Op 1 januari 2023 gaan enkele zenderwijzigingen in voor KPN TV en Digitenne. Deze zenderwijzigingen betreffen XITE, ESPN en Comedy Central Extra. Wil je weten wat dit voor jou betekent? Lees dan hieronder verder.
Inhoud
XITE
Heb je Interactieve TV?
Vanaf 1 januari 2023 verdwijnt de 4K-zender van Xite op kanaal 691. Je kunt alle muziekvideo’s wel gewoon blijven kijken via de zender 22 en de XITE app via Apps op TV in het menu, of via de smart-tv apps. Let op, dit is in HD kwaliteit.
Heb je Digitenne?
Op 1 januari 2023 verandert het zenderaanbod van je Digitenne abonnement. XITE wordt vervangen door ESPN 1 in het basispakket.
Meer informatie over deze wijzigingen vind je op kpn.com/zenderwijziging.
ESPN bij Digitenne
Goed nieuws! Op 1 januari voegen we ESPN 1 gratis toe aan het basispakket van je Digitenne abonnement. Je kijkt de sportzender op kanaal 14. Er zijn geen wijzigingen voor ESPN bij KPN TV.
Heb je al ESPN op Digitenne?
Op 1 januari breiden we jouw ESPN zenderpakket uit met een extra zender: ESPN 3. ESPN 1 verhuist namelijk naar kanaal 14 in het basispakket. De zenders staan vanaf dan op een andere volgorde. Je blijft hetzelfde bedrag per maand betalen.
Comedy Central Extra stopt
Comedy Central Extra stopt per 1 januari. Deze zender staat op kanaal 71 en is onderdeel van het Pluspakket. Comedy Central blijft natuurlijk wel gewoon bestaan op kanaal 12 in het basispakket.
Voor een totaaloverzicht van alle zenders in het Pluspakket kijk je op kpn.com/zenders.
Overzicht van de zenderwijzigingen
KPN TV / Digitenne | Zender | Wijziging | Wanneer? | Welk pakket? |
---|---|---|---|---|
KPN TV | XITE (kanaal 691) | Vervalt | 1 januari | 4K pakket |
KPN TV | Comedy Central Extra | Vervalt | 1 januari | Pluspakket |
Digitenne | XITE (kanaal 27) | Vervalt | 1 januari | Basispakket |
Digitenne | ESPN 1 (kanaal 24) | Verhuist naar kanaal 14 in het basispakket | 1 januari | Basispakket |
Digitenne | ESPN 3 | Wordt toegevoegd op kanaal 26 | 1 januari | ESPN pakket |
Radiozender | Ujala Radio (851) | Vervalt | 1 januari | KPN TV |
Radiozender | NPO Radio 4 (804) | Naam wijzigt naar ‘NPO Klassiek’ | 1 januari | KPN TV |
Veelgestelde vragen
Waarom stopt XITE 4K als zender?
XITE laten weten dat het aanvoersignaal van XITE 4K op 31 december wordt gestaakt. Dit betekent dat de zender vanaf 1 januari niet meer te zien zal zijn in het 4K pakket.
Waarom kan ik de XITE app niet vinden op mijn tv-ontvanger?
Mogelijk heb je nog niet de juiste tv-ontvanger, controleer daarom je huidige apparatuur: Check apparatuur
Hoe kan ik mijn tv-ontvanger omruilen?
Check eerst of je je tv-ontvanger mag omruilen via kpn.com/omruilen. Kom je er niet uit? Neem dan contact op met de klantenservice.
Hoe kan ik XITE kijken vanaf 1 januari?
Je kijkt de content van XITE gewoon via kanaal 22 in het basispakket of via de XITE app. Let op, dit is in HD kwaliteit.
Ik heb Digitenne bij KPN. Kan ik ook ESPN kijken?
Ja, je kijkt ESPN op kanaal 14. Wil je ESPN Compleet kijken? Dan kan je alle 3 zenders kijken die alleen te zien zijn met een abonnement op ESPN. Dit abonnement kost voor Digitenne klanten 9,99 per maand.
Ik mis de ESPN zenders na het aanzetten van het zenderpakket.
Heb je een zenderpakket aangezet, maar zie je de zenders niet in de gids? Dat kan je oplossen door de tv-ontvanger even uit te zetten (stand by) en hem opnieuw aan te doen.
Ik zie ESPN 1 niet op kanaal 14, wat moet ik doen?
Maak jij gebruik van een digitenne insteekkaart? Mogelijk is een handmatige update nodig. Ga naar de instellingen van je tv en installeer de zenders opnieuw. Vervolgens kijk je ESPN 1 op kanaal 14 op jouw televisie.
Waar vind ik de ESPN zenders bij digitenne vanaf 1 januari?
- ESPN – kanaal 14
- ESPN 2 – kanaal 25
- ESPN 3 – kanaal 26
Wijzigt mijn huidige zendervolgorde van Digitenne vanaf 1 januari?
Ja, door het toevoegen van ESPN 1 op kanaal 14 verschuiven enkele zenders. Wil je inzicht in de exacte zendervolgorde en een overzicht van de meest recente zendervolgorde in het Digitenne aanbod kijk dan op de volgende kpn.com/zenderwijziging
Waarom stopt Comedy Central Extra?
Onze leverancier Paramount heeft laten weten dat het aanvoersignaal van Comedy Central Extra op 31 december wordt gestaakt. Dit betekent dat de zender vanaf 1 januari niet meer te zien zal zijn in het Pluspakket. De meeste content is ook te zien bij Comedy Central en die zender blijft voor KPN klanten gewoon in het basispakket op kanaal 12.
Ben ik contractvrij door deze wijzigingen?
Je krijgt hier persoonlijk bericht over als je eerder mag opzeggen.