Skip to main content

Ik ben sinds kort in het bezit van een sony bravia (serie KD 55x80j). Deze is via de setopbox van KPN verbonden met glasvezel. Als ik de tv en setopbox sluit met de afstandsbediening en deze na een tijd je weer aanzet, start de tv op in de (wifi?) modus waar ik kan kiezen voor netflic, disney etc.) 
Dan moet ik de afstandsbediening van de tv pakken om over te schakelen naar HDMI 1 om naar de zenders te gaan. 
Kan dit ook met de afstandsbediening van de setopbox? Of heb ik altijd 2 afstandsbedieningen nodig? 

Welkom op het forum @Mickey2001! Je kan de KPN afstandsbediening koppelen aan je Sony. Daarmee kan je gewoon de source toets gebruiken om over te schakelen. Je kan als het goed is ook de tv instellen zodat deze altijd automatisch kiest voor de HDMI ingang waarop de tv-ontvanger is aangesloten? Zoals ik het van Sony begrijp is hier een instelling voor. Zou je eens kunnen kijken of je iets hebt aan deze pagina over Bravia-sync? Als je de opties hierin juist zet zou de tv altijd automatisch de STB moeten herkennen en overschakelen.