Skip to main content

Ik heb precies hetzelfde probleem. Nou heb ik 1 tv op SD gezet, maar helaas nog steeds op de sd tv. 

 

@Linda H maakt u misschien gebruik van een switch in het netwerk?


@Nick83 Nee, niet dat ik weet. Het werkte allemaal prima, tot onlangs. Bij mijn weten is er niks veranderd. Ook niet nadat we een tweede HD TV hebben aangesloten. 

Ik heb de software opnieuw geïnstalleerd. De stroom van alle apparaten gehaald (experiabox en de twee kastjes). Een tv op SD gezet. En nog blijft dit.

Overigens heb ik dit eerder gehad en kon ik het oplossen door mijn kastje van het stroom af te halen en volgens mij moest ik toen op een knopje op de afstandsbediening drukken. Daarna heeft het even weer gewerkt. Ik kan alleen die tip nergens terug vinden en wil dit ook niet elke keer hoeven doen.

Dus: alle tips zijn welkom! Ik kijk al maanden geen tv meer als mijn man televisie kijkt op het andere toestel. Helaas verschillende interesses..

Vraag me af of overstappen naar een andere provider de oplossing is. Ben er nu wel eens klaar mee eerlijk gezegd. 

 


Vraag me af of overstappen naar een andere provider de oplossing is.

@Linda H. Niet als die via dezelfde kabel levert; dan is en blijft de internetsnelheid een dingetje. Dus alleen de kabel (Ziggo?) komt dan in aanmerking.

Wat geeft Fourstack aan als maximum (DSL) op je adres?

Zijn de ontvangers aangesloten met een Verbindingsset via het stopcontact? Want bij 3 adapters, nodig voor 2 ontvangers, is de snelheid nog maar 33 %. En als je al een 'lage’ DSL snelheid hebt...


Ik heb KPN gebeld. Ik heb de v7 experiabox en onze verbinding blijkt niet stabiel. Monteur gaat het hopelijk oplossen. Bedankt voor het meedenken @PeterG en @Nick83 !


De v7 is verouderd, daar zal u wel een andere voor krijgen.


Die V7 zal zeker door de monteur worden vervangen, laat het ons weten hoe het met de monteur afloopt. 


@Linda H, is het allemaal gelukt?


@Alex_P , ik heb een experiabox v10 opgestuurd gekregen. Ben de hele avond bezig geweest het werkend te krijgen, maar helaas.. De volgende dag de monteur gebeld, die mij uitlegde dat de resetknop niet twee maar 10 seconden ingedrukt moet worden. Dit staat dus niet goed in de gebruiksaanwijzing.

Nadat de software opnieuw gedownload was, lijkt het probleem opgelost! Nog steeds 1 tv op SD. Gelukkig zie ik het verschil niet, dus laat het maar zo.

Moet zeggen dat ik heel tevreden ben over de monteursservice op afstand. Werd beide keren heel uitgebreid te woord gestaan. En uiteindelijk ook over de oplossing! 


Fijn om te horen, ondanks de tegenslag.

Mag ik daar toch even naar kijken? Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 


@Alex_P Ik heb mijn profiel aanvuld. Heb je zo voldoende gegevens? Overigens wonen wij in een buiten gebied. 


Dankjewel. Ik zie het, het komt inderdaad door het buitengebied en de afstand tot de centrale.

Ik had gehoopt dat ik de 2e tv ook op HD kon zetten, dat gaat helaas niet lukken. Meer kan ik er helaas niet van maken.

Jullie wonen daar wel erg fijn. :smile: