Skip to main content

Zelfde probleem hier.

Regelmatig dit scherm: 

 

Geen tv-zenders maar ook geen internet.

Ook de modem resetten? En wat verandert er dan allemaal? Netwerk naam en wachtwoord?

 

 

*Admin: Eigen topic aangemaakt

Hoi @gjhvs, als je geen internet hebt lijkt het mij een goed idee om het modem eens te herstarten en als dat niet helpt te resetten. Stappen voor de melding zender tijdelijk niet beschikbaar zijn er ook. Kom je er niet uit, dan hoor ik graag van je. 


Hallo Bart,

Herstarten al eens gedaan maar heeft niet geholpen. Half uurtje geleden viel het internet weer uit.

Nu wil ik een reset geven. Maar staat de netwerknaam en het wachtwoord dan ook weer helemaal terug naar zoals het was?

Ik zit net al mijn mails van jullie te bekijken… maar hoe kom ik aan mijn oude wachtwoord? Ik zie alleen maar een abonnementsnummer een een pincode….


Als je het modem een reset geeft, dan wordt deze teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Dan kun je weer de WiFi gebruiken met de gegevens zoals het achterop het modem staat. En in dit topic kan je lezen hoe je moet inloggen op de Experia Box


Ha Bart!

Dank voor je antwoord… als ik nu naar dat IP adres ga staat admin er al gevuld en  moet ik wel een ww in vullen.

Als ik dus een reset doe… dan kan ik ‘gewoon’ inloggen zonder dat ww… 

Met andere woorden.. ben gewoon wat bang dat ik zo een reset doe en zonder internet zit.. en dat is met thuiswerken een no-go ;) 


Ha Bart,

 

Sorry bovenstaande gegevens (inlog en ww) staan op de sticker achterop de modem 🙂 Dus opgelost.

2 andere vraagjes nog:

  1. Moet ik daarna nog iets doen met de 2 Super Wifipunten die ik in huis heb hangen (of gaat dat gelijk goed na de reset)?
  2. En moet de televisie/decoder ook opnieuw geïnstalleerd worden?

  1. Dat gaat goed, want de superwifi is bekabeld aangesloten en werkt goed samen met de V10a.
  2. Nee, deze blijft gewoon werken. 

Heb vandaag de reset uitgevoerd. Ben benieuwd of het aankomende stabiel blijft werken :grinning:


Nou… 2 dagen geleden de reset gedaan.. maar het internet viel net weer even uit.

Vind het wel vervelend worden… de verbinding is dus niet stabiel.

Wat kan ik er nu nog aan doen?


Oh en net viel het nog eens uit.. in een half uur 2x dat de verbinding helemaal weg is en ik niets kan.

Niet te doen met het thuiswerken wat we nu moeten.

Bellen met de Klantenservice (of hang ik dan enorm lang aan de lijn en krijg ik hetzelfde verhaal te horen, stroom er af en/of resetten) of is er nog een andere optie? 


Een wegvallende verbinding is zeker irritant. Ik ben er dan nog even weer ingedoken. Tot aan het modem lijkt alles goed te gaan.  Ik heb vanuit mijn kant nog wat gedaan. Vandaar dat de verbinding even weer verbrak. Ik hoor graag van je als je weer wat merkt. 


Ik check het even vandaag en morgen hoe het gaat, je hoort van mij :)


Hopelijk blijft het goed, zo niet hoor ik van je. 


Helaas! 

Vanmorgen wederom uitval/onderbreking, rond 8.06 uur en 8.14 uur. Na de uitval van 8.14 had ik ook een paar keer dat ie wat haperde toen televisie weer terug kwam.

Zowel televisie en internet vallen dan uit.

Ik had ook via @KPNWebcare van Twitter contact gezocht en die raden aan te bellen met klantenservice als het weer gebeurd. Waarschijnlijk een nieuwe modem en/of monteur die moet langskomen… Zal ik het zo gaan oppakken of kan jij nog wat voor mij betekenen?


Nee, ik zou dan ook op een nieuw modem of monteur uitkomen. De monteur komt morgen tussen 0800-1000 uur. Ik ben benieuwd. Al vermoed ik dat het modem zijn beste tijd heeft gehad, maar de monteur kan dat morgen uitsluiten.


Ja monteur komt morgen! Had vanmorgen na een storing direct gebeld. Fijn dat ze zo snel kunnen komen.


Ik ben benieuwd. Hoor graag van je als de monteur is geweest. 


Ha Bart,

 

De monteur is geweest. Signaal etc vanuit buiten het buis binnen was in orde.

Hij heeft een andere modem geïnstalleerd. Een andere versie waarvan hij zei dat er minder problemen mee waren. Alles nagelopen, telefoon doet het, televisie doet en internet en superwifi punten gecontroleerd. Tot nu toe nog geen uitval… 

 

Groet,
GertJan


Dat klinkt helemaal goed. Bedankt voor de terugkoppeling. Ik ga er dan ook van uit dat je geen uitval meer hebt. Mocht je toch weer een keer vragen voor ons krijgen zien we graag een topic verschijnen.