Skip to main content

Heb een LG OLED55B9PLA gekocht. Maar hij geeft bij het installeren steeds aan dat er geen kanalen gevonden worden. Moet ik een andere modem ('het zwarte kastje' , niet de witte experia box) hebben voor deze tv?

Admin: Titel van topic aangepast i.v.m. vindbaarheid

Nee. Je moet helemaal geen zenders zoeken of zenders installeren. Je moet de juiste source instellen. Er zit een knop op de afstandsbediening om de source te kiezen.


De source zoekt de tv zelf automatisch. Dat is niet het probleem. Hij kan alleen geen kanalen vinden


De source zoekt de tv zelf automatisch. Dat is niet het probleem. Hij kan alleen geen kanalen vinden


Wat @Nick83 al aangaf, met de kpn tv ontvanger hoef je geen zenders te installeren. Probeer handmatig het source kanaal op de zoeken waar de tv ontvanger op zit. Vaak is dit de HDMI ingang. HDMI1 of zoiets
Ik vermoed dat jouw tv analoge zenders probeert te zoeken. KPN is digitaal. 


Nogmaals, de tv installeert echt zelf welke source ik gebruik. Heb verschillende hdmi's geprobeerd, en elke keer geeft hij duidelijk de wisseling in hdmi aan. De source is niet het probleem

Ook zoekt hij geen analoge zenders, hij zoekt alles. Digitaal èn analoog

 


Nogmaals, de tv installeert echt zelf welke source ik gebruik. Heb verschillende hdmi's geprobeerd, en elke keer geeft hij duidelijk de wisseling in hdmi aan. De source is niet het probleem

Ook zoekt hij geen analoge zenders, hij zoekt alles. Digitaal èn analoog

 


En je hebt ook niet zoiets in je tv instellingen? Hier moest ik destijds de digitale ontvanger toevoegen.

We proberen mee te denken omdat je hier hulp vraagt.

 

 

 


 

Interactieve TV aansluiten en gebruiken


Je kan bij KPN geen zenders zoeken. Dat bestaat niet. 


Ook dat installeert hij zelf. Het is een zeer eenvoudige installatie, zijn ook de reviews. Alles gaat keurig vlgs het boekje, maar hij vindt geen kanalen. 


Ook dat installeert hij zelf. Het is een zeer eenvoudige installatie, zijn ook de reviews. Alles gaat keurig vlgs het boekje, maar hij vindt geen kanalen. 


De tv ontvanger van KPN is feitelijk plug&play, mits je het op de juiste manier hebt aangesloten. 
Zorg er tevens voor dat de KPN afstandsbediening is gekoppeld aan jouw TV. 


Interactieve TV aansluiten en gebruiken

https://www.kpn.com/televisie/installeren.htm


Ook dat installeert hij zelf. Het is een zeer eenvoudige installatie, zijn ook de reviews. Alles gaat keurig vlgs het boekje, maar hij vindt geen kanalen. 

Die hoeft die ook niet te vinden. De tv functioneert net zoals het beeldscherm bij een computer: gewoon weergeven wat er door het kabeltje komt. Een dom ding dus wat zelf eigenlijk helemaal niks hoeft te doen. En zo ook geen kanalen vinden dus.


Ook dat installeert hij zelf. Het is een zeer eenvoudige installatie, zijn ook de reviews. Alles gaat keurig vlgs het boekje, maar hij vindt geen kanalen. 


Vertel even precies welke apparatuur je hebt, hoe je alles hebt aangesloten en welke acties je uitvoert.

De opmerking ‘hij vindt geen kanalen’ is namelijk een hele vreemde.


Keurig aangesloten.vlgs gebruiksaanwijzing, nog extra gecontroleerd door buurman en n vriend ;)

Plaatjes met de aangesloten snoeren zien er ook precies zo uit. Dat is t punt juist, alles ziet er goed uit, heb nog nooit problemen gehad bij t installeren van n tv of andere apparaten. Redt ik me altijd prima mee, tot nu


Keurig aangesloten.vlgs gebruiksaanwijzing, nog extra gecontroleerd door buurman en n vriend ;)

Plaatjes met de aangesloten snoeren zien er ook precies zo uit. Dat is t punt juist, alles ziet er goed uit, heb nog nooit problemen gehad bij t installeren van n tv of andere apparaten. Redt ik me altijd prima mee, tot nu


