Skip to main content

Ik zie in het nieuwe zenderoverzicht van 9 Maart 2022 dat onderstaande zenders nu ook in HD te ontvangen zijn.

VOX HD

RTL II HD

Super RTL HD

Helaas op mijn tv ontvanger worden deze in het duitse pakket nog steeds in SD doorgegeven?

Beste @denvug_ams,

Dat is erg mooi, alleen ik zie het niet, want ik heb het pakket niet. Is er een screenshot mogelijk van de tv gids dat er “HD” bij staat bij de naam van de zender?

Ik zie het inderdaad in het overzicht staan:

 


Hallo @denvug_ams ,

Ook ik kan het niet checken. Ik kijk alle Duitse zenders via de satelliet. Het toeval (?) wil dat de drie door jou genoemde zenders commerciële zenders zijn die niet FTA zijn op de satelliet. De zenders zijn op die manier wel in SD FTA te ontvangen. KPN gebruikt de satellietuitzendingen van de Duitse zenders als bron voor de doorgifte. Ik ben daarom ook wel benieuwd naar een reactie vanuit KPN. 
 

Alle andere genoemde zenders zijn wel FTA te zien in HD via de Astra 1. Mijn favoriete Duitse zender (Phoenix HD) ontbreekt trouwens in dat pakket van KPN. Jammer, want die zender zendt prachtige documentaires uit. 
 

Hoe zit het trouwens met RTL op nummer 47? Heb jij die wel in HD? 


Hoe zit het trouwens met RTL op nummer 47? Heb jij die wel in HD? 

De Duitse RTL+ is in HD @Noordzee.


Dankjewel @Dennis Schreve, ik hoop eigenlijk ook op een reactie van @denvug_ams .

En nog meer op een reactie van iemand met het Duitse pakket. Want zolang niemand het kan/wil  testen, blijft het koffiedik kijken. 


Dankjewel @Dennis Schreve, ik hoop eigenlijk ook op een reactie van @denvug_ams .

En nog meer op een reactie van iemand met het Duitse pakket. Want zolang niemand het kan/wil  testen, blijft het koffiedik kijken. 

 

Ik heb het Duitse pakket. De 3 genoemde zenders zijn bij mij ook in SD! Foutje in de KPN lijst of ze zijn de omschakeling vergeten te doen. De overige zenders uit de screenshot zijn inderdaad wel in HD.


Top @Alfons dat je het hebt getest. 

Ik vermoed dat ze zijn vergeten om te schakelen. 


Het kan ook zijn dat de zenderoverzicht niet goed is, laten we hopen dat de zenderoverzicht wel juist is. 🤣👍🏼


RTL Television op 47 is in HD, ik bedoel onderstaande:

VOX, RTL 2 en Super RTL.

 

Deze zijn op de lijst vermeld als HD zenders.


RTL Television op 47 is in HD, ik bedoel onderstaande:

VOX, RTL 2 en Super RTL.

 

Deze zijn op de lijst vermeld als HD zenders.

Dan ben ik bang dat het lijstje niet klopt, want anders waren die 3 zenders wel HD geweest. Dan is het ook nog zo of Duitsland ze zelf wel in HD geven, zo niet dan kan KPN ze ook niet in HD weergeven. 😉


RTL Television op 47 is in HD, ik bedoel onderstaande:

VOX, RTL 2 en Super RTL.

 

Deze zijn op de lijst vermeld als HD zenders.

Ik vermoed dat ze zijn vergeten om die zenders op HD te zetten. Een moderator geeft dat verder door aan de juiste afdeling.  


Ik vermoed dat ze zijn vergeten om die zenders op HD te zetten. Een moderator geeft dat verder door aan de juiste afdeling.  

@Noordzee waarom wordt er vanuit gegaan dat ze het vergeten zijn om het in HD te zetten? Dit kan het ook namelijk zijn:

Dan ben ik bang dat het lijstje niet klopt, want anders waren die 3 zenders wel HD geweest. Dan is het ook nog zo of Duitsland ze zelf wel in HD geven, zo niet dan kan KPN ze ook niet in HD weergeven. 😉

Laten we hopen dat het lijstje klopt. 


Van uit KPN komt het volgende (zojuist)

@Marcia_ KPN moderator schrijft:

Vanuit de technische collega's van itv komt de mededeling dat Vox, RTL II en SuperRTL inderdaad nog SD streams zijn. We gaan dan ook verzoeken om de zenderlijsten aan te passen. 

Degene die die lijsten heeft gemaakt was dus ietsje te enthousiast.


Van uit KPN komt het volgende (zojuist)

@Marcia_ KPN moderator schrijft:

Vanuit de technische collega's van itv komt de mededeling dat Vox, RTL II en SuperRTL inderdaad nog SD streams zijn. We gaan dan ook verzoeken om de zenderlijsten aan te passen. 

Degene die die lijsten heeft gemaakt was dus ietsje te enthousiast.

Dus het lijstje is fout. Dank je wel @PeterG voor de terugkoppeling. 😉


@denvug_ams, @Alfons, @PeterG en @Noordzee 

Inmiddels is er een update, de zenderlijst van het Duitspakket is aangepast: