Skip to main content

Zie je een fout in de tv-gids? Laat het ons weten!

• March 11, 2025
  • 1635 reacties
  • 22267 keer bekeken
Zie je een fout in de tv-gids? Laat het ons weten!
Toon eerste bericht

1635 reacties

Forum|alt.badge.img+5

Forum|alt.badge.img+5

Forum|alt.badge.img+5

8 uur ?? ik betwijfel het

maar dan weer deze (ik gok dat dir ook dus 10 minuten moet zijn)

ook apart al deze programma's worden niet als onderdeel van een serie gezien

Forum|alt.badge.img+5

serie maar geen serie of afl nr

en die 7 uur is ongeloofwaardig

dit was het gisteren

dus ook geen serie/afl nr

4,5 uur ?? misschien maar nog steeds lang zou alleen kunnen met meerdere afleveringen achter elkaar

Forum|alt.badge.img+5

oude restjes  ?

afl staan er dubbel 1 met en 1 zonder replay

NB ook voor de toekomst staan de afl dubbel erin

NB andere zender icoontje maar ik weet niet waar het voor staat

dit is in tv.kpn.com zonder ingelogd te zijn

Ingelogd word de onbekende zender niet getoond

Forum|alt.badge.img+5

momenteel 10:35 is tv.kpn.com in ms edge onbruikbaaar (ingelogd)

in firefox (niet ingelogd) geen probleem

Forum|alt.badge.img+5

en voor de duidelijkheid zo ziet het eruit vanaf 02:00

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • November 11, 2025

Het komt regelmatig voor dat er een lege tv gids wordt getoond voor de huidige dag. Dit gebeurt als ik kijk via een browser op een windows pc. In de KPN app op android wordt de gids dan wel correct getoond.

Zijn er meer mensen die dit probleem hebben?
En wat zou er aan te doen zijn, het probleem blijft als ik een andere browser op dezelfde laptop probeer. 

Forum|alt.badge.img+5

@PV67 

ik herken dit verschijnsel vooral van na middernacht (dan slaat het op hol)

En opnieuw getest het gebeurt ook iin firefox

het verschil is inderdaad vandaag vs andere dagen

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • November 11, 2025

Na middernacht treedt een soortgelijk probleem bij ook op inderdaad. Maar het meest hinderlijk is als dat er geen gids wordt getoond voor de huidige dag op ‘normale’ tijdstippen zoals nu.

Forum|alt.badge.img+5

momenteel gaat het ook mis met morgen en gisteren

hmm zouden vandaag/morgen/gisteren met andere html parameters worden aangeroepen (of xml sheet)

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • November 11, 2025

Dit gaat dus regelmatig fout. Hoe zouden we dit kenbaar kunnen maken aan KPN?

Forum|alt.badge.img+5

en nu (12:36) lijkt het verholpen 

Forum|alt.badge.img+5

en weer een dubbele geplande opname

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • November 11, 2025

Dit gaat dus regelmatig fout. Hoe zouden we dit kenbaar kunnen maken aan KPN?

@PV67, problemen met tv.kpn.com/tv-gids zijn bekend, maar worden voorlopig niet opgelost:

Dit is wel bekend bij het TV-team, alleen wordt er voorlopig nog even weinig mee gedaan. Dat heeft te maken met hoe manuren nu worden ingezet en het vooruitzicht op een nieuwe app voor de browser.

Hier zijn trouwens aparte topics over, het meest actueel is volgens mij:

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • November 11, 2025

Volgens mij geen fout, maar opvallend dus misschien willen jullie het toch weten:

Paramount Network gisteren 18:00 uur, “Buffy the Vampire Slayer: Onderhandelen, deel één”, seizoen 6, aflevering 1 wordt gevolgd door 19:00 uur “Onderhandelen, deel twee”, seizoen 6, aflevering 1002. Als ik de titels “Onderhandelen, deel één/twee” lees dan lijkt dat me een dubbele aflevering, met nummers 1 en 1002. De omschrijvingen zijn trouwens echt wel verschillend van elkaar.

Vanavond zie ik om 18:00 uurHiernamaals”, seizoen 6, aflevering 3. Dus 1, 1002, 3. Ofwel aflevering 2 heeft als nummer 1002 in de gids. Misschien heel logisch? 😎

Wikipedia noemt andere nummers. En de omschrijvingen zijn daar ook anders dan in de gids. Dat maakt nieuwsgierig, ook naar sorteren van opnames. Maar ik kijk het niet dus verder geen idee.

MiVoNL
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • November 11, 2025

Het gaat wederom fout bij 192tv voor zaterdag, 15 november.  Volgens de EPG,  16:03 uur de Nationale Zaterdagmiddag gebeurtenis,  en maar slechts 3 minuten, en dan Jukebox om 16:06 uur. En dan vervolgens om 17:22 uur weer De Nationale Zaterdagmiddag gebeurtenis en dat voor 2 minuten, en dan weer Jukebox om 17:24 uur. 

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • November 11, 2025

Dank je voor je reactie ​@Arjan van B 

Voor alle duidelijkheid, het komt dus niet alleen na middernacht voor, maar ook gewoon overdag. Hoewel wel iets minder vaak, maar toch hinderlijk vaak genoeg.

