Skip to main content

Naar aanleiding van een telefoongesprek stel ik de vraag op het forum.

Het zenderaanbod heeft naar mijn mening en wens te weinig Engelstalige zenders , channel 4 en 5 , de zenders van ITV toevoegen zou zeer gewenst zijn,ook Amerikaanse zenders zoals CBS en NBC zou zeer gewenst zijn.

Mij is verteld dat als er op dit forum meer mensen zijn die aangeven dat er animo voor is (eventueel in een pakket) ,KPN hier wel iets mee zou kunnen.

Ik weet niet of je de mogelijkheid hebt om een satelliet schotel te plaatsen? Al die engelse zenders zijn VRIJ te ontvangen en het zijn er meer dan je kunt kijken! Alleen BBC-first zal niet lukken, dat is op Nederland gericht en kan alleen via een provider!


@WalterdeBruijn Helaas kunnen deze zenders niet in ons land op kabelnetten worden doorgegeven. Voor doorgifte zal de betreffende zender altijd toestemming moeten geven. Ook zal er met de provider moeten worden onderhandeld over de (o.a. financiële) voorwaarden voor doorgifte. De zenders moeten zelf dan ook meer gaan betalen voor de auteursrechten. Het gebied waar deze zenders kunnen worden ontvangen wordt immers groter, waardoor het aantal kijkers mogelijk toeneemt. De door jou genoemde zenders hebben echter al eerder laten weten geen interesse te hebben om op Nederlandse kabelnetten te worden doorgegeven, nog even los van de technische mogelijkheden om Amerikaanse zenders hier te ontvangen. De door hen extra te maken kosten wegen niet op tegen de daar tegenover staande inkomsten van de providers. En deze hebben weer weinig interesse om deze zenders door te geven vanwege het door hen te verwachten aantal kijkers voor deze zenders, waarvoor ze echter wel moeten betalen. Bij wel betaling moet dat uiteraard weer worden doorberekend aan de abonnees. Kortom: van beide kanten zal er geen animo zijn om aan je verzoek tegemoet te komen.

Piet.


Ik heb zelf veel interesse in UK, Franse en Vlaamse tv. Op mijn smart tv laat ik dat op een app streams van binnen komen. KPN kan mij dat niet bieden, dan maar zo. Nadeel is dat er soms streams stoppen, dan moet ik ze weer opzoeken. Verder werkt het best goed.


WalterdeBruijn. Je noemt nou net zenders die hier zelf geen zin/behoefte aan hebben. En derhalve ook geen toestemming geven, laat staan gaan onderhandelen, zie ook uitleg P.J.M. van der Vooren.
Ligt qua rechten nu ook een stuk moeilijker na de Brexit per 1 januari j.l. Doorgifte daardoor i.i.g. ook véél duurder; zowel voor de zenders zelf (die het niet eens willen) als de providers in den lande.