Skip to main content

Hallo,

 

Smart tv gekocht. De bedoeling is boven draadloos tv te kijken, maar zenders installeren lukt niet. 

De tv vraagt om de netwerkfrequentie mhz blabla. 

En om het netwerk-id. Waar vind ik dit?

Kpn app krijgen we niet geinstalleerd op de tv. 
Aangesloten op de tv ontvanger, kan de tv ook niets vinden. 

Hoe krijg ik die zenders geinstalleerd?

 

Bedankt vast en groet.

De app is geschikt voor een zeer beperkt aantal merken. Waarschijnlijk is uw tv niet geschikt.  Dan is een tv ontvanger de enige optie. Welk merk tv heeft u? Daarbij de de beeldkwaliteit van de app veel minder. 


Vrees dat het ook niet geschikt is. Philips. 

Dan heb je dus eigenlijk niets aan je tv als ik het goed begrijp. Behalve dat je groot beeld hebt. 

 

*admin: titel aangevuld


Lijkt me overigens sterk dat een Philips niet geschikt zou zijn. Heel apart. 


De app is alleen geschikt voor lg en samsung na 2017. Draadloos kan dan alleen via een chromecast maar is minder comfortabel.  Helaas is een tv ontvanger dan de enige oplossing.  Maar dan heeft u wel een hele goede beeldkwaliteit. 


@Delany netwerkfrequentie en netwerk-ID dat is voor kabelmaatschappij Ziggo. KPN doet daar niks mee. Het kan via de tv ontvanger of via de ITV app van KPN dat je het via Chromecast naar jou tv kan sturen. 


Lijkt me overigens sterk dat een Philips niet geschikt zou zijn. Heel apart. 

Ik weet niet hoe het precies werkt, maar blijkbaar wilt Philips niet dat er een app komt van KPN. Of misschien andersom dat KPN het niet doet voor Philips. 


Kleine correctie! Wel geschikt voor sommige philips tv die Android TV os hebben. Hier meer info.


Geen geduld voor dit. Een kpn medewerker beweerde met app op je telefoon via je telefoon streamen naar tv. Werkt ook niet. 


Anyway, bedankt voor alle reacties. Wordt nogal moe van allerlei randzaken die je moet aanschaffen om iets simpels als tv te kunnen kijken. 


Google tv chromecast is ook een optie. Is wel weer wat aanschaffen maar daar kan de app wel op. Heb deze vorigjaar ook aangeschaft voor de tv in de slaapkamer.


Tja, dat is altijd al zo geweest, in het begin moest je een grote antenne op het dak zetten en hopen dat je buiten sneeuw ook nog iets van beeld kreeg, nu is het een tweetal kabeltjes en een kastje die je gewoon netjes opgestuurd krijgt waar je niks voor hoeft te kopen en soms kan je een App op de TV installeren, zul je wel een internet verbinding moeten opzetten.

Andere mogelijkheid, een abbo op de kabel afsluiten, dan de netwerk frequenties ingeven en het werkt, ook niet alle zenders want dan moet je ook een TV box of CI+ module aanschaffen/huren.


Ik heb trouwens ook een philips tv met Google tv. Daar zit de app ook op. Het smart gedeelte van Philips zelf niet. 


Het ligt er net aan wat voor OS de Smart TV heeft. Bij Philips kan dat verschillend zijn. Als het Android is dan werkt het, is het een eigen besturingssysteem dan niet. Ik heb hier twee Android TV's: een Philips en een Salora (onder de veranda). Op beide tv's draait de app probleemloos. 

 

@Delany wat is het exacte type van de Philips?



Kpn app krijgen we niet geinstalleerd op de tv. 
Aangesloten op de tv ontvanger, kan de tv ook niets vinden

Ik begrijp hieruit dat er een KPN ontvanger aangesloten is op je tv. Kijk eens op welke HDMI ingang de ontvanger zit en schakel je tv naar deze ingang.


Hoi @Delany, welkom op ons forum!
Heb je nog een oplossing kunnen vinden?


Wij hebben kabel-tv van KPN.  Gisteren nieuwe Philips 6800er series tv ontvangen.  Bij installeren van zenders wordt door Philips gevraagd oe Ziggo je provider is of een ander bedrijf.  ‘Ander’ kiezend (want KPN) liep ik tegen het probleem op van vraag naar frequentie waarop gezocht moet worden naar zenders.  Die frequentie zou volgens Philips door de provider (in mijn geval KPN dus ) geleverd worden maar die frequentie kan ik nergens vinden.  Bij ‘tv installeren’ op de website van KPN is ook geen oplossing te vinden, daar wordt er vanuit gegaan dat je na aansluiten en aanzetten het opstartscherm van KPN interactieve tv te zien krijgt.  Als je aanklikt dat dat niet het geval is wordt je weer teruggestuurd naar het begin van de aansluitprocedure.  Op een gegeven moment (vraag me niet hoe) kreeg ik beeld van één zender die ik maar niet kon veranderen.  Oplossing lijkt te zijn TV aan- en uitzetten met afstandsbediening geleverd bij de Philips tv, verder alle bediening met de afstandsbediening die hoort bij de KPN tv-ontvanger of settopbox (dat kastje dat tussen router en tv geschakeld is).  Je zou toch zeggen dat Philips en KPN, beide geen kleine jongens, over het één en ander kunnen overleggen zo dat hun beider klanten niet het bos in gestuurd worden bij installatie van een tv van de één op de kabel van de ander.  Ik ben nu niet meer gefrustreerd -na uren proberen eindelijke succes- maar wat willen Philips en KPN dat ik anderen aanraad als die vragen naar welke nieuwe tv kopen of naar welke nieuwe provider nemen?


@Joost Br net als al eerder aan de topic starter is beantwoord KPN is geen kabel provider.

Er wordt een andere techniek gebruikt. Nederland kent uit mijn hoofd 3 of 4 providers die deze techniek toepassen. De methode die u voor het zoeken van zenders hanteerde gebruikt de ingebouwde tuner van de TV. Dat is bij KPN niet aan de orde daar kijken we via een kastje.

 

De afstandsbediening van de TV zelf kan in de kast u heeft mogelijk genoeg aan de afstandsbediening van het TV kastje. U heeft vermoedelijk de juiste HDMI ingang gang van de TV gekozen waardoor u uiteindelijk beeld kreeg.

De handleiding voor het aansluiten van een tv ontvanger lijkt duidelijk genoeg en is merk onafhankelijk. Ongeacht het merk TV de manier van aansluiten blijft hetzelfde met een  Sony, Samsung of eender welk merk had u tegen hetzelfde probleem aangelopen.