Skip to main content

Ik zie geen zenders meer op de Experia box. Na herstarten eventjes, maar snel erna weer uit. Ik kan dus aan de Experia box niet zien op welke zender de tv staat. Ik heb de Experia box al jaren

Je haalt wat dingen door elkaar: de ExperiaBox is de modem/router (b.v. V10, V10a of Box12) die doorgaans in de meterkast hangt. Daarop zijn zeker geen tv-kanaalaanduidingen te zien. Jij bedoelt - denk ik - de KPN iTV-ontvanger: het zwarte - soms witte - kastje dat via een HDMI-kabel met je tv-toestel verbonden is. Als dat een Arris VIP5202 is zie je helemaal nooit zendernummers: dat zit er gewoon niet op. Alle andere ontvangers (2260, 2952 en 8001) zouden wel zendernummers moeten laten zien. Welke heb je (kun je doorgaans onderop het kastje zien)?


Hai,

 

inderdaad. Ik was in de war. Ik heb de Arris 2952.  Dank je. 


Op de 2952 zouden zendernummers ook gewoon zichtbaar moeten zijn. Wat je kunt proberen is de tijdaanduiding aan te zetten (Instellingen > Energiebeheer). Als die ook niet werkt vrees ik dat je ontvanger (ietwat) defect is.

Bel in dat geval gratis 0800 -0402 en zeg: "ik wil een medewerker spreken”. Ik neem aan dat ze de ontvanger dan gaan omruilen, want een defect display kan zomaar een indicatie zijn van meer (op handen zijnde) problemen. Je kunt ook je profiel verder aanvullen en w88 totdat een moderator zich hier meldt (maar dat kan door drukte ff duren). Meestal krijg je eenzelfde type ontvanger terug, maar het zou ook kunnen dat je een 5202 terugkrijgt; dat is niet verkeerd (geen trage menu's meer) maar die heeft ook geen zenderaanduiding, dus wat dat betreft schiet je daar dan dus niets mee op.


Hi @Vaakje, goed dat je aan de bel trekt. Ervaar je dit probleem op dit moment nog steeds? Mocht dat het geval zijn, zou je dan de tv-ontvanger kunnen resetten? Ik hoor graag of dit het probleem heeft verholpen!


Het probleem is verholpen tot nu toe. Dank je wel!


Helaas. De nummers zijn weer verdwenen de volgende ochtend. Ik ga bellen voor een nieuw apparaat. Kan wel gebeuren na gebruik van jaren. Toch bedankt nogmaals. 


Ik heb begrepen dat 't wellicht toch aan de software ligt en dat er een update in de maak is waarmee dit probleem opgelost gaat worden. Een datum heb ik nog niet vernomen. 


@Vaakje, ik heb hetzelfde probleem. Wat was het antwoord toen je kon hebt gebeld? Nieuw kastje gekregen?


Ik ga vandaag weer bellen. Volgens het eerdere gesprek krijg ik meteen een nieuw kastje. Bel KPN. Er zijn eerder 2 pogingen gedaan met een reset naar fabrieksinstellingen en na een dag zie ik weer geen nummers. 


Dat probleem heb ik dus ook. Ook al gereset en software opnieuw geïnstalleerd. En hij reageert ook heel traag. Waag er binnenkort ook maar eens een belletje aan


Helaas. Ze zeiden vanmiddag dat ik terug moest bellen als het kastje 1,5u uit stond. Helaas..zit nu sinds dat met f842. Volgens kpn net kwam het door een scheur in de kabels. En krijg morgen een nieuwe. Ik geloof er niets van. Er is niks gebeurd met de kabels. Nu dus geen tv. Helaas. Gelukkig heb ik een chromecast! 


Code 842: uw tv ontvanger maakt geen verbinding met het modem.

Ergo: Zit er misschien een Draadloze Verbindingsset (DVS) tussen?

Het niet werken van de display met cijfers is een algemene storing. Een omwisseling van ontvanger kan het oplossen maar ook niet.

NOTA BENE

De allernieuwste ontvanger heeft geeneens een display meer. Daardoor gebruikt ie ook wat minder stroom.
En ook de allernieuwste bij Ziggo (Next) heeft geen display. Die van T-mobile (Amino; superklein) hebben dat zelfs nooit gehad.