Skip to main content

Ik heb veel problemen met de digitale televisiekastjes van Telfort. Steeds meer bevriezen en vallen TV zender uit, overschakelen naar andere zender, zoals in bericht op beeld staat, werkt niet of kortstondig.

De router en kastjes zijn meerdere malen gereset en dan is het euvel even tijdelijk weg, maar dit is geen structurele oplossing. De kastjes zijn inmiddels ook teruggezet naar fabrieksinstellingen. Ik heb vermoedelijk nog “oude kastjes” of een oude router.

@KPN, kan hier snel een oplossing voor komen.

Goedenavond @Beatrixlaan, welkom! Welk type tvontvanger heeft u? En welke router? Als het een Motorolakastje is dan kun je hem omruilen.

Apparatuur omruilen:

 

 

via deze onderstaande link kun je de Motorola omruilen voor een nieuwere versie TV ontvanger: Apparatuur omruilen. Dit kun je doen als je op je eigen thuisnetwerk zit, dan controleert het systeem je aangesloten apparatuur. Zorg ervoor dat de tv-ontvangers dan nog zijn aangesloten zodat het systeem ze herkent en een omruilverzoek in gang kan zetten, anders werkt deze tool niet.

Laat u me nog even weten of het omruilen gelukt is? Voor de router kan ik u helaas niet helpen.

Bent u trouwens al overgegaan van Telfort naar KPN?


Wij hebben 2 arris tv kastjes en beide hebben de genoemde problemen. Alles is bedraad aangesloten. Het omruilverzoek lukt niet.


Goedemiddag @Beatrixlaan, dat omruilverzoek werkt alleen als u Motorolakastjes zou hebben maar die heeft u niet. Dan hoop ik dat via een moderator u wel nieuwe vervangende kastjes kunt krijgen, want dit is niet fijn tv-kijken natuurlijk! Laat u me nog even weten of het gelukt is met de kastjes omruilen voor nieuwe via een moderator?


Wie of wat is een moderator? Ik hoop dat ik snel geholpen kan worden...


Wie of wat is een moderator? Ik hoop dat ik snel geholpen kan worden...

KPN moderator is een medewerker van KPN. 😉


Ah, ben hier een beetje nieuw ben ik bang…hoe kom ik in contact met de moderator?


Ah, ben hier een beetje nieuw ben ik bang…hoe kom ik in contact met de moderator?

Die reageren hier vanzelf op uw vraag! Komt goed!


Duurt het altijd zo lang voordat KPN een klacht behandelt of ben ik hier niet op het juiste adres?


Goedenavond @Beatrixlaan, het is op dit moment heel erg druk, we doen ons best om u zo snel mogelijk van dienst te kunnen zijn.


Welkom op het forum @Beatrixlaan. Excuus dat ik wat lang op me heb laten wachten. Maar ik ga voor je aan het werk! Kun je je gegevens invullen in je profiel? Dan kan ik op basis van de gegevens de verbinding doormeten. Wel heel erg bedankt voor de acties die je zelf al hebt uitgevoerd. 


Ik heb mijn profiel nogmaals ingevuld, maar deze gegevens zijn toch al bekend bij KPN?

Zojuist weer een vastlopend tv kastje gehad en gereset…

Ik hoor graag spoedig de oplossing.


Denk dat ik @Bram_ in mijn tekst had moeten melden.


@Beatrixlaan Ik heb de diensten voor je doorgemeten. Zou je me kunnen vertellen wanneer het modem voor de laatste keer is gereset zoals in stap 2? Ik weet dat het al eerder gedaan is maar het lukt me bij het doormeten nu niet goed bij het modem te komen. Ook zou ik je nog willen vragen hoe de verbinding is tussen de tv ontvanger en het modem? Is dit een directe verbinding per internet kabel of zit hier bijvoorbeeld nog een DVS tussen? Met deze antwoorden moet ik in principe voldoende weten.


@Bram_  laatste reset was iets van een 2 weken geleden en de TV-kastjes zitten bekabeld direct aangesloten op de modem, dus zonder DVS.


Okay. In dat geval heb ik een formulier voor je ingevuld voor inventarisatie. Er loopt al een klein tijdje een probleem met herstartende tv ontvangers. We zijn druk aan het kijken hoe we hier een blijvende oplossing voor kunnen verzorgen. Door de inventarisatie in te vullen wordt je meegenomen in de oplossing zodra deze bekend is. Via de aangegeven link kan je de voortgang volgen en verdere informatie krijgen. 


@Bram_  dank voor je reactie en opname in een inventarisatie, maar dat is niet de oplossing voor ons probleem, dat inmiddels erg vervelend begint te worden en lang duurt.

Is vervanging van 1 van de tv kastjes als proef een poging waard. Ik heb sterk het vermoeden dat het probleem in de TV kastjes zit.


Ik begrijp die vraag maar kan daar nu niet aan voldoen. We zijn druk bezig om te zoeken naar een blijvende oplossing. Daarbij is die inventarisatie specifiek om de groep klanten in beeld te hebben en bij een (vermoedelijke) oplossing de juiste acties uit te kunnen zetten. Op het moment dat ik nu handelingen ga ondernemen kan het zijn dat ik dat proces verstoor. Op dit moment ben ik bang dat ik je moet vragen om nog heel even af te wachten.


@Bram_  ons probleem is niet een spontaan heropstartende tv ontvanger. Het is vriendelijk van je om ons op die lijst erbij te zetten, maar dat is volgens mij een verkeerde diagnose en oplossing voor ons probleem.

Ik ben nu inmiddels 10 dagen bezig om ons probleem op te laten lossen en ik begin het nu toch wel vervelend te vinden.


@fame29 in reactie op jouw vraag van 9 dagen geleden, nee er is nog geen zicht op een oplossing of wisseling van tv kastje...


Dat is jammer @Beatrixlaan! Hopelijk komt het snel goed en kunt u weer fijn tv kijken!


@Bram_  wat mag ik van KPN verwachten. Mijn probleem is nog niet opgelost


@Jasper  zou jij in deze topic mee kunnen denken over een spoedige oplossing.


@Beatrixlaan ik heb voor de zekerheid toch een ticket aangemaakt. Het is wel zo dat het op deze afdeling aardig druk is en het kan zijn dat het nog een aantal dagen duurt voordat hier reactie op komt. Maar het leek me toch beter dit te doen in verband met de problemen die inderdaad toch afwijken van de algemene storing. Hiermee hoop ik toch sneller een oplossing voor de storing te kunnen verzorgen.


@Bram_  dank voor je hulp. Ik hoop dat die andere afdeling het snel oppakt, want we zijn al ruim 2 weken hiermee bezig en onze kinderen hier thuis beginnen inmiddels ook behoorlijk te morren :(