Neem een time-out, neem een kop koffie, een borrel of beter, ff een frisse neus om daarna weer even rustig alles na te kijken met de gegeven hulp hier :-) 


Keurig aangesloten.vlgs gebruiksaanwijzing, nog extra gecontroleerd door buurman en n vriend ;)

Plaatjes met de aangesloten snoeren zien er ook precies zo uit. Dat is t punt juist, alles ziet er goed uit, heb nog nooit problemen gehad bij t installeren van n tv of andere apparaten. Redt ik me altijd prima mee, tot nu

 

Dat was mijn vraag niet ;-) 

Welke apparatuur heb je en hoe heb je alles aangesloten? En als je alles aangesloten hebt om vervolgens de itv-ontvanger aan te zetten, wat zie je dan op het scherm van de tv? Heb je evt een foto van de melding/beeld?

 


Welke KPN tv ontvanger heb je eigenlijk?


@CATCAT laat je TV gewoon dat eerste installatie programma doorlopen .hij gaat ook geen zenders vinden want hij zoekt op dat moment naar signalen via je coaxkabel van Ziggo (of een andere kabelprovider). En jouw TV signaal komt daar niet vandaan maar komt via de HDMI poort vanuit de KPN decoder .

Als hij klaar is en zegt dat hij niks kan vinden, dan sluit je de KPN decoder (het zwarte kastje aan op je TV met de HDMI kabel. Selecteer met de afstandsbediening de source HDMI 1 of 2, etc.. (afhankelijk van welke HDMI poort je achterin je TV hebt gebruikt).

Zorg dat de decoder van KPN met een UTP kabel is aangesloten op de experiabox en dat deze aanstaat.

 

Meer moet het niet zijn...


Dank voor ieders meedenken, ik ga kpn morgen bellen. Miss dat die een oplossing hebben


Ik denk dat je beter de klantenservice van lg kan bellen want het lijkt toch echt op een tv instelling. 


Dank voor ieders meedenken, ik ga kpn morgen bellen. Miss dat die een oplossing hebben


Tenzij de tv ontvanger stuk is, zijn hier alle oplossingen en meer al gegeven.

Ik ben wel benieuwd wat de uitkomst is na het telefoontje. 


Hoi @CATCAT, ik lees dat er wat hobbels in de weg zitten bij het aansluiten van de tv-ontvanger op je nieuwe tv. Deze uitleg van @Ward_ vat het beste samen hoe je dit kunt oplossen:
 

@CATCAT laat je TV gewoon dat eerste installatie programma doorlopen .hij gaat ook geen zenders vinden want hij zoekt op dat moment naar signalen via je coaxkabel van Ziggo (of een andere kabelprovider). En jouw TV signaal komt daar niet vandaan maar komt via de HDMI poort vanuit de KPN decoder .

Als hij klaar is en zegt dat hij niks kan vinden, dan sluit je de KPN decoder (het zwarte kastje aan op je TV met de HDMI kabel. Selecteer met de afstandsbediening de source HDMI 1 of 2, etc.. (afhankelijk van welke HDMI poort je achterin je TV hebt gebruikt).

Zorg dat de decoder van KPN met een UTP kabel is aangesloten op de experiabox en dat deze aanstaat.

 

Meer moet het niet zijn...

Als je deze stappen doorloopt, lukt het dan wel weer om tv te kijken? Heb je nog contact gehad met de klantenservice? Laat je ons weten hoe het afgelopen is? Alle forumgebruikers hier, en ik, doen graag ons best om je te helpen.


Weet iemand misschien onder welke knop op de afstandsbediening je de hdmi poort kunt selecteren??

Groet


Waar zit de sourceknop om HDI1 in te stellen?

Ik heb het voorgaande begrepen e het is gelukt . Maar moet ik dit steeds Handmatig doen? Of kan het via de sourceknop, waar die ook zit?


@Diepzeeduikpak Daar heb je de Source knop voor nodig. Ben je er uit gekomen?

 @Iplek Fijn dat instellen is gelukt. Als het goed is blijft je tv op HDMI staan totdat je zelf een andere invoer zou kiezen. Dan moet je 'm handmatig veranderen of terugzetten.


@Alexandra Ja, het is gelukt! Voor de mensen die ook niet weten waar de sourceknop zit, op mijn afstandsbediening is dat die met het stekkertje rechtsboven! 

Groet!