Skip to main content

De app die ik via de Chromecast gebruik heeft een update gehad (op zich wel een verbetering) en nu loopt de tijd op alle (of iig veel) zenders plm 6 minuten achter…

Terug naar het begin werkt wel, maar voooruitspoelen vervolgens niet.…

Kan hier naar gekeken worden? Bvd

 

 

 

 

Er loopt nog een topic met gebruikers die zo'n 5 minuten achter liggen met hun Android-TV app. Op een Philips tv. Bij jou dus een chromecast met Google-TV. 

Er is toch 'iets' aan de hand met die app @TijtheMan , @TV Apps Team ?

Het andere topic 

 


Ja, dat andere topic had ik ook gezien, maar dat die app via Chromecast achterloopt komt waarschijnlijk toch door die update, want gisteren was het nog goed. Door de update lijkt de app nu meer op de +Box omgeving.

Bij jou werkt de iTV app dus wel goed @PeterG?


De Android-TV app gaat hier (nog 😏) goed.

Ook de tijd erin klopt. Met nu 17:16.

En de Tizen app ook.

Loopt het wel goed als je cast vanaf itv op je telefoon?


Op de telefoon zelf loopt het goed, casten zal ik zo even proberen.


Op de telefoon zelf loopt het goed, casten zal ik zo even proberen.

Ja, als ik het cast is het ook goed.


Zelfde probleem na de update van vandaag. App draait op chromecast met google TV. Bijzonder vervelend.

Telefoon app (android) en TV ontvanger lopen wel goed. 


Hier ook 5 minuten vertraging na de update, is er al een oplossing?


Nee, is nog niet opgelost @RKamphues .Bij u ook met Chromecast?

Hebt u er ook last van dat je, nadat je naar het begin van een programma terug bent gegaan, niet meer vooruit kan spoelen?

Dat lukt op mijn Chromecast sinds de update ook niet meer....


Klopt, blijft nu standaard achter lopen op de chromecast. Geeft live aan maar is het niet. App op mobiel loopt gewoon goed


Helder, dank. We zien het hier ook op een Chromecast met Google TV, we gaan het onderzoeken en z.s.m. oplossen. 
Hebben jullie de Chromecast-met-Google-TV 4K of HD versie?

Zijn er nog anderen met een niet Chromecast-met-Google-TV device met het probleem? Zo ja, welk exacte modelnummer van die TV of mediaspeler modelnummer is het?


Helder, dank. We zien het hier ook op een Chromecast met Google TV, we gaan het onderzoeken en z.s.m. oplossen. 
Hebben jullie de Chromecast-met-Google-TV 4K of HD versie?

Zijn er nog anderen met een niet Chromecast-met-Google-TV device met het probleem? Zo ja, welk exacte modelnummer van die TV of mediaspeler modelnummer is het?

Ah...bedankt voor de snelle reactie.

Die van mij is HD.


Helder, dank. We zien het hier ook op een Chromecast met Google TV, we gaan het onderzoeken en z.s.m. oplossen. 
Hebben jullie de Chromecast-met-Google-TV 4K of HD versie?

Zijn er nog anderen met een niet Chromecast-met-Google-TV device met het probleem? Zo ja, welk exacte modelnummer van die TV of mediaspeler modelnummer is het?

Er zijn meer modellen.


4k versie


Hoi @TV Apps Team .

Hier bij mijn moeder op de Philips tv loopt live ook 5 minuten achter. 43PUS7394/12.

En bij @wjb  een Sony televisie. 

Het zit 'm denk ik gewoon algemeen in de app.

Overigens als je heel kort pauzeert is dat ineens wel live en geen 5 minuten achter. 

Maar live is wel 5 minuten achter. 

Zie ook

 


Ook als je de smart-TV app op een TV+ Box installeert loopt deze vijf minuten achter.


Inmiddels heb ik 'm ook op m'n Nokia streamingbox 8000. Ook daar live 5 minuten achter.

Maar na korte pauze is voor nu workaround om wel recenter te kijken. 


Ook als je de smart-TV app op een TV+ Box installeert loopt deze vijf minuten achter.

Op een van mijn twee +Boxen is aan de lay-out te zien nog een oudere versie van de iTV-app actief...en daar is de tijd goed!

Het zit 'm dus echt in die update imho


Helder, dank. We zien het hier ook op een Chromecast met Google TV, we gaan het onderzoeken en z.s.m. oplossen. 
Hebben jullie de Chromecast-met-Google-TV 4K of HD versie?

Zijn er nog anderen met een niet Chromecast-met-Google-TV device met het probleem? Zo ja, welk exacte modelnummer van die TV of mediaspeler modelnummer is het?

4k variant


Ben nu voetbal aan het kijken en merk dat ik met mijn chromecast HD op kpn tv ook pakweg 5 minuten vertraging heb in vergelijking met wanneer ik cast via mijn mobiel.


Ben nu voetbal aan het kijken en merk dat ik met mijn chromecast HD op kpn tv ook pakweg 5 minuten vertraging heb in vergelijking met wanneer ik cast via mijn mobiel.

Is al een tijdje zo...is op te lossen door kort, maar dan ook heel kort, de pauzetoets in te drukken, dan loopt-ie weer goed. Als je naar een andere zender zapt moet je het wel steeds weer uitvoeren, maar goed.


Heb voor nu een andere app genomen. NPO loopt zelfs voor op KPN tv app. Maar ga je tip zeker uitproberen.

 


Heb voor nu een andere app genomen. NPO loopt zelfs voor op KPN tv app. Maar ga je tip zeker uitproberen.

 

Kan ook inderdaad. Succes.


TV Apps Team meldt:

De app-update met fix voor zowel live-5-min-achterlopen als ondertiteling-laat-app-crashen wordt gradueel uitgerold vanaf deze ochtend. Enkelen kunnen de app-update dus vanaf nu binnen krijgen, anderen zullen nog even moeten wachten en dan komt het alsnog z.s.m. binnen.

Deze update verloopt via de Play Store en dient via daar geüpdatet te worden en komt niet binnen indien auto-update uit staat in je AndroidTV/GoogleTV instellingen.

Bron: