Skip to main content

Sinds de laatste Firmware update wordt regelmatig m’n zenderlijst gereset naar “alle zenders”. Tevens nogal teleurgesteld dat het met de laatste FW nog steeds niet mogelijk is om de zender volgorde zelf in te stellen. Wordt er zoveel verdiend aan content aanbieders om een zo best mogelijk kanaal te krijgen, dat de behoefte van klanten ondergeschikt is ? Graag zou ik willen weten wanneer deze 2 zaken opgelost zullen worden.

Klopt. Mijn eigen zenderlijst moet ik met regelmaat weer selecteren via de blauwe knop. 


Welkom op het forum.

 

FW?? wat betekend dat?

 

Welke KPN IPTV decoder heb je?

Ik heb op mijn 2 decoders geen probleem.

 

Eigen volgorde, ik denk niet dat dat er ooit gaat gebeuren.

Heeft ook nadelen, als een zender op een ander nummer wordt gezet.

En je went vrij snel aan de nummers.

 

Wat altijd een optie is, zo doen wij dat in de woonkamer, een Logitech Harmony Ultimate One.

Daar kan je zelf je zenders op zetten en klik op de button met zenderlogo, dan gaat hij er automatich heen.  Ook hier het nadeel, als de zender, zoals laatst met de Duitse zenders, op een ander nummer komen, dan moet je het ook hier aanpassen. Maar ze staan wel altijd in jouw gewenste volgorde. 

 


Sinds de laatste firmware update hier het zelfde probleem: zenderlijst wordt telkens opnieuwe gereset naar “alle zenders”. Ook komt steeds de melding terug dat er 2 nieuwe berichten staan. Na het lezen gaan de rode balletjes er voor weg (gelezen). Heb de zenderlijst al een andere naam gegeven en opnieuw opgeslagen. Helpt echter niet. HM2260.


Ik, loop tegen exact hetzelfde issue aan. Wordt er helemaal geschift van. Iedere keer moet ik mijn zenderlijst weer selecteren. Dat was voor de firmware update niet. Ik heb de oplossing nog niet kunnen vinden. 


Hallo Joop2011, bedankt voor je reactie. FW betekent firmware. Ik vrees dat je gelijk hebt met hat aanpassen van de zendervolgorde. Dit hoeft echter geen invloed te hebben op de volgorde van de kanalen trouwens, je maakt als klant gewoon een “tabel” met je eigen voorkeuren. Is bij andere aanbieders ook mogelijk, gewoon (de externe FW leverancier) vragen om een stagaire en week laten los laten gaan op de middleware of applicatie laag van de code en het is geregeld.

Eigenlijk te zot voor woorden dat ze een klant een afstandsbediening laat aanschaffen om de kanalen op de door de klant gewenste volgorde te plaatsen, maar ik begrijp je volkomen, ik heb in het forum gelezen dat KPN de vraag over de jaren al meermaals gekregen maar doet er niets mee.