Skip to main content

Zie je een fout in de tv-gids? Laat het ons weten!

• March 11, 2025
  • 1635 reacties
  • 22267 keer bekeken
Zie je een fout in de tv-gids? Laat het ons weten!
Toon eerste bericht

1635 reacties

Forum|alt.badge.img+5

voor macgijver fout vaan gisteren

zie tvgids.nl

De TV gids van wo 5 nov voor ZIGGOSPORT, COMEDYCENTRAL, PARAMOUNTNETWORK - TVgids.nl

afl die max 1 uur zou moeten zijn staat er voor 1 uur en 25 minuten

Dat had een alarm moeten laten afgaan (geautomatiseerde controle)

en zowel tvgids.nl als ziggo hebben die “judge judy” om 05:00 niet

Dus neem dat maar mee in jullie onderzoek naar wat er hier fout gegaan is

En gaat kpn deze fouten nog verantwoorden hier in de forums aan hun betalende klanten ?

En zeggen wat kpn gaat doen om herhaling te voorkomen ? 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Commissaris Rex, vrijdag 7 november om 16:02 uur bij ONS, daar staat aflevering 8, maar dat moet aflevering 6 zijn. Aflevering 8 komt pas over 2 weken. 

Door de toevoeging van Matthijs begrijp ik dat vrijdag de herhaling van woensdag moet zijn. Ik ga doorgeven dat aflevering 8 nog helemaal niet in uitzendschema hoort. 

Is vreemd inderdaad dat Lynley met aflevering 3 begint. Dat moeten we eens vragen aan BBC NL. 

Ik zie dat nog wel meer programma's missen op 8 november op 192TV, dus die gids moeten we ook even aanpassen. Hopelijk lukt dat ook nog voor morgen. 

En jammer dat het fout gegaan is met MacGyver. Kon ik vroeger altijd erg van genieten, maar dat terzijde. Voor volgende week 11 en 12 november staat MacGyver wel goed in de gids zie ik. 

Forum|alt.badge.img+5

@Arjan van KPN 

en de echte vraag blijft:  Wat gaat kpn doen om een herhaling van deze vermijdbare fouten te voorkomen ?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • November 7, 2025

Hier staat Lynley seizoen 1 aflevering 1.

Forum|alt.badge.img+5

@PeterG 

en dat is dus ook afl 1 maar kpn had als enige afl3 staan zelfs op dat zelfde moment toen op de site van bbc nl gewoon afl 1 stond (en ook ziggo had het goed staan)

De vragen blijven dus hoe kon dat gebeuren en waarom kan kpn niet zelf wat geautomatiseerde controles draaien ipv wachten op klanten die problemen melden

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • November 7, 2025

Vanaf deze week mag 192tv de Top 40 (Zaterdagmiddaggebeurtenis) niet meer uitzenden. Dus dat heeft de EPG goed aangepast dan, ​@MiVoNL 

Nee, dat is niet waar, ze zenden dan nu andere lijsten uit, maar programmanaam blijft hetzelfde, dat heeft 192tv zelf op hun facebook pagina aangekondigd. 

Aha...nee, dan klopt het niet inderdaad, ​@MiVoNL. Heb zelf niet de beschikking over 192tv, maar leek me logisch gezien het feit dat de Stichting Top 40 geen toestemming meer geeft voor het uitzenden van de oude Top 40's. Wat een onzin, trouwens. Jarenlang mocht 192tv het wel uitzenden, en nu ineens niet meer.

Forum|alt.badge.img+5

ana haber lijkt een soort nieuws/aactualiteiten programma (kan het niet checken want geen abbonument voor deze turkse zenders) maar kpn kan het wel degelijk checken

zie bijv

zie ook

lijkt wel alsof die 7/8 uur blokken opvul zijn voor “we weten het niet”

Forum|alt.badge.img+5

en zie ook woensdag vs donderdag voor ana haber

woensdag 12-11

donderdag 13-11

zoek de verschillen met name rond ana haber

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

@Arjan van KPN 

en de echte vraag blijft:  Wat gaat kpn doen om een herhaling van deze vermijdbare fouten te voorkomen ?

Net zoals jij zou ik ook graag zien dat er permanente oplossing komt en dat dit topic zijn functie verliest, want dat zou betekenen dat de gids output perfect is. Dat is helaas niet zo, maar dat betekent niet dat we ons hebben neergelegd bij deze huidige situatie. We hebben al verbeteringen doorgevoerd, zoals de oplossing voor de Part 1 en 2 afleveringen, maar het heeft verder tijd nodig. En hopelijk gun je ons die tijd. 

Verder wil ik nog eens deze reactie aanhalen, waarin we aangeven dat dit topic niet de plaats is om te discussiëren over onze werkwijze. We houden het hier bij het doorgeven van fouten in de gids, zodat we (hopelijk) op tijd kunnen herstellen. 

Forum|alt.badge.img+5

@Arjan van KPN 

Ik heb de kpn al meerdere keren verteld over een aantal simpele controle mechanieken

En de meest goedkope zou zijn dat je een stagaire elke dag hetzelfde laat doen wat ik doe.

Maar in plaats daarvan wil je meedenkende klanten monddood maken

Sorry dat zegt toch al genoeg ?

De laatste tijd zijn er meerdere blunders geweest met de epg en de kpn wil dus niet laten weten aan zijn betalende klanten wat ze eraan gaan doen om dit te voorkomen. 

