Skip to main content
Een flink aantal jaren heb ik KPN compleet. Over de kwaliteit ben ik altijd tevreden geweest, tot het moment waarop zomaar ineens een zender die ik graag bekeek verdween en een andere zender ongevraagd werd toegevoegd. De keuze werd door KPN bepaald aan de hand van het aantal kijkers. Jammer dat dit criterium zo bepalend is. Als liefhebber van de klassieke muziek moest ik het doen zonder Mezzo en later verdween ook Brava. Cultuur staat kennelijk op een laag pitje bij KPN. We keken ook graag naar TV5Monde, een prettige zender met Franse films die meestal met Nederlandse ondertiteling getoond werden. Leuk om de Franse taal te horen en het schoolfrans te onderhouden.

Helaas moet ik constateren dat mijn KPN Compleet voor ons in de loop der jaren minder compleet is geworden. Goede vrienden van ons zijn overgestapt naar T-Mobile die deze zenders nog wel levert. Wij overwegen nu om deze stap ook te nemen. Jammer dat bij KPN het kijkersaantal bepalend is en kwaliteit ondergeschikt is aan kwantiteit. We hoeven toch niet allemaal te kijken naar “Heel Holland Bakt”

Wij hopen dat de KPN er iets meer van gaat bakken en het culturele aanbod weer hersteld wordt.



Met vriendelijke groet, Henk Kolkman.
Hi Henk, welkom op het forum. Het is wel heel erg balen dat nou net juist de zenders als Mezzo, Brava en TV5 de afgelopen jaren zijn komen te vervallen. Reken maar dat je geen "Heel Holland bakt" hoeft te kijken. Ik doe namelijk met je mee wat dat betreft. Kijkersaantal is zeker één van de factoren die meegenomen wordt bij het bepalen of een zender wegvalt, of juist wordt toegevoegd. Daar kan ik helaas niks aan veranderen. Ook dit jaar zullen er weer wijzigingen gebeuren in het aanbod, en ik hoop dat het deze keer juist een positieve verandering wordt voor je. Wat dat betreft kan ik alleen vragen om je geduld.
Hoi @HeWi80, geen reactie meer van je gezien maar wellicht lees je dit nog: Wijzigingen KPN zenderaanbod en prijzen 2019
Hoi @HeWi80 , sinds begin april is Stingray Classica/Brava weer toegevoegd. Je vindt 'm in het pluspakket op 115. In HD.