Skip to main content

Hallo allemaal,

 

Sinds de software-update werkt het (na wat hiks) allemaal goed, op één ding na: de geselecteerde zender wordt niet meer weergegeven op het display van de Arris VIP2952 V2. Met name bij radio luisteren is dat onhandig: ik moet de TV aanzetten om te kunnen zien op welke zender hij staat.

 

In de instellingen kan ik het niet terugvinden; hoe krijg ik het display weer aan?

 

Vast bedankt & groeten,

Martijn

Gelukkig ben je dan geen nieuwe klant, @delangebert .

Als je de radio veel gebruikt en je streamt hem naar de stereo zoals ik doe is het wel vervelend. 

Want nieuwe klanten krijgen de Arris vip5202. En die heeft helemaal geen display meer. Net als ontvangers van andere providers. T-mobile, nooit een display gehad, wel superklein ontvangertje. Mediabox Next bij Ziggo ook geen display meer.

Het gaat toch naar de displayloze ontvanger de komende jaren.

Ben met je eens dat het met radio (zonder tv aan) dan best lastig is.


Dat is ook bij mij de situatie. Het signaal gaat van de Arris naar mijn surround receiver en van daar naar de TV of de beamer. Die staan uiteraard niet aan als ik radio luister, en de radio staat hier vrijwel de hele dag aan.


ik heb ook last van dit probleem. sinds een paar dagen geen zender zichtbaar op het tvkastje, wat best wel irritant is als je dat gewend bent, en ook netflix loopt continu vast.


Van spontane herstarts tijdens het kijken van Netflix (en daarna opnieuw in moeten loggen) hebben wij ook last, maar dat is een ander onderwerp. Ik ga er vanuit dat KPN daar ook mee bezig is.

@Job_  : is er al nieuws of een planning voor een update?

 

 


Ik heb navraag gedaan @AcidoAmigo! Twee weken geleden noemden de ontwikkelaars dat ze het hoopten binnen de huidige planning op te lossen, dat is zo'n drie weken vooruit. Ik hoop dat het nog steeds die prognose heeft, ik laat het hier weten als ik een terugkoppeling heb. 


Je bedoelt dat we een week of drie na nu een fix kunnen verwachten?


Nee niet helemaal! Ik heb twee weken geleden navraag gedaan hierover, toen kreeg ik als terugkoppeling dat ze de oorzaak hadden gevonden en hier binnen 3 weken een fix voor hoopten uit te rollen. Dat zou dus uiterlijk deze week moeten zijn. Ik heb nog geen reactie gehad op mijn navraag van afgelopen vrijdag, zodra ik dat heb zal ik hier melden :smile:


Beste Job,

Ook hier het probleem met het ontbreken van de zender weergave.

Sinds de aanpassing van de gids weergave ervaren wij veel problemen. Het hele kastje is zeer traag geworden. Kastje start spontaan opnieuw op. Netflix loopt vast. Gisteren was het terugkijken bij NPO 3 verdwenen, lastig als je dochter standaard rond 19 uur het klokhuis kijkt…

We hebben al een nieuwe kast gekregen van de kpn maar de problemen blijven. We balen echt van deze laatste update. Ook het ontbreken van de zoekfunctie voor het terugkijken ervaar ik als een gemis.

Ben benieuwd naar de update deze week


@Yvonne85

het probleem met het ontbreken van de zender weergave.

Dit zal met een van de volgende updates gefixt worden. Overigens heeft de allernieuwste ontvanger helemaal géén display meer. Ook die bij Ziggo niet en die van T-mobile al nooit.

Het hele kastje is zeer traag geworden.

Bekend probleem. Hier ook tussen 2 en 5 seconden. Zie centrale topic omtrent het nieuwe menu.

Kastje start spontaan opnieuw op.

Ook bekend. Deel van de klanten heeft hier last van. In meer of mindere mate. Bij mij 1 à 3 X per maand; anderen meerdere keren per dag.
Ook hier is een topic voor:
Spontaan herstartende tv-ontvangers (je komt op de op dit moment laatste pagina)

Netflix loopt vast.

Héél bekend issue. Ook sinds nieuwe systeem. Zelf heb ik de app in mijn smart-tv in gebruik genomen. Je kunt Netflix ook evt. via Chromecast op je tv kijken (via bv de app in je phone). Totdat die in de kpn box weer werkt.
Centraal topic: Netflix steeds opnieuw aanmelden.

terugkijken bij NPO 3 verdwenen op 19-11.

Via NPO 3 GOS via 193 werkte het wel. Inmiddels op NPO 3 HD ook weer gemaakt.
En NPOstart. Ik heb die app ook in mijn tv geïnstalleerd.

Ook het ontbreken van de zoekfunctie voor het terugkijken ervaar ik als een gemis.

Bovenaan het hoofdmenu is de zoekfunctie te vinden. Geeft ook resultaten tot week terug i.d. gids.


@Job_ Is er een update uitgerold? Toen in vanochtend de ontvanger aanzette, bleek het display weer te werken :-)


@AcidoAmigo Ah wat mooi om te lezen! Dan is het toch gelukt binnen genoemde drie weken op te lossen. Ik heb nog geen terugkoppeling van het ontwikkelteam ontvangen, ik bericht ze voor de zekerheid nog een keer of er een update is geweest. :smile:


@Job_ : Als je kunt bevestigen dat dit gefixed en uitgerold is, kunnen we dat als beste antwoord markeren en het topic sluiten. Display werkt nog steeds ;-)


Hi allemaal, hier dan de bevestiging. Dit probleem is verholpen door het ontwikkelteam met de laatste update. Mocht het nog niet werken, voer dan een Frisse Start uit op je tv-ontvanger. Dan wordt de laatste update ingeladen en hiermee is het zender weer zichtbaar op je display. 


Hi allemaal, hier dan de bevestiging. Dit probleem is verholpen door het ontwikkelteam met de laatste update. Mocht het nog niet werken, voer dan een Frisse Start uit op je tv-ontvanger. Dan wordt de laatste update ingeladen en hiermee is het zender weer zichtbaar op je display. 

En de rest van de problemen?? 


@delangebert 

Simpel. Dit topic gaat over het display wat het niet meer deed. Dat is opgelost.

Voor andere problemen zijn andere topics die al lopen. Volg dus die daarvoor.


Ontelbare idd 🙈 

 


We hebben vanmorgen een melding ontvangen dat er een oplossing onderweg is voor het spontaan herstarten van de tv-ontvanger, @delangebert In dit topic hebben we een update geplaatst hierover. Je kan daar ook de voortgang volgen en vragen stellen, mocht het nog niet werken.