Forum|alt.badge.img+5

@Arjan van B 

de 1000 aflevering is een gevolg van een noodgreep door de kpn voor de vele afleveringen op bbc first die meestal worden uitgezonden als  afl 1 deel 1 en afl 1 deel 2

afl nr is hetzelfde en deel 2 werd dan niet opgenomen

de truuk van kpn deel 2 word met 1000 opgehoogd

Maar ze doen het dus ook als de afl nr niet hetzelfde zijn.

Blijkbaar te moeilijk om te checken of de afl nr wel of niet verschillen en blind ophogen met 1000 als er een deel 2 is

Ik heb ook series gezien met deel 3 en deel 4

en toen werd het dus 3000 en 4000

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • November 11, 2025

De gids van Al Jazeera en Atv hebben al een update gehad zie ik, dus dat is al hersteld. 

Het komt regelmatig voor dat er een lege tv gids wordt getoond voor de huidige dag. Dit gebeurt als ik kijk via een browser op een windows pc. In de KPN app op android wordt de gids dan wel correct getoond.

Zijn er meer mensen die dit probleem hebben?
En wat zou er aan te doen zijn, het probleem blijft als ik een andere browser op dezelfde laptop probeer. 

Excuus dat dit gebeurt ​@PV67. Ik zie dat ​@Arjan van B al wat meer tekst en uitleg heeft gegeven. Zo is de situatie voorlopig wel even helaas. 

Volgens mij geen fout, maar opvallend dus misschien willen jullie het toch weten:

Paramount Network gisteren 18:00 uur, “Buffy the Vampire Slayer: Onderhandelen, deel één”, seizoen 6, aflevering 1 wordt gevolgd door 19:00 uur “Onderhandelen, deel twee”, seizoen 6, aflevering 1002. Als ik de titels “Onderhandelen, deel één/twee” lees dan lijkt dat me een dubbele aflevering, met nummers 1 en 1002. De omschrijvingen zijn trouwens echt wel verschillend van elkaar.

Vanavond zie ik om 18:00 uurHiernamaals”, seizoen 6, aflevering 3. Dus 1, 1002, 3. Ofwel aflevering 2 heeft als nummer 1002 in de gids. Misschien heel logisch? 😎

Wikipedia noemt andere nummers. En de omschrijvingen zijn daar ook anders dan in de gids. Dat maakt nieuwsgierig, ook naar sorteren van opnames. Maar ik kijk het niet dus verder geen idee.

Omdat aflevering 1 en 2 dezelfde titel hebben, wordt het als een deel 2 gezien en daarom krijgt het 1002 als afleveringsnummer. Matthijs heeft je hier al wat uitleg over gegeven, maar het kan dus geen kwaad. Het zorgt ervoor dat de aflevering wel wordt opgenomen bij een serieopname. 

Op Rottentomatoes komen de afbeeldingen en omschrijvingen van de afleveringen wel overeen met wat wij tonen, dus ik ga er vanuit dat het seizoen 6 is :) 

Het gaat wederom fout bij 192tv voor zaterdag, 15 november.  Volgens de EPG,  16:03 uur de Nationale Zaterdagmiddag gebeurtenis,  en maar slechts 3 minuten, en dan Jukebox om 16:06 uur. En dan vervolgens om 17:22 uur weer De Nationale Zaterdagmiddag gebeurtenis en dat voor 2 minuten, en dan weer Jukebox om 17:24 uur. 

Je meldt het mooi op tijd! Dat moet te herstellen zijn. 

En de dubbele opnames van Lynley: A Place of Hiding heb ik ook doorgegeven. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • November 11, 2025

Lynley is vandaag 11/11 begonnen. 

Maar er staat, bij de opname, aflevering 3 ??? 

BBC NL

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • November 11, 2025

Lynley is vandaag 11/11 begonnen. 

Maar er staat, bij de opname, aflevering 3 ??? 

BBC NL

Zie ik niet in de epg in de mobiele iOS app, daar is het afl. 1.  Maar ik neem ‘m niet op, dus dat kan (in theorie) nog verschil maken - zou wel erg verwarrend zijn.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • November 11, 2025

Dankzij jouw opmerking ​@Wartywolfs ben ik even verder gaan kijken. 

Het lijkt erop dat het alleen in de ontvangers verkeerd staat. In de smart-tv app staat wel S1, A1 vermeldt. 

In alle apps en in tv.kpn.com staat het aflevering nummer goed.

Foto van de TV+ BOX.

Forum|alt.badge.img+5

@PeterG 

zie mijn opmerking over de opname hierboven

stond gepland als afl1 maar nu na het opnemen

en dat is dus de reden dat de aflevering van vrijdag ook opgenomen gaat worden

Dus er is een inconsistente data opslag waardoor correcties niet overal worden doorgevoerd

Als je een databas volgens de puristische normaal vormen inricht dan mag een data (zoals afl nr) maar op 1 plek staan. Dus als die word aangepast geld dat voor alle applicaties/procedures/etc

Maar afl nr word dus op meerdere plekken opgeslagen en niet overal aangepast en daaardoor chaos

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • November 12, 2025

Constateer zojuist dat ook in TV.KPN.COM Lynley als aflevering 3 staat aangegeven. Dat klopt dus ook niet.

Ergo: de apps vermelden aflevering 1

De ontvangers én tv.kpn.com vermelden aflevering 3

(het is dus aflevering 1)