Ik signaleer dus dat door ontbreken van geautomatiseerde controles er vermijdbare fouten in de epg komen. En kpn kiest ervoor om zo door te gaan blijkbaar.

Forum|alt.badge.img+5

vreemde planning met seizoen opname

Ik heb de seizoen opname pas maandag of dinsdag ingepland

op tv.kpn.com staat gepland

en daarnaast is er een aparte opname

dus in totaal 3 geplande opname

Maar op de settop box staan de 3 geplande bij elkaar

Maar de afl; van vandaag staat erin als afl2 en die van zondagochtend als afl 1

Forum|alt.badge.img+5

zelfde fouten als op 7-11 (gisteren)

dus verkeerde foto

en word niet als onderdeel van de serie gezien

Dus serie opname neemt dit niet op en je kunt geen serie opname instellen

Forum|alt.badge.img+5

nu staat bij de opname van sister bonafacius van gisteren

maar als ik programma info aanklik bij bonaficius van zondag 2 november

dus inconsistente opslag van aflevering informatie

afl 1 en afl 2 word door elkaar gebruikt voor Biff! Pow! Zap!

En waarschijnlijk door die inconsistente data word de aflevering dubbel opgenomen

Forum|alt.badge.img+5

morgen dus

Forum|alt.badge.img+5

7 uur voor een serie aflevering ?

en weer geen afl nr of serie nr

Forum|alt.badge.img+5

in tv.kpn.com

bij zender zoekveld d ingetikt en wat staat bovenaan

veronica en rtl8

MiVoNL
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • November 8, 2025

Commissaris Rex, vrijdag 7 november om 16:02 uur bij ONS, daar staat aflevering 8, maar dat moet aflevering 6 zijn. Aflevering 8 komt pas over 2 weken. 

Achteraf bleek het toch wel te kloppen, ze hebben inderdaad aflevering 8 uitgezonden, in plaats van de herhaling van aflevering 6 van woensdag. Wel vreemd, dat ze het normaal gesproken wel herhalen op vrijdag rond 16:00 uur, maar gisteren niet. 

En dan nog een ander voorbeeld, maar dat is van gisteren, woensdag 5 november, om 05:00 uur op Paramount Network, aflevering van Macgyver die niet in de EPG staat. Waardeloos dit. Bij Ziggo staat het wel in de EPG, zelfde gids leverancier toch ?  

Ik kwam er net achter dat dit vanochtend is herhaald, had ik niet goed in de EPG gezien, maar heeft het wel opgenomen, ik was dus blij verrast om het zo maar te noemen. Maar dan toch een keerzijde, ervoor was er ook een aflevering van Macgyver, maar dat stond wederom niet in de EPG, in plaats daarvan Charmed. Er mag dus wel extra goed naar Paramount Network gekeken worden dat dit in de nacht en vroege ochtend goed gaat. 

Forum|alt.badge.img+5

@MiVoNL 

ziggo had het wel goed staan

dus of kpn heeft iets fout of niet verwerkt

Forum|alt.badge.img+5

wat is het verschil tussen

en 

de een heeft jaartal als serie nr en de ander niet

de een duurt 3 uur en de ander 50 minuten

de 3 uur klopt want deze 2 zijn compleet verschillende programma's

die 3 uur lijkt een radio programma 

Misschien een ander plaatje ?

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • November 10, 2025

wat is het verschil tussen

en 

de een heeft jaartal als serie nr en de ander niet

de een duurt 3 uur en de ander 50 minuten

de 3 uur klopt want deze 2 zijn compleet verschillende programma's

die 3 uur lijkt een radio programma 

Misschien een ander plaatje ?

Dit betreft NPO1 Extra. Daar wordt 's ochtends het programma van Radio 1 doorgegeven. Dat radioprogramma duurt 3 uur, dus dat klopt, ​@matthijs peters.

Forum|alt.badge.img+5

@Ratonesque 

dat gaf ik ook al aan

alleen het plaatje klopt voor mij niet bij dat radioprogramma

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • November 10, 2025

@Ratonesque 

dat gaf ik ook al aan

alleen het plaatje klopt voor mij niet bij dat radioprogramma

Hoezo? Menno Bentveld presenteert zowel de radio- als tv-versie. En op NPO1 Extra is er beeld bij. Dus het klopt gewoon. 

Overigens moeten we ervoor waken spijkers op laag water te gaan zoeken, ​@matthijs peters.

Forum|alt.badge.img+5

@Ratonesque dus het is buiten in de natuur dat radio programma  ?

Het is geen schokkend probleem maar het schept een verkeerde verwachting over wat er uitgezonden gaat worden

NB ziggo doet hetzelfde als kpn

Forum|alt.badge.img+5

anna haber op bijna alle zenders 1 uur maar op euro D is het 7,5 uur

en zie dag er voor

of vrijdaag er voor

maar ja dan weer donderdag

dus die 7 a 8 uur is waarschijnlijk onzin maar het word wel in de epg gezet

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • November 10, 2025

De meldingen van het weekend en vandaag zijn weer doorgegeven. Ik verwacht eigenlijk niet dat de afbeelding bij Vroege Vogels aangepast kan worden. Hopelijk kunnen we wel alle toekomstige afleveringen van MacGyver goed in de gids meenemen.