ik heb zowel modem als tv ontvanger van het stroom af gehad voor 30 sec, zoals jullie op de site voor oplossing geven, maar nog steeds de foutmelding en geen beeld.

kan ik nog meer doen of is er ergens toch een storing?

 

ik hoor het graag,

vriendelijke groet,

Helma Mol

Beste antwoord door Helma 1965

Hallo Maja, ik heb alles geprobeerd, 2,5 uur Kpn  aan de telefoon gehad om te horen dat uiteindelijk de monteur langs moest komen. 3 dagen later is de monteur geweest, heeft met de afstandsbediening bij instellingen , beeldscherm op SD gezet, en toen deed hij het weer😉. Erg vreemd dat daar een monteur voor moet komen en dat ze dat niet aan de telefoon kunnen vertellen. Daar vertelde ze mij dat het aan de tv ontvanger, modem of kabel buiten zou liggen? Gelukkig nu weer gewoon tv!!

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

18 reacties

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • August 23, 2020

Goedemorgen @Helma 1965,

Welke tv ontvanger heb je?

Heb je ook een fabriekreset gedaan? 
 

Resetten doe je als volgt:

Menu - Instellingen - druk 2x gele knop op afstandsbediening - Frisse Start kiezen en dit rustig laten uitvoeren. 


  • Auteur
  • Topper
  • August 23, 2020

Hallo Anneke-Anna

ik heb inmiddels de fabriekshal resetten gedaan zoals je zei, maar ook dit mag niet baten 😢 wij hebben een HMB 2260 tv ontvanger, heb je daar wat aan?

 

ik hoop dat je ons weer verder kan helpen?


  • Auteur
  • Topper
  • August 23, 2020

Ik bedoel natuurlijk de fabrieks reset 😂


Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • August 23, 2020

Hallo @Helma 1965 ,

Staat de gewenste zender soms bij de verborgen zenders? 

Dat kun je terugzien in het menu van jouw ontvanger.


Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • August 23, 2020

Ik bedoel natuurlijk de fabrieks reset 😂


Welke software staat er op de ontvanger? Je hebt het nieuwe menu al neem ik aan? 

menu-instellingen-informatie-software versie

Je hebt er geen switch oid tussen zitten? Zit de ontvanger direct bekabeld op de experia modem? 

Vul anders alvast je gegevens in bij je forumprofiel voor de moderators, dit is alleen zichtbaar voor jou en KPN. 


  • Auteur
  • Topper
  • August 23, 2020

Hallo Noordzee expert, wij krijgen helemaal geen zenders sinds gisterenavond😢


  • Auteur
  • Topper
  • August 23, 2020

Mijn software versie is 8.0.102_2


  • Auteur
  • Topper
  • August 23, 2020

Hij zit gelijk op het modem aangesloten


  • Auteur
  • Topper
  • August 23, 2020

Ik ben ingelogd bij kpn, hebben ze dan mijn gegevens niet? Of moet ik dan nog ergens anders Mijn gegevens doorgeven?


Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • August 23, 2020

Ik ben ingelogd bij kpn, hebben ze dan mijn gegevens niet? Of moet ik dan nog ergens anders Mijn gegevens doorgeven?


Dit mogen en kunnen ze niet zonder jouw toestemming inzien, vandaar het invullen van jouw gegevens.
Rechts bovenaan kun je de gegevens met een *  en bij privé invullen. 


  • Auteur
  • Topper
  • August 23, 2020

Heel vreemd, terugkijken kan wel! Maar zodra we gewoon willen kijken krijg ik eerst onderin de balk van het programma en daarna zender niet beschikbaar.


Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • August 23, 2020

Hij zit gelijk op het modem aangesloten


Welke modem heb je?

Branden alle lampjes groen?
 

Kun je de modem een reset geven?

 


  • Auteur
  • Topper
  • August 23, 2020

Modem is experts box v10, ik heb hem al opnieuw opgestart, of moet ik hem op een andere manier resetten?


  • Auteur
  • Topper
  • August 23, 2020

Alle lampjes branden groen!


Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • August 23, 2020

Modem is experts box v10, ik heb hem al opnieuw opgestart, of moet ik hem op een andere manier resetten?


Andere manier, zie link, dezelfde als hierboven gegeven (inloggen met je kpn-id) 

https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/servicetool-reset-fabrieksinstellingen-experiabox-modem.htm


Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • August 26, 2020

Hi @Helma 1965, hoe gaat het nu met de tv? Hebben @Anneke-Anna en @Noordzee je zo goed op weg geholpen dat je inmiddels alle zenders weer kunt bekijken? Hoor het graag :relaxed:


  • Auteur
  • Topper
  • Antwoord
  • August 26, 2020

Hallo Maja, ik heb alles geprobeerd, 2,5 uur Kpn  aan de telefoon gehad om te horen dat uiteindelijk de monteur langs moest komen. 3 dagen later is de monteur geweest, heeft met de afstandsbediening bij instellingen , beeldscherm op SD gezet, en toen deed hij het weer😉. Erg vreemd dat daar een monteur voor moet komen en dat ze dat niet aan de telefoon kunnen vertellen. Daar vertelde ze mij dat het aan de tv ontvanger, modem of kabel buiten zou liggen? Gelukkig nu weer gewoon tv!!


Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • August 29, 2020

Ah, heel fijn dat alles weer in orde is nu!

Dat de tv alleen goed wekt via SD, komt niet zo heel erg vaak voor, dus dat mijn collega's van de telefonische klantenservice daar niet direct bij stilstaan kan ik ergens wel begrijpen. Dat neemt niet weg dat het erg jammer is dat hier uiteindelijk een monteur voor aangestuurd is.

Ik ben in ieder geval erg blij dat je weer gewoon tv kunt kijken nu, bedankt dat je dit even liet weten!