Skip to main content

Zie je een fout in de tv-gids? Laat het ons weten!

• March 11, 2025
  • 1742 reacties
  • 23809 keer bekeken
Zie je een fout in de tv-gids? Laat het ons weten!
Toon eerste bericht

1742 reacties

Forum|alt.badge.img+5

@PeterG ​@Maja van KPN ​@Arjan van KPN 

ter illustratie voor de database inconsistentie

als je in de epg op een opgenomen  aflevering klikt dan krijg je de OPNAME informatie te zien en dus niet de epg informatie. Plaaatje hierboven is als ik op de afl van zondag 16-11 klik en zie alle afl onderaan, afl 3 komt niet voor. De afl vaan 18-11 is 1005 ?? had dat niet 1001 of 1002 moeten zijn ?

als ik op afl van dinsdag 11-11 klik dan krijg je

oftewel de opname informatie zonder afleveringen onderaaan van de serie

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • November 12, 2025

Dank voor weer een heldere uitleg ​@matthijs peters!

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • November 12, 2025

Re Lynley 11 nov A3 vs A1 - ik denk dat dit een caching issue is, omdat deze uitzending in eerste instantie het verkeerde afl. nummer had in de epg, en dat later is gecorrigeerd. Dan kan ik me voorstellen dat de oude pagina nog bij jou in de cache staat als je ‘m al eerder bekeken hebt toen ie nog niet was gecorrigeerd, en niet automatisch ververst wordt als je ‘m later opnieuw bekijkt.
Ik zie ‘m in mijn browser op tv.kpn.com afgebeeld als afl. 1. Trouwens ook in epg op Arris. (Maar die herstart ik elke dag - staat op eco).

​@PeterG, zie je nog steeds het verkeerde afl. nummer na herladen van de webpagina?

Ik weet niet of en hoe je de epg cache kan legen op de TV+ box, herstart misschien?

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • November 12, 2025

Ik zie ‘m in mijn browser op tv.kpn.com afgebeeld als afl. 1.

@Wartywolfs, maar heb je dat programma opgenomen?

Volgens mij is het punt juist dat als je een opname gepland/gemaakt hebt, dat de gids dan andere informatie ophaalt. Dat zie ik ook in de developer tools van mijn browser: bij kiezen van een programma dat je opgenomen hebt, wordt er op de achtergrond een URL opgehaald waarin RECORDING staat. Bij dingen die je niet opgenomen hebt staat er PROGRAM in de URL:

In de brondata voor de ene URL heeft KPN dan iets gefixt met de afleveringsnummers, bij de andere niet.

lenb
Slimmerik
  • Slimmerik
  • November 13, 2025

Bedoelen jullie zoiets als ,

Het is inderdaad niet hellemaal feilloos !

MiVoNL
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • November 13, 2025

192tv voor zaterdagmiddag klopt nu wel, en hopelijk blijft dit ook zo dat ik niet ineens zaterdag  zie dat het dan weer niet klopt. 

Daarnaast zag ik dat bij Slam! tv nog steeds Wordt Aangekondigd staat, dat is 2 of 3 dagen dagen geleden al door iemand anders gemeld maar KPN lijkt daar niks mee te doen.

Forum|alt.badge.img+5

dit is alleen het eind van de lijst

dus naast slam ook net5 en een onbekende zender

tijdstip is hetzelfde als net5, is dit weer een “schaduw effect”????

Forum|alt.badge.img+5

uitzien en bouwen word nog steeds gevonden met “geen uitzending”

dus bug met zoeken is nog niet opgelost

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • November 13, 2025

Daarnaast zag ik dat bij Slam! tv nog steeds Wordt Aangekondigd staat

Niet meer voor alle dagen die eerder gemeld zijn, maar inderdaad wel voor bijvoorbeeld morgen:

Gids op tv.kpn.com: “Wordt aangekondigd” bij Slam! voor morgen

En alleen ter aanvulling, want het is natuurlijk geen excuus, maar dat is bij Ziggo (nu) ook zo:

Gids bij Ziggo: “Wordt aangekondigd” bij Slam! voor morgen

Bij Ziggo trouwens nog beter te zien in de verticale gids.

