Skip to main content

Per 29 juni 2023 vindt er een aantal wijzigingen plaats op het gebied van tv-zenders. We nemen je in dit topic graag mee in deze wijzigingen.


NPO1 Extra

NPO 1 Extra wordt toegevoegd aan het basispakket en biedt jou het NOS Jeugdjournaal en het NOS Journaal met gebarentaal en een programmering waarin het beste van de NPO te zien is van de afgelopen zestig jaar. Denk aan: Oppassen!, Rail Away, Flikken Maastricht en Gort over de Grens.
 

E! Entertainment

E! Entertainment wordt toegevoegd aan het Pluspakket en houdt je op de hoogte van het beste entertainmentnieuws uit Hollywood. 
 

W-Sport
 

Vanaf 18 augustus wordt de nieuwe sportzender W-Sport, toegevoegd aan het basispakket van KPN: W-Sport is de eerste zender met 24/7 vrouwensport en biedt dagelijks voetbal, motorsport, basketbal, volleybal en andere sporten.

W-Sport biedt tot 8 Live voetbalwedstrijden per week. Met live wedstrijden uit de premium leagues in het wereldvoetbal, de Engelse Barclays Women's Super League (WSL), de Duitse Frauen Bundesliga, de Amerikaanse NWSL en de Zweedse Damallsvenskan.

Daarnaast biedt W-Sport ook de allerbeste acties van Women's Volleyball Bundesliga, Super League Triathlon, Netball Super League uit het VK en PAC 12 multisporten waaronder basketbal, gymnastiek en het ultracompetitieve Amerikaanse beachvolleybal.

Verder gaat W-Sport ook geselecteerde live-evenementen uitzenden zoals tennis, atletiek en boksen.

 

Zenderoverzicht

Hieronder zet ik de wijzigingen voor je op een rij. Bekijk hier het volledige zenderoverzicht: Zenderoverzicht radio en Interactieve TV

Zender Wat verandert er? Kanaal? Wanneer? Welk pakket?
NPO 1 Extra Wijziging naar Basispakket 81 29 juni Basispakket
E! Entertainment Nieuw 71 29 juni Pluspakket
W-Sport Nieuw 37 18 augustus Basispakket

 

Dagpas

Naast live losse sportwedstrijden, bieden wij nu ook een dagpas voor een erotiek kanaal naar keuze aan. 
Een dagpas kost €9,99 en geeft je 24 uur toegang tot een kanaal naar keuze.
Let op: op dit moment is de dagpas alleen te bestellen op de KPN TV+ ontvanger.


Veelgestelde vragen

Komen er nog meer zenderwijzigingen dit jaar? 

Dat is op dit moment nog niet bekend. Als er wijzigingen zijn, dan lees je het sowieso terug op ons forum!

 

Welke kanalen zijn er beschikbaar met de dagpas?

Kanaalnummer
plus/erotiek/gay-pakket
Zendernaam Kanaalnummer
dagpas
Beschrijving
653 True Amateurs 643 De beste erotische content zelfgemaakt door echte amateurs
654 Babes TV 644 24 uur per dag, 7 dagen per week hardcore erotische films met de mooiste mannen en vrouwen.
655 Desire 645 Hét kanaal voor al het vrouwelijk genot.
656 Meiden van Holland 646 De beste erotische films van Hollandse bodem op ieder moment van de dag.
657 Bang U 647 De mooiste studenten, hetero en lesbisch. Alleen maar 18+ content zonder reclames.
658 Brazzers TV Europe 648 Grote borsten en billen. De lekkerste MILFs kun je vinden op Brazzers.
659 Reality Kings TV 649 De meeste amateur films op één kanaal, hetero én lesbisch.
630 MEN TV 635 Genieten van verschillende genres en thema’s met mannen van over de hele wereld.
631 X-MO 636 De beste Europese en Amerikaanse erotische gay-film van gerenommeerde labels.

 

Hoe kan de dagpas besteld worden?

Dat kan op twee manieren:

  1. Via het kanaalnummer in de TV+ Gids > druk vervolgens op de rode knop op de afstandsbediening.
  2. TV+ menu > films > Erotiek > Dagpas

 

Nieuwe zender erbij, goed bezig KPN.

 

Details :

https://www.kpn.com/beleef/blog/wsport.htm


Vanaf 18 augustus wordt de nieuwe sportzender W-Sport, toegevoegd aan het basispakket van KPN: W-Sport is de eerste zender met 24/7 vrouwensport en biedt dagelijks voetbal, motorsport, basketbal, volleybal en andere sporten. We hebben de info in de openingspost aangepast. 


En vanaf hoe laat is dit ?  Ik heb net gekeken maar bij mij is ie er nog niet.


Die komt op kanaal 37 en zal in de loop van de dag wel komen.


Hij staat al online! 


Inmiddels is de zender ook daadwerkelijk te zien op kanaal 37. Tevens ook via de apps en tv.kpn.com 


Ik heb hem ook thuis 🥳


Inmiddels is de zender ook daadwerkelijk te zien op kanaal 37. Tevens ook via de apps en tv.kpn.com 

Zit op tv.kpn.com te kijken. Er is nu voetbal op. Maar de framerate is ontzettend laag. 25 frames. 

Dit kijkt niet lekker.


Hi @ITVkijker! Ik zie dit signaal verder niet. 

De kans is dus groot dat een instelling of probleem met de verbinding ergens invloed heeft. 

Als je verbinding verder goed is en andere zenders wel de juiste framerate hebben, maak dan je eigen topic aan. Dan kijken we daar met je mee. 


Hoi @Bram_ , @Jasper 

Ik denk dat de gids tijden niet helemaal goed omgerekend zijn.

Er zou nu paardensport dressuur moeten zijn volgens de gids. Maar het programma daarvoor, voetbal wedstrijd, is bezig.

Zo gaat opnemen niet lukken. 

(reactie geplaatst 19-8; 12:35)

En ze voetballen ook wat bibberend. Loopt niet vloeiend. Lijkt wel halve frame rate.


@PeterG 

Dat viel me de 1e dag ook al op. De EPG en het beeld hebben elk een eigen leven. 


@PeterG en @Alfons Heb je toevallig nog andere voorbeelden waar dit voorkomt? 

Dan kan ik deze situatie doorzetten. 


@Rutger_ 

Nee, ik niet. Het is een nieuwe zender. Moet nog even “gefinetuned” worden.


Het is alleen bij deze zender. Dus geen andere voorbeelden. Tenzij…. ik de hele epg van W-sport ga behandelen ten opzichte van de werkelijke uitzendingen. Dan staat je hele scherm vol 😁.


@PeterG @Alfons Helder, het gaat echt alleen om W-sports dus. 

Ik ga het in ieder geval doorgeven. Dan kunnen mijn collega's er mee aan de slag.