Skip to main content

Het zou geweldig zijn als KPN de zender VoxUp zou toevoegen aan het Duits-pakket. Hier worden vaak oude afleveringen van series die op Vox waren uitgezonden.

Hallo @Droepy ,

Bedankt voor de tip.👍

Ik vrees voor jou dat KPN deze zender niet gaat doorgeven. Er zijn meer dan 100 Duitse zenders te ontvangen via de Astra 1. KPN gaat die natuurlijk niet allemaal doorgeven. Maar je weet het nooit. Jaarlijks in juni/juli past KPN de zenderlijst aan. 
 

Maar eerlijk is eerlijk, ik had nog nooit van deze zender gehoord en heb na jouw bericht meteen deze zender toegevoegd aan mijn (satelliet)ontvanger. Op plek 119.😉 Heb jij ook al een satellietontvanger? Dan kun je deze zender gratis ontvangen! 
 

VOXup kostenlos und unkompliziert empfangen!

 

Sie schauen Fernsehen über Satellit?

VOXup ist digital über Satellit Astra empfangbar.

Sie können VOXup mit der Suchfunktion Ihrer TV-Fernbedienung finden. Das geht entweder mit einer manuellen Suche oder mit einer gezielten alphabetischen Suche. Wenn Sie möchten, können Sie VOXup dann in Ihrer persönlichen Favoritenliste einspeichern. Sollten Sie VOXup so nicht finden, können Sie einen Sendersuchlauf starten und VOXup dann abspeichern. 

Die entsprechenden Empfangsdaten lauten: 

 

Satellit ASTRA 1L
Orbitalposition 19,2° Ost
Transponder 1.091
Polarisation horizontal
Empfangsfrequenz 12226MHz
Symbolrate 27,5 MS
FEC 3/4
Service ID 28820
Service Name VOXup (ab dem 27.11.2019)
Videocodierung SD in MPEG2

 


 


Hallo Noordzee

Voxup probeer ik te kijken via schotel helaas valt de zender telkens weg terwijl de schotel correct staat. Streamen lukt ook niet vanuitNederland dus KPN is mijn laatste hoop. 


Ok, ontvangst van de TV-zenders via de Astra 1 mag in Nederland geen probleem zijn. Zelfs met een kleine schotel van ongeveer 60 cm moet het goed te doen zijn. Misschien moet de schotel toch nog wat beter uitgericht worden? Werkt de LNB nog goed? 

En heb je de juiste frequentie ingetoetst? 
 

 


Dat is allemaal prima, helaas gebouwen en bomen dichtbij en geen alternatieve plek om de schotel te plaatsen. De zender is er nog niet zo lang. Jammer dat KPN hier niets mee doet eventueel met een verhoging van het abonnement.