Skip to main content

Ik ben zeer tevreden hoe KPN Interactieve TV zijn zenderlijsten hanteert.

Ik zal jullie uitleggen waarom: mijn vriendin heeft ZIGGO (wij wonen niet samen), en ik heb KPN; welnu, als ik bij haar ben en ik zit te zappen (op Ziggo dus) kom ik veel zenders tegen waarop ik de melding krijg dat ze geen rechten heeft om die zenders te bekijken omdat ze er geen abonnement op heeft.

 

Bij KPN staan de zenders waar je geen recht op hebt conform je abonnement gewoon niet in de zap-lijst.

 

Ik ben zeer tevreden over KPN.

 

Nog een voorbeeld: ik kreeg een e-mail van KPN op 28/08/20 dat ik dat weekend gratis naar de zenders van het ZIGGO sport pakket kan kijken, en ja hoor: die zenders stonden gewoon bij mij in de zap-lijst.

 

Uiteraard verdwijnen die zenders na het gratis aanbod weer uit de zap-lijst.

 

KPN je doet het goed!

 

Groetjes,

D-box

Beste @D-box, wat tof dat je de moeite neemt om dit bericht te schrijven! Leuk om dit te lezen 🙂.


Heb een idee

Op chl 37 zat VICEtv, nu krijg je de melding dat ze niet meer broadcast sinds 24/08/20.

Nu mijn idee: gooi NASA TV HD op die plaats.

@KPN je kan hem Free To Air doorprikken vanaf de Eutelsat

13.0°E action_collapse.gif1Hot Bird 13C 11373.00 H 9 HB9 Europe DVB-S2 8PSK 27500 3/4 59.9 Mb/s  318 900

 

Misschien kunnen we een poll houden onder onze members welke zender ze willen hebben?

Mijn voorkeur gaat dus uit naar NASA TV HD.

(CDS zendt m ook uit en volgens mij betalen ze er niks voor omdat ie FTA broadcast, Uiteraard kan ik het mis hebben en dat ze er wel voor betalen)

 

Uiteraard wil ik mij niet bemoeien met de policy van KPN Interactieve TV, maar dit lijkt me een schot in de roos.

 


@D-box Zenders mogen in ons land alleen via netwerken worden doorgegeven als de zender en de provider daarover een overeenkomst hebben gesloten. Daarin worden de voorwaarden (o.a. financieel) geregeld waaronder de zender wordt doorgegeven. Als een zender free to air (ongecodeerd) wordt doorgegeven via een satelliet wil dat dus niet zeggen dat deze ook zomaar via een netwerk mag worden doorgegeven.

Piet.


CDS zet gewoon de FTA kanalen in hun zenderlijst en doet net alsof ze bij hun abo horen!


CDS zet gewoon de FTA kanalen in hun zenderlijst en doet net alsof ze bij hun abo horen!

Dan zal CDS daarvoor vast een distributieovereenkomst hebben met die FTA zenders.

Aan een overeenkomst hoeven natuurlijk geen kosten te hangen maar er zullen uiteraard wel afspraken gemaakt moeten zijn.


Dat lijkt mij heeeeeel sterk. De kanalenlijst telt 999 posities, daar gaan ze (buiten de paar eigen zenders) echt geen overeenkomsten voor afsluiten. Dat kan natuurlijk ook wel dat ze die zenders in hun lijst zetten, want iedereen kan die zenders ontvangen i.t.t. bv KPN of Ziggo, daar krijg/kan je niet meer dan datgene waar je voor betaald!


Voor onwetende meelezers zoals ik, wat is CDS ?


Canaal Digitaal Sat


CDS zet gewoon de FTA kanalen in hun zenderlijst en doet net alsof ze bij hun abo horen!

Dan zal CDS daarvoor vast een distributieovereenkomst hebben met die FTA zenders.

Aan een overeenkomst hoeven natuurlijk geen kosten te hangen maar er zullen uiteraard wel afspraken gemaakt moeten zijn.

Canal Digitaal heeft geen distributieovereenkomst met FTA-zenders, want formeel worden deze zenders niet door Canal Digitaal gedistribueerd, maar door de satellietoperator. Het is slechts een service van Canal Digitaal om deze zenders op te nemen in de zenderlijst. Als deze zenders niet in de lijst zouden zijn opgenomen, zouden de Canal Digitaal-abonnees ze namelijk ook gewoon kunnen ontvangen.

Piet.


Canaal Digitaal Sat

Aha, de eerste 2 letters vermoedde ik al, de S is er bij gekomen omdat er ook een on-line versie is ?


Voor onwetende meelezers zoals ik, wat is CDS ?

Jij onwetend…? :wink:

Piet.


Op bepaald gebied zeker ja, iedereen toch ?


Dat lijkt mij heeeeeel sterk. De kanalenlijst telt 999 posities, daar gaan ze (buiten de paar eigen zenders) echt geen overeenkomsten voor afsluiten.

Natuurlijk zullen daar overeenkomsten voor afgesloten worden ook een FTA zender wil uiteraard afspraken contractueel vastleggen al is het alleen maar om continuïteitafspraken op papier te zetten.

