Skip to main content
Antwoord

Zenders blokkeren op nieuwe KPN TV+ ontvanger (favorieten en kijkwijzer helpen niet)

• October 9, 2025
  • 4 reacties
  • 84 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Hallo allemaal,

Ik heb de nieuwe KPN TV+ ontvanger, en ik probeer bepaalde zenders te blokkeren voor mijn kinderen.
Bij de vorige versie kon dat makkelijk via het kinderslot of door zenders echt te vergrendelen, maar bij deze nieuwe versie (met die Google TV-achtige software) kan ik dat niet meer vinden.

Ik heb al geprobeerd om een favorietenlijst te maken, maar dat helpt niet echt. Mijn kinderen hebben ontdekt dat ze gewoon weer naar de volledige lijst kunnen gaan, omdat die niet met een pincode is beveiligd.

Ook het instellen van kijkwijzer-leeftijden werkt niet goed als oplossing. Sommige programma’s die wél geschikt zijn, worden dan geblokkeerd (waardoor ik telkens moet ontgrendelen), terwijl andere programma’s die ik juist wil blokkeren gewoon zichtbaar blijven.

Het zou veel beter zijn als er een mogelijkheid komt om bepaalde zenders volledig te verbergen achter het kinderslot, zodat ouders daar echt controle over hebben.
De favorietenlijst is handig, maar die staat helaas niet achter een pincode.

Heeft iemand misschien een manier gevonden om dit alsnog goed in te stellen op de nieuwe TV+ box?
Of weet iemand of KPN van plan is om deze functie (zenders echt blokkeren/verbergen) weer toe te voegen in een toekomstige update?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Beste antwoord door Jan van KPN

Goedemorgen ​@BlackMamba001 en bedankt voor jouw bericht :)

Op dit moment is het inderdaad enkel mogelijk om één favorietenlijst aan te maken maar jouw feedback gaan we natuurlijk wel doorgeven aan de ontwikkelaars. Ik durf niet te zeggen of dit ook daadwerkelijk op de planning staat maar ik begrijp de behoefte! 

Zoals ​@PeterG hierboven ook al aangeeft, kun je de erotiek zenders wel verbergen met een pincode.

4 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 9, 2025

Het is alleen mogelijk om één favorietenlijst te maken. En het zo in te stellen dat ook de gids en zappen alleen die zenders geeft. 

Het wisselen via instellingen (tandwiel) is niet te beveiligen met pincode. Al zullen echt kleine kinderen dat alsnog niet makkelijk kunnen. 

Wel te verbergen met pin is erotiek. 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • Antwoord
  • October 11, 2025

Goedemorgen ​@BlackMamba001 en bedankt voor jouw bericht :)

Op dit moment is het inderdaad enkel mogelijk om één favorietenlijst aan te maken maar jouw feedback gaan we natuurlijk wel doorgeven aan de ontwikkelaars. Ik durf niet te zeggen of dit ook daadwerkelijk op de planning staat maar ik begrijp de behoefte! 

Zoals ​@PeterG hierboven ook al aangeeft, kun je de erotiek zenders wel verbergen met een pincode.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 14, 2025

Fijn dat jullie dit willen doorgeven.
Het zou echt handig zijn als er een optie komt om zelf zenders te kunnen verbergen achter een pincode.
Niet alleen de erotiekzenders, maar ook andere zenders die ik liever niet wil dat mijn kinderen zien.

De favorietenlijst helpt een beetje, maar omdat die niet met een pincode is beveiligd, kunnen ze daar nog steeds makkelijk bij.
Hopelijk wordt dit in de toekomst toegevoegd, want ik denk dat veel ouders hier iets aan zouden hebben.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • October 14, 2025

Zeker weten ​@BlackMamba001 en dat is ook wel het minste wat we in dit geval kunnen doen! Ik begrijp je wens ook heel goed en hoop ook oprecht dat dit in de toekomst mogelijk wordt 🙏🏻