Skip to main content

Hallo allemaal,

 

Sinds de software-update werkt het (na wat hiks) allemaal goed, op één ding na: de geselecteerde zender wordt niet meer weergegeven op het display van de Arris VIP2952 V2. Met name bij radio luisteren is dat onhandig: ik moet de TV aanzetten om te kunnen zien op welke zender hij staat.

 

In de instellingen kan ik het niet terugvinden; hoe krijg ik het display weer aan?

 

Vast bedankt & groeten,

Martijn

Hallo @AcidoAmigo , dan lijkt me je display defect.

Ik kijk nu naar SBS6 en ik zie gewoon het cijfer 6 op de display staan.

 

 


Display is niet defect want bij het opstarten geeft-ie wel de status weer (percentage + “P”).


Hoi, hier sinds enkele dagen hetzelfde probleem op beide Arcadyan HMB2260. Lijkt dus een wijziging aan de kant van KPN te zijn... Zeer irritant.


Dat probleem had ik ook ineens... Weet alleen niet welke type ontvanger ik heb. Gelukkig heb ik het voor mijn ontvanger weten op te lossen via het menu > systeeminstellingen > standaardinstellingen herstellen. De ontvanger zal dan automatisch opnieuw opstarten en dan verschijnt het zendernummer weer terug op het display van de ontvanger.


Het herstellen van de standaardinstellingen heeft inderdaad geholpen, het display toont nu de geselecteerde zender weer. Thanks! :-)


Ik had het zelfde probleem. Maar slechts op 1 van de 2 ontvangers. Ondanks dat dit dezelfden zijn, vip2952.

 

gelukkig na bovenstaande tip van herstel naar standaard instelling werkt het weer.


Bedankt voor de tip het werkt hier weer na het herstellen :grinning:

 


UPDATE

 

Helaas was het herstel van korte duur: gisteren gereset en daarna werkte het display weer, maar vanochtend blijkt het probleem weer terug te zijn.

 

Uiteraard ga ik niet elke dag dat ding resetten dus ik ben op zoek naar een oplossing die wél stand houdt.

 

Is er ook nog iemand van KPN op dit forum aanwezig, toevallig?


Hi @AcidoAmigo wat balen dat het probleem is teruggekomen :frowning2: Ik ga dit als een storing aanmelden, wat we krijgen er sinds kort geleden meerdere meldingen over binnen. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan ga ik aan de slag. 


Bij mij ook weer weg. Na reset werkte het weer even maar het nummer is nu weer weg.

Voor mij is het nummer altijd handig want dan weet je of je wel of niet live kijkt. Dat kan nu niet. Display is altijd zwart.


Hallo Job,

 

Bedankt voor je reactie. Ik heb mijn profielgegevens aangevuld. Succes!

 

Groet,

Martijn


Hi Martijn! Bedankt voor je gegevens, ik heb een storingsformulier voor je ingevuld. Op die manier kan er gecheckt worden hoe vaak het probleem voorkomt. We zien links en rechts dus vaker een soortgelijke melding voorbijkomen, we vermoeden dus een storing. Hopelijk is het snel opgelost! Heeft opnieuw instellen van de standaardinstellingen nog geholpen? Of kwam het probleem daarna weer terug?


Ik heb dat nog niet een tweede keer geprobeerd omdat het niet blijkt te helpen en omdat je je credentials van je streamingdiensten er ook mee wist… Ik leg de bal dus even bij KPN nu ;-)


Snap ik! We gaan ermee aan de slag. @MartijnL, ik heb de storing ook voor jouw abonnement aangemeld. @AMW wil je je gegevens invullen in je profiel en me een seintje geven hier als je dat hebt gedaan? Dan meld ik de storing ook voor jou aan. @ronkemp, @Wilfred Roossien, @RK_07: is het probleem nog bij jullie teruggekomen? Zo ja, vul je dan even je gegevens in in je profiel? Dan meld ik ook jullie voor de storing aan.


@Job_  dat klopt, bij mij was na een dag toch de oplossing te niet gedaan... G

Zou inderdaad fijn zijn als dan een storing gemeld kan worden. Maar kan dit niet algemeen dan? Kan me voorstellen dat meer mensen in het land, die niet op dit forum kijken en reageren, er last van hebben.

Heb overigens gegevens in het profiel aangevuld voor de storingsmelding.

Bedankt alvast!


Probleem van niet verschijnen info op het display van TV-ontvanger gebeurt bij mij ook sinds ca. 1 á 2 weken. Heb een tweetal TV-ontvangers (HMB2260v2, uit 2016, waarvan 1 bekabeld en de ander draadloos). TV-kijken gewoon mogelijk, maar zonder benodigde zenderinfo op display, wat bijzonder irritant is. Inmiddels beiden een ‘frisse start’ laten doormaken, beiden omgewisseld, reset, waarbij probleem aanvankelijk verholpen lijkt te zijn, maar na een paar uur weer opduikt. Display van beide ontvangers is in orde (gelet op alle zichtbare info en lampjes bij reset). Vermoeden van software probleem, wat ik zelf niet op kan lossen. Volgens telefonische Klantenservice van 2 dagen geleden wordt dit niet als ‘storing’ gezien en vindt er dus ook geen omwisseling apparatuur plaats. Knullige (=geen) oplossing! 
KPN: HELP!


