Skip to main content

Zie je een fout in de tv-gids? Laat het ons weten!

• March 11, 2025
  • 1545 reacties
  • 20982 keer bekeken
Zie je een fout in de tv-gids? Laat het ons weten!
Toon eerste bericht

1545 reacties

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • October 29, 2025

Father Brown, seizoen 9, BBC NL, maandag tot en met vrijdag 16:00 en 16:55.

Niet als serie te programmeren; keuze komt niet. Pakt volgende afleveringen ook niet. Moest ze net stuk voor stuk instellen. 

Als test annuleren gedaan bij een aflevering. Dan heeft ie nota bene het lef om te vragen of ik de serie wil annuleren. Terwijl ik 'm niet als serie kon programmeren. 

En daardoor al afleveringen heb gemist. Terwijl ik in de veronderstelling was vanaf seizoen 2 'alles' op te nemen nu via de DIW7022. 

Het gaat nog niet helemaal goed met alle series/seizoenen helaas.

Seizoen 10, vanaf volgende week, dito. Niet automatisch ingepland. En alleen per aflevering in te stellen. 

Verder stond Planet earth, npo 2, 17:10, verkeert in de gids.

Want het was dus Planet Earth II. Seizoen 2 dus. En er stond ook nog eens foutief S1 in de tekst.

Kom er net achter. Helaas dus onterecht gewist zonder te kijken. "Want de BRD stond toch al in de kast". Tja, zonde.

NB dit was ook zo fout bij de oranje buurman. 

Father Brown S9 kon ik zojuist wel als (seizoen) serie opname instellen in de mobiele tv+ app.  Lijkt dus op een foutje in de TV+ box software.

Tip: Planet Earth S2 is (als je snel bent) nog grotendeels terug te kijken op NPO Start, behalve A1 die inmiddels is verhuisd naar NPO Start Plus.

Sebas14
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • October 29, 2025

Inmiddels wel ​@Zeer geergerd ? 

Het moment dat ik op de knop drukte plaatste ik ook het bericht. Het kan dan nog even duren voordat deze wijziging op alle systemen doorgekomen is (en overal uit de cache is verdwenen). Zelf zie ik het namelijk wel aangepast, dus als het bij jou nu nog steeds niet het geval is moeten we er even induiken waarom dat gebeurd.

Hij neemt afl. 1009 niet mee met de al hier ingestelde serieopname vanaf afl. 1 ​@TijtheMan 

Je moet hem apart weer opnemen.

Zie:

Forum|alt.badge.img+5

en weer die onduidelijke titel op 29-10

is dus knvb beker

Forum|alt.badge.img+5

Forum|alt.badge.img+5

Hoe zit het nou met "Waar is mijn erfenis", ik mis een aantal afleveringen van seizoen 3 (was in september begonnen), verleden week stond er ineens seizoen 2 aflevering 3, en a.s. dinsdag 4 -11-2025> seizoen 2 aflevering 1... ik kan er geen touw meer aan vast knopen en weet niet wat aan de kpn EPG òf wat aan sbs 6 ligt...?!

Ik weet niet of seizoen 3 is afgelopen, maar ik weet wèl dat niet alle afleveringen zijn opgenomen dan.

Ik heb wat belangrijkere series "in de planning" staan> maar die hoef ik niet meer te zien, als ik 1 aflevering zou missen, dus hoelang gaat dit gepruts met de seizoen afleveringen nog duren, want ik herhaal> ik kan op de Arris VIP 2952 maar 1 seizoen plannen, dus zodra er (aflevering/seizoen) fouten in de EPG staan, stopt mijn serie opname?!

Graag een antwoord svp.

En ps> misschien al vaker gevraagd, maar kan er een mogelijkheid komen in de EPG; om te zien dat "een programma" een herhaling is, zou erg handig zijn 👍.

LuToLu
Slimmerik
  • Slimmerik
  • October 30, 2025

Op de website van BBC NL staat aangekondigd:

Sister Boniface Mysteries, S4
Vanaf dinsdag 2 november om 21:00

Je verwacht dan op die dag en tijd aflevering 1 van S4 maar in de gids staat:

Sister Boniface Mysteries: Biff! Pow! Zap!
seizoen 4, aflevering 2

Ook bij de oranje conculega staat S4, Afl. 2

In de gids op de BBC NL website zelf is 2 november nog niet gevuld dus daar kan ik het niet controleren.

