Skip to main content

wanneer wordt het mogelijk om zenderpakketten naar eigen inzicht te sorteren?  ik heb nu iTV en een glasvezelverbinding. als ik de ...GLAS-zenders wil gebruiken kan ik een eigen zenderlijst aanmaken, zo komt NPO1 dan via kan.661 bovenaan mijn lijst als zender nr. 1. alleen als ik de lijst aanvul met overige zenders dan verdwijnt NPO1 naar een lager gelegen positie op de lijst ipv op voorkeur nr. 1?

Ik vind het geen optie steeds te moeten wisselen van zenderlijst. De zenders hernoemen gaat ook niet. Daarom is een sorteerfunctie nodig. 

Hi @Cx500t en bedankt voor je bericht! Het is een wens die veel klanten met jou delen en bekend bij ons is: er zijn nog geen plannen om dit mogelijk te maken. Het blijft bij het maken van een eigen zenderlijst, mocht dat uitgebreid worden dan laten wij dat zeker weten op ons Forum!


Een eigen zenderlijst is voor mij een lijst waar IK zelf de volgorde van de zenders kan bepalen en niet HD glas op positie/nummer 661!


Op deze manier hebben de GLAS-zenders weinig zin. Er zullen weinig mensen zijn die er op deze manier gebruik van maken. Zappen is zo niet echt een optie denk ik, maar is wel wat de consument wil. Ziggo heeft het wat dat betreft beter voor elkaar. 


Best Shiryn,

 

Net overgestapt van Ziggo naar KPN (belangrijkste reden: uploadsnelheden van KPN vs Ziggo en betere hardware) maar toch wel ontevreden over bovengenoemd punt: Het kunnen sorteren van de zenders.

Eerlijk gezegd vind ik het bijzonder jammer dat dat niet kan (kon dus bij Ziggo wel), zeer jammer dat je de reactie “Het is een wens die veel klanten met jou delen en bekend bij ons is: er zijn nog geen plannen om dit mogelijk te maken. ” geeft, zeker als je op het forum leest dat deze vraag 5 jaar geleden ook al gesteld werd en KPN het kennelijk in 5 jaar tijd niet nodig heeft gevonden om dit mogelijk te maken. Dan ben ik bang dat dit geen prioriteit heeft en er ws nooit gaat komen.

De vaker genoemde “workaround” (want het is niet wat gevraagd wordt) via de Persoonlijke Zenderlijsten is een non-oplossing: SBS9 zit bijvoorbeeld op kanaal 19 terwijl RTLZ op 11 zit, waardoor je de tussenliggende zenders eigenlijk maar uit je zenderlijst moet gooien om alle Nederlandse zenders bij elkaar te krijgen. En steeds switchen van zenderlijst is een omslachtig gebeuren.

Nee, het zou bijzonder prettig zijn als KPN, zoals andere bedrijven als Microsoft, een backlog zou vrijgeven waarin hun toekomstige ontwikkelingen staan en waar klanten kunnen stemmen op die issues die zij belangrijk vinden. Dat geeft KPN een goed inzicht in wat klanten willen ipv dat KPN een “best guess” maakt van wat de klant zou willen.

Ik hoop dat KPN dit toch kan oppakken. Ik denk dat toch best wel een aanzienlijk aantal klanten dit kan waarderen.

 

Met vriendelijk groep, Patrick


Ik ben ook net nieuw bij kpn en dit vind ik toch wel heel slecht.  Ik wil de HD glas in de volgorde die niet anders is dan de nr 1 tm 9 in de standaard lijst. Daarachter wil ik BBC, België etc. Wat contractueel is afgesproken met  zenders vind ik geen argument. Kpn zou een tweede standaard lijst kunnen maken waarbij de HD glas zenders op 1 etc staan en de rest daarachter. Ik snap werkelijk niet waarom hier 5 jaar niets aan gedaan is.


Kpn zou een tweede standaard lijst kunnen maken waarbij de HD glas zenders op 1 etc staan en de rest daarachter. Ik snap werkelijk niet waarom hier 5 jaar niets aan gedaan is.

KPN heeft twee jaar geleden al beloofd dat de HD-"Glas" zenders vanaf kanaal 1 samengevoegd worden met de HD en SD variant. Het wordt hoog tijd dat KPN die belofte eens nakomt.


Daar gaan we weer. Dat is NIET wat TS vraagt (hoewel die HD-glas zenders al lang vanaf kanaal 1 hadden moeten staan). Een zelf te bepalen zenderlijst, zonder gedoe over afspraken met zenders, dat is wat ts vraagt en vele anderen ook, dat er mensen zijn die dat niet boeit, mooi, je hoeft het toch niet te doen?


Dat is NIET wat TS vraagt ... Een zelf te bepalen zenderlijst, zonder gedoe over afspraken met zenders, dat is wat ts vraagt 

Echt waar, is dat echt wat TS vraagt of gaat het TS er om dat de HD-"Glas" variant van de Nederlandse zenders bovenaan in de gids komen te staan?

Ik zou zeggen, lees het eerste bericht nog eens aandachtig en kijk daarbij naar de vraag, niet naar de geopperde "oplossing", dat is immers maar een oplossing, niet de oplossing.


Eerste zin: wanneer wordt het mogelijk om zenderpakketten naar eigen inzicht te sorteren?

 

Kwestie van lezen en niet van eigen inzicht.


Eerste zin: wanneer wordt het mogelijk om zenderpakketten naar eigen inzicht te sorteren?