En wat zijn nu 999 overeenkomsten, sommige van mijn zakelijke klanten hebben jaarlijks meer dan 10.000 overeenkomsten met toeleveranciers.


Echt niet, P.J.M. van der Vooren (iets hierboven) snapt het ook!


CDS zet gewoon de FTA kanalen in hun zenderlijst en doet net alsof ze bij hun abo horen!

Dan zal CDS daarvoor vast een distributieovereenkomst hebben met die FTA zenders.

Aan een overeenkomst hoeven natuurlijk geen kosten te hangen maar er zullen uiteraard wel afspraken gemaakt moeten zijn.

Canal Digitaal heeft geen distributieovereenkomst met FTA-zenders, want formeel worden deze zenders niet door Canal Digitaal gedistribueerd, maar door de satellietoperator. Het is slechts een service van Canal Digitaal om deze zenders op te nemen in de zenderlijst. Als deze zenders niet in de lijst zouden zijn opgenomen, zouden de Canal Digitaal-abonnees ze namelijk ook gewoon kunnen ontvangen.

Piet.

Hoi Piet, jij snapt het, je hoeft helemaal geen abonnee te zijn van CDS om NASA TV HD te kunnen ontvangen, ze zenden immers FTA uit.

Ik ontvang m ook gratis en voor niks omdat ie FTA broadcast; Misschien zal KPN afspraken moeten maken met NASA TV HD omtrent de doorgifte.

Ik dacht alleen maar dat NASA TV HD een leuke vervanging zou zijn voor een zender die toch niet meer broadcast.

Groetjes,

D-box

 


Hoi Piet, jij snapt het, je hoeft helemaal geen abonnee te zijn van CDS om NASA TV HD te kunnen ontvangen, ze zenden immers FTA uit.

Voor FTA zenders hoef je inderdaad geen abonnee te zijn maar dat is ook niet waar de discussie over gaat. De discussie gaat er namelijk over of CDS een distributieovereenkomst heeft om de FTA zenders, zoals @beosound100 aangeeft, in haar aanbod op te nemen.

CDS zet gewoon de FTA kanalen in hun zenderlijst en doet net alsof ze bij hun abo horen!

Daarvoor zal CDS dan een distributieovereenkomst hebben, net als dat KPN een distributieovereenkomst heeft voor FTA zenders NPO 1, 2 en 3 op Digitenne.


@D-boxHet citeren is een beetje wennen hier met deze software, maar het kan wel, na een beetje rond zoeken met de muis ben ik er nu wel uit, maar het duurde even voor ik het helemaal door had.

NB, ik heb hier NASA tv op de kabel, ook in 4k, maar daar heb ik geen spullen voor.


….NB, ik heb hier NASA tv op de kabel….

Hoi Kees

Ik heb een stukje geknipt uit je melding, is dat de kabel van KPN?

Zoja, op welk voorkeuzekanaal zit ie dan?

Ik pluk m gewoon uit de lucht van de 13E.

 

Maar, als NASA TV HD niet in de zenderlijst van KPN staat is dit een welkomende zender die -als die wordt toegevoegd omdat VICEtv niet meer broadcast- een meer dan volwaardige zender is.

 

Ik ga niet adviseren aan onze members om een schotel te plaatsen omdat dat veel te omslachtig is, we hebben immers KPN!

En wat heb je nou aan honderden Duitse- en Engelse zenders waar je toch nooit naar kijkt.

 

Ik gebruik de schotel voor de FTA-zenders zoals Congo, Angola, Viet-Nam, China, Zuid-Korea etc etc.

Groetjes,

D-box

 


….NB, ik heb hier NASA tv op de kabel….

Hoi Kees

Ik heb een stukje geknipt

Dat is gelukt :-)

….NB, ik heb hier NASA tv op de kabel….

 . . is dat de kabel van KPN?

Nee, KPN heeft geen “kabel” TV, het gaat om een kleine lokale glasvezelaanbieder.

Maar NASA is ook op internet te zien, dacht ik ?

O wacht, dat hoeft niet, je hebt ‘m op de schotel, die ga ik ook nog eens opstellen, ‘keb alles in huis, al een poosje . . .

 

 


Voor wjb is het moeilijk om in te zien wat het verschil is tussen de NPO zenders (waar iedereen dik aan meebetaald via de belasting, is ook al eens ter sprake gekomen hier) die zogenaamd FTA zijn en andere echte FTA zenders. Wel dien je een KPN ontvanger af te nemen om die te krijgen als je geen dvb t2 met 265 norm hebt. Bij alle andere providers alleen via een abo te bekijken. Hoezo FTA (ja bijna..)

Je gelooft toch zelf niet dat CDS met bv BBC of de duitse publieke omroep een distributieovereenkomst heeft om de zenders in hun zenderlijst te zetten? Hadden ze wat te doen.

Kijk KPN kan niet zomaar zenders doorzetten (lees in hun lijst zetten) omdat je moet betalen voor ontvangst bij KPN. Dat zal niet zomaar gaan, daarom hebben ze een overeenkomst (en dat merk je ook aan bv terugkijken enz). De schotelbezitter kan die zenders zo legaal uit de lucht plukken omdat ze niet gecodeerd zijn!

 

Wat mij betreft, einde discussie.