Forum|alt.badge.img+5

@LuToLu 

goed gezien

NB het is zondag  2 november

En voor de kpn hiervoor zou je een geautomatiseerde kwalitatieve controle “gat in serie” kunnen gebruiken en dan hadden jullie dit al 1 week geleden geweten hebben en toen kunnen oplossen

LuToLu
Slimmerik
  • Slimmerik
  • October 30, 2025

@LuToLu 

goed gezien

NB het is zondag  2 november

Ja klopt, was mij ook al opgevallen maar vergeten te melden. Toch ook slordig aan de BBC NL kant 😉

Forum|alt.badge.img+5

@LuToLu  de fout met het afl nr is het ernstige probleem natuurlijk

Ik vermoed dat bbc first de bron van het probleem is

Maar kpn laat ons betalen voor opname functionaliteit die compleet aafhankelijk is van de correctheid van de epg. 

En keer op keer zien we dat kpn geen geautomatiseerde kwaliteit controles doet.

Denk aan speelduur en “gat in serie”

Bedenk ook dat kpn voor de meeste zenders de epg 2 weken in toekomst heeft dus ze hebben 1 week de tijd om de grootste pijnpunten te zien en te melden aan de bron

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • October 30, 2025

Op de website van BBC NL staat aangekondigd:

Sister Boniface Mysteries, S4
Vanaf dinsdag 2 november om 21:00

Je verwacht dan op die dag en tijd aflevering 1 van S4 maar in de gids staat:

Sister Boniface Mysteries: Biff! Pow! Zap!
seizoen 4, aflevering 2

Ook bij de oranje conculega staat S4, Afl. 2

In de gids op de BBC NL website zelf is 2 november nog niet gevuld dus daar kan ik het niet controleren.

Volgens IMDb is S4 afl 1 een Kerstspecial. Ik heb al eerder gezien dat BBC NL specials niet per sé gelijktijdig met de serie zelf uitzendt.

LuToLu
Slimmerik
  • Slimmerik
  • October 30, 2025

Volgens Wikipedia heeft S4 afl. 1 de aangekondigde titel "Biff! Pow! Zap!" maar is dus bij KPN afl. 2.

De Christmas Special 2024 heet "Once Upon a Time".

Dit topic is nu al 7 maanden oud, ik merk geen enkele verbetering (eerder verslechtering) in de fouten van de EPG en verwacht maar niet meer dat de kpn ècht de intentie heeft, om de problemen op te lossen.

Wel heel erg vervelend dat je met het opnemen pakket afhankelijk bent, van de juistheid van kpn EPG!

Forum|alt.badge.img+5

imdb

dus de kerstmis special was een half jaar voor de serie

de echte vraag is of die special eventueel onderdeel is van de verhaallijn in de de rest van S4

(introductie nieuwe personages of weet ik wat)

TijtheMan
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN TV
  • October 30, 2025

Het moment dat ik op de knop drukte plaatste ik ook het bericht. Het kan dan nog even duren voordat deze wijziging op alle systemen doorgekomen is (en overal uit de cache is verdwenen). Zelf zie ik het namelijk wel aangepast, dus als het bij jou nu nog steeds niet het geval is moeten we er even induiken waarom dat gebeurd.

Hij neemt afl. 1009 niet mee met de al hier ingestelde serieopname vanaf afl. 1 ​@TijtheMan 

Zie:

Goedemiddag ​@Zeer geergerd,

Er is weer het één en ander verschoven in de systemen. Hierdoor zou aflevering 1009 nu wel toegevoegd moeten zijn aan de serieopname. Ik kan dit helaas niet zelf verifieren, omdat ik hier geen account beschikbaar heb waar de serieopname al in stond. Staat hij er nu wel in? 

Sebas14
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • October 30, 2025

Zie:

Er is weer het één en ander verschoven in de systemen. Hierdoor zou aflevering 1009 nu wel toegevoegd moeten zijn aan de serieopname. Ik kan dit helaas niet zelf verifieren, omdat ik hier geen account beschikbaar heb waar de serieopname al in stond. Staat hij er nu wel in? 

Ik zal ook even reageren, hier staat hij nu goed voor morgen. Neemt hem mee als serieopname. Hopelijk bij ​@Zeer geergerd ook.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Nog even wat updates: 

• Helaas is de Death in Paradise kerstspecial van 3 november niet toe te voegen aan de serieopname van seizoen 10 ​@MiVoNL. Je hebt wel gelijk ​@Arjan van B dat seizoen 10 ook uit 2021 komt (geen idee hoe ik bij 2011 kom), maar de kerstspecial wordt los aangeleverd. We hebben dan niet zelf de mogelijkheid om er een aflevering- en seizoensnummer aan te koppelen. Het blijft dus voorlopig zo dat de kerstspecials los ingepland kunnen worden. 
  • De subtitels voor seizoen 10 van Death in Paradise misten in de gids. Die zijn nu toegevoegd. Bijvoorbeeld: Death in Paradise: Pilot of the Airwaves
  • De uitzending van Charmed: A Witch's Tail kan helaas niet opgesplitst worden in twee afleveringen ​@matthijs peters . Wel wordt de titel aangevuld met een aanduiding dat Part 2 ook uitgezonden wordt. Dat moet het hopelijk duidelijker maken. 
  • Een ticket is aangemaakt voor de gids van RTL Z in de nacht. Volgens de gids wordt RTL Nieuws - Laat uitgezonden, maar in werkelijkheid speelt er wat anders af.