 

Kwestie van lezen en niet van eigen inzicht.

Nooit gehoord van de vraag achter de vraag.

De eerste zin is feitelijk niet de echte vraag maar een vraag wanneer zijn geopperde "oplossing" mogelijk gaat worden. De echte vraag staat in de rest van de eerste "alinea".


Eigenlijk zou ik hierop niet moeten reageren, maar dit slaat toch wel alles. 

Er is een probleem/wens om die glaszenders vanaf 1 te laten beginnen. Hopelijk geen discussie verder over (want jij hebt daar, zoals ik ook al eerder aangegeven heb, terechte problemen mee). Maar als jij aan geeft dat het niet zelf op volgorde kunnen zetten, voor jou geen toegevoegde waarde heeft, nou ja, jammer dan, je hoeft het toch niet te doen, of wel. Er zij genoeg klanten die de volgorde zoals KPN die nu aanlevert niet zien zitten. Daarbij, dan zou ook het probleem van hd-glas op 1 opgelost zijn.


Er is een probleem/wens om die glaszenders vanaf 1 te laten beginnen. Hopelijk geen discussie verder over (want jij hebt daar, zoals ik ook al eerder aangegeven heb, terechte problemen mee).

Precies, exact, dat is de wens ... niet meer en niet minder. 

 

Maar als jij aan geeft dat het niet zelf op volgorde kunnen zetten, voor jou geen toegevoegde waarde heeft,...

Zeg ik dat dan? ... waar? :confounded:

 

Er zij genoeg klanten die de volgorde zoals KPN die nu aanlevert niet zien zitten.

Klopt, maar dat is niet de vraag van TS en het is ook niet de vraag van van @Bastianosalex, de persoon op wiens bericht ik reageerde.

 

Daarbij, dan zou ook het probleem van hd-glas op 1 opgelost zijn.

Voor mij niet want het gaat mij met HD-"Glas" op 1 helemaal niet om de volgorde van de zenders maar om het feit dat ik dan eindelijk opnames van HD-"Glas" zenders terug kan kijken via de iTV app en opnames voor HD-"Glas" zenders kan inplannen via de iTV app.


Echt hoor, 

 

Ik ben ook net nieuw bij kpn en dit vind ik toch wel heel slecht.  Ik wil de HD glas in de volgorde die niet anders is dan de nr 1 tm 9 in de standaard lijst. Daarachter wil ik BBC, België etc. Wat contractueel is afgesproken met  zenders vind ik geen argument. 

 

Wat lees jij eigenlijk????????

 

Verder kap ik ermee, want deze discussie heeft verder geen zin.


Echt hoor, 

Ik ben ook net nieuw bij kpn en dit vind ik toch wel heel slecht.  Ik wil de HD glas in de volgorde die niet anders is dan de nr 1 tm 9 in de standaard lijst. Daarachter wil ik BBC, België etc. Wat contractueel is afgesproken met  zenders vind ik geen argument. 

Dus nu gaat het je ineens niet meer om de vraag van TS maar om het bericht van @Bastianosalex. Het lijkt wel of je gewoon aan het zoeken bent naar "discussiepunten".

Ik vind het overigens heerlijk om te discussiëren en ook hiervan zou ik kunnen zeggen dat HD-"Glas" op 1 zijn wens volledig zou afdekken.

Dat is echter niet nodig immers…

KPN heeft twee jaar geleden al beloofd dat de HD-"Glas" zenders vanaf kanaal 1 samengevoegd worden met de HD en SD variant. Het wordt hoog tijd dat KPN die belofte eens nakomt.

...en dat is een waarheid als een koe.

 


...en dat is een waarheid als een koe.

 

Om dit Topic maar eens te “bumpen”. Sinds dit jaar ook een gebruiker van KPN, over gestapt van Ziggo. Op zich werkt alles inderdaad prima, of beter, behalve een mogelijkheid om zelf de zender-volgorde te bepalen. Dit is niet gewoon lastig, maar zelfs zeer storend.

Gezien de “leeftijd” van dit onderwerp best wel een vreemd gegeven dat KPN er schijnbaar allang van op de hoogte is en er niks aan wenst te doen, zo lijkt het. Dit ondanks dat “men” weet dat dit een veel gevraagde optie is bij de gebruikers. Een interface of API aanpassen is echt niet zo moeilijk, of spelen er commerciële belangen bij de huidige zendervolgorde?

@Shyrin_  komt hier nog een vervolg op, of is het een kwestie van “jammer dan”?


Ik zit nu een halve dag bij kpn, als mij dit duidelijk verteld was, was ik nooit bij ziggo weg gegaan. 

De verkoper: ja, je kunt een eigen zenderlijst aanmaken, niet dus.

Ga maar weer snel overwegen om terug naar ziggo te gaan. 


Na maanden met een onhandige volgorde in mijn zenderlijst te hebben gewerkt, toch maar eens op internet naar een oplossing gezocht. Nou, die blijkt er zo te zien dus niet te zijn. Heeft zelfs geen prioriteit (gaat nooit gebeuren?) bij KPN.

Wat is er dan bijvoorbeeld onhandig? Dat de regionale omroep (Nederlandstalig) niet direct achter NPO3 gezet kan worden. Staat bij mij nu als laatste achter de buitenlandse zenders.

Waar kon het wel? Bij Ziggo waar ik eerst zat. Dus waarom kan/wil KPN het niet voor elkaar krijgen?

Nee, ik wil niet per land (Nederlands, Engels, Duits) een aparte zenderlijst maken.