Skip to main content
Beantwoord

Zender niet beschikbaar (Buitengebied)

  • April 30, 2020
  • 32 reacties
  • 240 keer bekeken

Ik heb op ons nieuwe woonadres alles ingesteld zoals het zou moeten. En meerdere keren een check gedaan als ook de stappen doorlopen. Echter nog steeds geen tv. Continue ‘Zender niet beschikbaar’. 
 

internet en WiFi aangesloten icm buitengebied 4G. Snelheid 6,7 MB per seconde...niet erg snel!!! We hadden ziggo met minimaal 10x de snelheid. Maar goed Netflix werkt wel. Terugkijken eigenlijk niet heel erg schokkerig. 
 

Wat te doen??

Beste antwoord door Joep1965

Hier ga je nooit een hd signaal mee krijgen. Probeer je ontvanger eens op sd te zetten. Maar volgens mij werkt je 4g modem niet of nog niet. Je zou een veel hogere snelheid moeten hebben. Welke experiabox heb je en hoeveel lampjes branden er op het 4g modem qua bereik??

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

32 reacties

  • April 30, 2020

Vul alle gegevens aan in je profiel zodat een KPN medewerker mee kan kijken. Kan het zijn dat je tv- signaal nog niet gereed is? hoe is de ontvanger aangesloten op je tv? met een draadloze verbindingsset of met een UPT kaber vanaf het modem direct naar de tv-ontvanger


Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • April 30, 2020

Wil jij eens een screenshot plaatsen van je snelheid https://www.kpn.com/service/televisie/reset.htm


  • Auteur
  • Topper
  • April 30, 2020

 


  • Auteur
  • Topper
  • April 30, 2020

Vul alle gegevens aan in je profiel zodat een KPN medewerker mee kan kijken. Kan het zijn dat je tv- signaal nog niet gereed is? hoe is de ontvanger aangesloten op je tv? met een draadloze verbindingsset of met een UPT kaber vanaf het modem direct naar de tv-ontvanger

Gedaan


  • Auteur
  • Topper
  • April 30, 2020

 

Nu zelfs nog lager :-(


  • April 30, 2020

Wat is je snelheid als je deze bekabeld meet?


  • Auteur
  • Topper
  • April 30, 2020

Vul alle gegevens aan in je profiel zodat een KPN medewerker mee kan kijken. Kan het zijn dat je tv- signaal nog niet gereed is? hoe is de ontvanger aangesloten op je tv? met een draadloze verbindingsset of met een UPT kaber vanaf het modem direct naar de tv-ontvanger

Gedaan


Alles aangesloten middels de geleverde kabels. 
 

of mijn tv signaal niet gereed is weet ik niet. Na een week hoop ik wel dat kpn de knop omgezet heeft. Ingangsdatum abbo was 23-4

 

 

 


  • April 30, 2020

Als je snelheid dusdanig laag is zou het de storing kunnen verklaren, daarom even bedraad meten alsjeblieft. Mocht je snel antwoord willen kan je morgen ook even bellen met 0800-0402 ze kunnen terwijl je aan de lijn zit je verbinding meten tot in huis. als daar iets fout zit zal een monteur worden aangestuurd.


Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • Antwoord
  • April 30, 2020

Hier ga je nooit een hd signaal mee krijgen. Probeer je ontvanger eens op sd te zetten. Maar volgens mij werkt je 4g modem niet of nog niet. Je zou een veel hogere snelheid moeten hebben. Welke experiabox heb je en hoeveel lampjes branden er op het 4g modem qua bereik??


  • Auteur
  • Topper
  • April 30, 2020

Wat is je snelheid als je deze bekabeld meet?

4,9


  • Auteur
  • Topper
  • April 30, 2020

Hier ga je nooit een hd signaal mee krijgen. Probeer je ontvanger eens op sd te zetten. Maar volgens mij werkt je 4g modem niet of nog niet. Je zou een veel hogere snelheid moeten hebben. Welke experiabox heb je en hoeveel lampjes branden er op het 4g modem qua bereik??

2 streepjes op de 4G

 


Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • April 30, 2020

Welke experiabox heb je?


  • Auteur
  • Topper
  • April 30, 2020

Ik heb net de tv op SD gezet. Nu heb ik wel tv inderdaad. Zit hem echt in de kwaliteit / snelheid van internet.


  • Auteur
  • Topper
  • April 30, 2020

Welke experiabox heb je?

V10A


  • April 30, 2020

Misschien de antenne van de 4G modem iets verplaatsen als het kan?


Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • April 30, 2020

Dat dacht ik al. Die kan niet goed overweg met het 4g modem. Bel morgen 0800-0402. Tegen de computer die je aan de lijn krijgt zegt je ik wil een medewerker spreken en vertel je het verhaal. Jij hebt een v10 nodig. 


  • Auteur
  • Topper
  • April 30, 2020

Misschien de antenne van de 4G modem iets verplaatsen als het kan?

Ik ben super blij met de hulp! Dat wil ik nog wel ff aangeven. Ik ga nog wel ff met de 4G ontvanger door het huis lopen. 


  • Auteur
  • Topper
  • April 30, 2020

Dat dacht ik al. Die kan niet goed overweg met het 4g modem. Bel morgen 0800-0402. Tegen de computer die je aan de lijn krijgt zegt je ik wil een medewerker spreken en vertel je het verhaal. Jij hebt een v10 nodig. 

Top!!!


  • April 30, 2020

Ik zou ook blij zijn met de nodige hulp. Heeft u alles al een keer gereset?


  • Auteur
  • Topper
  • April 30, 2020

Dat dacht ik al. Die kan niet goed overweg met het 4g modem. Bel morgen 0800-0402. Tegen de computer die je aan de lijn krijgt zegt je ik wil een medewerker spreken en vertel je het verhaal. Jij hebt een v10 nodig. 

Top!!!

Echt super!! Bedankt voor de hulp! 


  • April 30, 2020

Met de laatste update is dat toch verholpen? Ik kijk even wat ik kan vinden over dat bericht en hoe je de nieuwste software kan inladen.


  • Auteur
  • Topper
  • April 30, 2020

Met de laatste update is dat toch verholpen? Ik kijk even wat ik kan vinden over dat bericht en hoe je de nieuwste software kan inladen.

Ik heb firmware: v5.00.20 build190

volgens een bericht in december heb je build 420 nodig. 
 

ik zal een factory reset doen. Kijken of dat werkt.

 

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • April 30, 2020

Ik weet niet helemaal zeker of dit het probleem helemaal op gaat lossen. Ik weet namelijk niet zeker of het 4g modem bij springt met de tv stream. Als dat niet zo is heb je wel sneller internet maar wordt je tv niet beter. Woon je in een buitengebied?


  • April 30, 2020

Het lukt mij helaas niet om nu dat bericht te vinden. Wel lees ik dat niet iedereen ontevreden is over de v10A in combinatie met het 4G modem. Maar wat Joep1965 zegt, is ook een optie, dat andere modem is volgens sommige KPN medewerkers zelfs beter als de nieuwe v10A.


Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • April 30, 2020

Sowieso is de v10 het beste modem wat kpn ooit heeft gehad.