Skip to main content
https://overons.kpn/nl/nieuws/2019/vlaamse-kookzender-njam-vanaf-23-juli-exclusief-te-zien-bij-kpn

Lees hier dat er binnenkort een nieuwe zender wordt toegevoegd aan het basispakket (wat altijd mooi is), maar dan wel op kanaal 39, welke nu nog wordt gebruikt voor CNN.

Ik vraag me af naar welk kanaal CNN wordt verplaatst, en of dit niet betekent dat CNN er helemaal uit wordt gehaald.
https://www.totaaltv.nl/nieuws/opnieuw-zenderuitbreiding-bij-kpn/ er komt een nieuwe zender er bij



*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Ja, persbericht geeft (meer) verwarring dan het blije gevoel wat ze ermee wilden creëren, denk ik.
Ja waar gaat dan CNN heen naar welk kanaal nummer.
Tof hè! Persoonlijk kijk ik niet zo veel naar kookzenders, ik krijg er alleen maar constant honger van. 😅 Ik vraag het na over CNN...
CNN gaat naar nummer 61.

vraag me niet waarom nummer 61
vraag me niet waarom nummer 61


Inderdaad. Lekker logisch; bij de kinderzenders.... 😁
is het niet handig om die njam niet bij de belgische zenders te zetten.
CNN gaat naar nummer 61.

vraag me niet waarom nummer 61


Ze hadden beter alles van 39 T/M 46 een plaats kunnen opschuiven.

Ik bedoel maar, nu staan alle nieuws kanalen netjes bij elkaar, en als je alles opschuift sluiten ook alle Duitse kanalen (eindelijk) weer aan elkaar...
is het niet handig om die njam niet bij de belgische zenders te zetten.

Nee ik houd me in 🤐🤐
Mij ontgaat de logica van deze wisseling ook totaal. Of zit er meer achter en gaat er nog iets gebeuren? Spannend!😀
Ach, bekijk het positief. Straks kan iedere kpn abonnee echte Vlaamse frieten bakken 🤣
Mij ontgaat de logica van deze wisseling ook totaal. Of zit er meer achter en gaat er nog iets gebeuren? Spannend!😀

Geen idee, maar het zal niet een compleet willekeurig getal zijn.



In mijn ervaring is het zo dat je (KPN) zo weinig mogelijk zenders wil husselen bij een wijziging (i.v.m. overzicht). Maar na verloop van tijd komen er zenders bij en vallen er zenders weg, dus komt er een moment dat je moet gaan herindelen... Of dat moment er nu aankomt weet ik niet hoor, maar dat is ongetwijfeld iets waar de contentcollega's rekening mee houden.
Ach, @Paul_

47 is vrij. Dus beter nu wat opschuiven dan er meteen weer een rare volgorde van maken.

Het wordt dan dus als onderstaand.



Als het mijn eigen kast was zou ik direct wat schuiven als er wat tussen moet. 🙄



39 Njam! HD (neem tenminste aan dat ie HD is, ha ha,)

40 CNN HD (v.a. 23 juli 2019 op 61)

41 BBC World News HD

42 Euronews (ontbreekt in basispakket Telfort)

43 Al Jazeera HD (Engels) (ontbreekt in basispakket Telfort)

44 NPO Nieuws BG…DUITS

45 ARD HD (TT 150)

46 ZDF HD (TT 777)

47 RTL Deutschland HD (per 13 maart 2019 in HD)

48 WDR HD



(bovenstaande gecopieerd uit mijn eigen overzicht en hier aangepast 😉 )
https://www.kpn.com/televisie/zenders/zenderwijzigingen-2019.htm



Hier staat dat hij inderdaad in HD is. In SD smaakt het eten toch niet?😉

Overigens staat daar ook dat 538 per 1 juni ook op kanaal 109 te zien is. Dat mag dus wel eens weg gehaald worden.