Op de site van Slam! staan wel details, ook verder in de toekomst. Overigens met andere tijden, zoals 6-9 uur en 9-12 uur, die dan weer wel beide naar dezelfde detailpagina verwijzen.

Trouwens, KPN en Ziggo hebben een verschillend logo. Geen idee of iemand dat wil weten. 🤓

(En ik herhaal nog een keer: jammer dat KPN niet de titels laat zien van programma’s die begonnen zijn op een eerder tijdstip dan zichtbaar is in de gids. Zoals voor de uitzending van 06:00 - 10:00 uur. Ziggo laat dat wél zien. Net als bijvoorbeeld de KPN Android app dat wel doet.)

MiVoNL
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • November 14, 2025

Het is vanmorgen weer misgegaan met Macgyver op Paramount Network, omdat het wederom fout staat in de EPG en Macgyver ontbrak. Gevolg, opname mislukt. En gisteren stond het nog wel goed, jawel, gisteren, dus binnen 24 uur voordat opname moet plaatsvinden komt het fout te staan in de EPG. Bij Ziggo staat het wel goed, ik zou haast zeggen, was ik maar bij Ziggo gebleven. 

Forum|alt.badge.img+5

Forum|alt.badge.img+5

dus zelfde probleem als de vorige keer

medium die langer dan 1 uur is en een judge judy die er niet is

Forum|alt.badge.img+5

gat in serie afl 4 ontbreekt

en zie ook

dus afl 5 word zogenaamd dubbel uitgezonden

vermijdbare fout dus met controles

Forum|alt.badge.img+5

zender vijay tv toont niets na 02:00 ik gok dat op de settop box iets staat als “geen programma omschrijving” uitgaande van soortgelijke gevallen in het verleden

Forum|alt.badge.img+5

vermijdbare epg fouten met controles

Forum|alt.badge.img+5

vanaf  17-11 22:00 alleen maar blokken van 4 uur of meer met bursasi trt cocuk

als je kijkt naar de vorige dagen lijkt dit complete kolder

dus vermijdbare fout als er controles waren (zelfde programma achter elkaar dagenlang)

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • November 14, 2025

Ik heb het allemaal weer doorgezet naar het TV-team. Zij gaan kijken of één en ander te herstellen is. 

Forum|alt.badge.img+5

@Arjan van KPN herstellen is leuk maar voorkomen is veel beter

lenb
Slimmerik
  • Slimmerik
  • November 14, 2025

Ook het geluid zijn flitsen !

lenb
Slimmerik
  • Slimmerik
  • November 14, 2025

Arjan van KPN

Is er ook een topic over ……..

,,Zie je een fout in OPGESLAGEN? Laat het ons weten!’’ ?

Maar even hier dan iets over de lijst of rasterweergave ……!

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • November 14, 2025

Oei, da's een goeie, ​@lenb ! Die nemen we ook mee want zo deugt er weinig van, inderdaad. 

Forum|alt.badge.img+5

en voor de volledigheid

allebei de opnames stonden in de epg als afl 1

opname lynley van dinsdag

opname lynley van gisteren/vrijdaag

Forum|alt.badge.img+5

MiVoNL
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • November 15, 2025

Bij TV West staat vandaag in de EPG Intocht Sinterklaas Scheveningen 2024, in plaats van 2025. 

lenb
Slimmerik
  • Slimmerik
  • November 15, 2025

Vooruit ,nog eentje voor het weekend ……….. !

Het valt wel op toen 20 tot 30 seconden de stroom van , TV , Router , DIW7022 , Home cinema set af zijn geweest het systeem ineens , even afkloppen , vlugger werkt en [voor als nog] minder storingen heeft.

Maar moed blijven houden 🤞!