Snap ik! We gaan ermee aan de slag. @MartijnL, ik heb de storing ook voor jouw abonnement aangemeld. @AMW wil je je gegevens invullen in je profiel en me een seintje geven hier als je dat hebt gedaan? Dan meld ik de storing ook voor jou aan. @ronkemp@Wilfred Roossien@RK_07: is het probleem nog bij jullie teruggekomen? Zo ja, vul je dan even je gegevens in in je profiel? Dan meld ik ook jullie voor de storing aan.

Hoi @Job_ ,

Ik heb mijn profiel aangevuld. Bedankt voor de actie.


Jammer dat ik dat “Beantwoord”-label niet kan weghalen want het beste antwoord blijkt helaas niet het beste antwoord te zijn… 


Hi allemaal, goed nieuws! Ik had voor al jullie individuele gevallen een storingsformulier aangemaakt. @RK_07 zulke formulieren gebruiken we om signalen snel op te vangen en de impact van het probleem te bepalen. Maar gezien er hier en op Facebook en Twitter steeds meer signalen binnenkwamen heb ik een rechtstreeks het iTV-team benaderd. Zij kwamen al vrij snel met het antwoord dat het probleem te reproduceren is het in lab en dat er nu een fix voor gedraaid wordt. Ze hopen het snel te kunnen uitrollen over alle tv-ontvangers die problemen geven. Nog even geduld dus, de oplossing is onderweg :grin:  @AcidoAmigo ik heb het label weggehaald! Het was inderdaad helaas een tijdelijk oplossing, net als het stroomloos maken en resetten.


Goed werk :-)

We wachten af...


Hier hetzelfde probleem


Wij ervaren sinds kort ook dit probleem. 


De 25 oktober contact gehad met de klantenservice, en KPN ging via hem met de billen bloot.

Eind november komt er pas een update en omdat ik meerdere problemen heb met het zwarte kastje werden deze ook bevestigd.

Dit ervaar ik op 2 adressen en meerdere kennissen hebben hier problemen mee.

Inloggen Netflix, spontaan opstarten, vastlopen, display weergave weg, programma's opnemen opnieuw instellen en ik zal er nog wel een paar vergeten zijn.

Ook de vraag gesteld waarom KPN dit niet communiceert met de klanten??, maar dat is dan een overweging wat voor hun geen goede reclame is.

Maar zo heb ik ook 6 dagen bijna geen bereik met mijn telefoon gehad in een postcodegebied waar ik op dat moment verbleef, telefonisch te horen gekregen na 37 minuten in de wacht te hebben gestaan dat er overdag onderhoud werd gepleegd, en gelukkig viel de verbinding niet weg.

Als de werkzaamheden voorbij waren in de middag had ik evengoed een hele slechte verbinding ook voor het internet, lees dag en nacht.

Na een net telefonisch gesprek zaterdagavond wordt dit de komende week gecompenseerd.

PS wij hebben er al 6 weken last van.

 

 

 


Ik zie het ontbreken van het zendernummer niet helemaal als échte storing.

De allernieuwste decoders bij KPN én Ziggo hebben niet eens een display. Die van T-mobile hebben het zelfs nooit gehad. Aan het logo zie je waar je naar kijkt. Gebruik je 'begin gemist’ dan is er ook al nooit een zendernummer.
Mijn decoder staat achter de tv. Bij mijn vorige tv was het scherm net dusdanig laag dat het display ook niet te zien was; situatie zo zeker een jaar. Bij mijn huidige grotere TV is de voet iets hoger en het display weer zichtbaar. Maar vind het eigenlijk wel wat afleiden, dus ga er iets voor zetten.

Uiteraard heb ik de weergave van de klok in standby ook uit staan. De tijd is alleen zichtbaar als je geen tv kijkt en dat is helemaal niet praktisch.


Ik zie het ontbreken van het zendernummer niet helemaal als échte storing.

De allernieuwste decoders bij KPN én Ziggo hebben niet eens een display. Die van T-mobile hebben het zelfs nooit gehad. Aan het logo zie je waar je naar kijkt. Gebruik je 'begin gemist’ dan is er ook al nooit een zendernummer.
Mijn decoder staat achter de tv. Bij mijn vorige tv was het scherm net dusdanig laag dat het display ook niet te zien was; situatie zo zeker een jaar. Bij mijn huidige grotere TV is de voet iets hoger en het display weer zichtbaar. Maar vind het eigenlijk wel wat afleiden, dus ga er iets voor zetten.

Uiteraard heb ik de weergave van de klok in standby ook uit staan. De tijd is alleen zichtbaar als je geen tv kijkt en dat is helemaal niet praktisch.

Als je de radio veel gebruikt en je streamt hem naar de stereo zoals ik doe is het wel vervelend.