Skip to main content

Zou het mogelijk zijn de zendernummers op te nemen in de tv-gids binnen de app? Ik gebruik de app nl vaak om even te zien of ik iets interessants vind om te kijken, en dan kan ik op de tv direct naar dat zendernummer ipv nu ingewikkeld te moeten zoeken.

Dank en groet Hans

Ik denk dat je het andersom bedoelt?

Op de TV is het juist eenvoudig door de zendernummers. (weet je die niet dan gebuik je de OK knop voor de lijst of de 'gids'-knop voor de epg)

In de app zoek je je ‘een slag in de rondte’ als je naar een bepaalde zender wilt. Dat is helemaal niks.


Hi @Hans van der Spoel, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Ik begrijp waar je naartoe wil, maar ik ben bang dat op korte termijn niet toegevoegd zal worden. In de iTV app, bij gids, zie je vaak al de icoontjes. Daarnaast wordt zoveel mogelijk dezelfde volgorde gebruikt als wanneer je televisie kijkt via de tv-ontvanger. Vind je de iTV app van KPN niet handig om een gids in te zien? Dan kan je ook een andere app downloaden, bijvoorbeeld tvgids.nl :slight_smile:  Al heeft die ook geen cijfers, maar net als onze app logo's.


OK, Susan, dank voor je antwoord. Ik vind de iTVapp best handig maar zal het dus voorlopig zonder nummers blijven doen.

Groet Hans


De itv app voor de smart tv heeft daarentegen weer wel de kanaalnummers, wat handig is met van kanaal wisselen via de afstandsbediening van de tv zelf.

Als je de ITV app op een telefoon of tablet als TV gids gebruikt is het kanaal nummer bij de zenders zeker een meerwaarde omdat je niet vanuit de app de zender kan kiezen en op de TV ontvanger weergeven.

De volgorde is wel hetzelfde als je geen los papiertje hebt met de logo's en de bijhorende kanaal nummers kan je niet meteen voor dat kanaal kiezen.

Heb je eenmaal een programma gevonden die je wil zien op bijvoorbeeld Discovery Science dan is 83 intoetsen sneller dan bladeren via de gids. 

 


Reageer