Zie:

Zie:

Ik zal ook even reageren, hier staat hij nu goed voor morgen. Neemt hem mee als serieopname. Hopelijk bij ​@Zeer geergerd ook.

Heb opnieuw serie opname ingesteld nu oke

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Hey ​@LoveCatsOnly . Ik heb even gekeken naar de uitzendingen van ‘Waar is mijn erfenis’ en dan moet ik toch tot de conclusie komen dat SBS zelf dat uitzendschema heeft gekozen. Ik moet ook bekennen dat het vreemd is dat 4 november ineens aflevering 1 van seizoen 2 langs komt en 28 oktober al aflevering 3 is geweest, maar dat is de keuze van SBS. 

​Dat had wel wat duidelijker gekund wat betreft Eurojackpot Knvb Beker voetbal in de gids ​@matthijs peters . Kunnen we nu helaas niet meer aanpassen voor vanavond. We moeten weer even wachten tot de volgende ronde. 

Ik ben bang dat je last hebt van een euvel wat momenteel speelt op de TV+ box ​@PeterG . Als je opgenomen afleveringen hebt verwijderd van Father Brown, dan worden ook de geplande opnames verwijderd. Als je dan weer opnieuw een serieopname wilt inplannen, dan lukt dat niet. We zijn daarmee bezig om dat op te lossen. En jammer dat het opnemen van Planet Earth II mis is gegaan. 

Ik vermoed dat ​@Hermanqwerty gevonden heeft waarom aflevering 1 wordt overgeslagen ​@LuToLu. BBC NL mag zelf bepalen hoe ze het uitzendschema inrichten. En met de informatie die Matthijs heeft gevonden lijkt het erop dat Unce Upon A Time een op zichzelf staande aflevering is. 

En mooi dat het nu gelukt is met de opname van Holland's Got Talent ​@Sebas14 en ​@Zeer geergerd!

Forum|alt.badge.img+5

6 uuur ??

Forum|alt.badge.img+5

Forum|alt.badge.img+5

Forum|alt.badge.img+5

meer dan 3 uur verschil

lengte controles zijn er dus niet 

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • October 31, 2025

… een euvel wat momenteel speelt op de TV+ box. Als je opgenomen afleveringen hebt verwijderd van Father Brown, dan worden ook de geplande opnames verwijderd. Als je dan weer opnieuw een serieopname wilt inplannen, dan lukt dat niet.

@Arjan van KPN, off-topic, ik weet het. Maar ik help wat mensen met TV+ (al erg genoeg dat dat nodig is!) en ik zou zo graag op de hoogte willen blijven van de bekende bugs. En wie zélf TV+ heeft, die wil daar toch ook over geïnformeerd worden? Of op z’n minst ergens een plek hebben waar de huidige problemen op een rijtje staan.

Ik lees hier behoorlijk veel, om die anderen te kunnen helpen, maar deze was (of deze twee waren, want voor de gebruiker twee aparte problemen) me toch ontgaan.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Het is niet zo erg dat we een keer off topic gaan, maar het moet geen gewoonte worden :) Ik snap je punt, alleen over het algemeen zijn er niet zoveel bekende bugs meer. Er wordt wel continu gewerkt aan het verbeteren van het TV+ firmware en software, maar waar we dan precies aan werken delen we niet. Als er grote verbeteringen zijn doorgevoerd, dan kun je dat altijd lezen in de Product Updates. En als er toch wat zaken spelen die gelden voor een update, dan kun je dat ook vinden in dat topic. Houd dat dus vooral in de gaten. 

Verder hebben we ook nog het Feature Requests-topic waar we wel delen of er over suggesties wordt nagedacht en eventueel wordt doorgevoerd in de toekomst. Ook een leuk en interessant topic om te volgen. En als er iets belangrijks te melden is over de gids, dan ben je hier op de juiste plek. Sorry dat niet alles op één plek staat, maar hopelijk kun je hier toch mee vooruit. 

Jouw bevindingen heb ik weer meegenomen richting het tv-team ​@matthijs peters. Dank!