Skip to main content

Zie je een fout in de tv-gids? Laat het ons weten!

• March 11, 2025
  • 1635 reacties
  • 22265 keer bekeken
Zie je een fout in de tv-gids? Laat het ons weten!
Toon eerste bericht

1635 reacties

Forum|alt.badge.img+5

lenb
Slimmerik
  • Slimmerik
  • November 15, 2025

Wie het weet mag het zeggen . . . . . . !

PS.

Liever opgelost natuurlijk !

Forum|alt.badge.img+5

3e week met geen serie opname en verkeerd plaaatje

NB bij serie brokenwoord cancelde ik gisteravond seizoen 5 en 11 bleef opnemen  maar toen ik vanavond keek was er geen seizoen opname meer voor Brokenwood seizoen 11

Doordat er geen onderscheid is tussen de oude seizoen opnames en de huidige serie opname zijn de gevolgen van acties onvoorspelbaar.

Forum|alt.badge.img+5

Ik had dus gisteravond de opname voor brokenwood serie 11 (afl 5) aangezet (op de box) op bbc first

En de opname liep. ik was verbaasd dat er 3 geplaande opnames waren maar dat kwam door de herhaling vandaag van afl  2

Maar vanochtend was er dus geen opname van gisteravond

Dus kpn hoe kan dat ?

lenb
Slimmerik
  • Slimmerik
  • November 16, 2025

Hoe dat kan , omdat bij KPN de wonderen nog steeds de wereld niet uit zijn matthijs peters.

Zoals ook hier weer te zien is ! 

Forum|alt.badge.img+5

Forum|alt.badge.img+5

slam tv is nog steeds “word aangekondigd” en kpn zwijgt er over.

Forum|alt.badge.img+5

net 5 heeft nog steeds word aangekondigd staan ondanks eerdere melding

en zie de week ervoor

wat dit minder eenduidig maakt is dat chicago fire s13 eindigt met afl 22

Dus begint s14 ?? of word het een ander seizoen ? S14 lijkt te snel (net uitgezonden pas n amerika

Forum|alt.badge.img+5
3 korte blokken caalgary acht er elkaaar

serie opname is niet mogelijk 

zelfde als op

met salt lake city

dus waarom geen langer blok ? of waarom geen serie opname ?

Forum|alt.badge.img+5

Forum|alt.badge.img+5

dus speelduur ongeloofwaardig

geen serie nr/afl nr en geen serie opname

lenb
Slimmerik
  • Slimmerik
  • November 16, 2025

Zomaar een gedachte.

In de maatschappij kom je mensen tegen die iets ontwikkelen maar in de praktijk niet werken en dan aanpassing na aanpassing na aanpassing moeten doen.  Het is overal zo maar blijkbaar zijn er tegenwoordig maar weinig mensen die vooruit denken , zoals in dit geval wat de gevolgen zijn in het hele menu als je dat ene knopje in drukt.

Ik bedoel daar b.v. mee , je wist een opname in de Rasterweergave maar deze wordt niet verwijderd uit de Lijstweergave.  Het moet toch geen werelds probleem zijn voor de technisch mensen indien een programma verwijderd wordt ook overal verwijderd wordt.  En waarom worden veelal nieuwe nog lopende opnames pas aangevuld in de lijst Opgeslagen als je uit de lijst bent geweest en niet als je in de lijst aan het zoeken bent of net een opname heb bekeken ! 

Sorry hoor maar ik zou mezelf toch een keertje achter mijn oren gaan krabben als je na 8 maanden nog geen goed werkend systeem heb.

Forum|alt.badge.img+5

gisteren top gear opgenomen maar ik zie film “the untouchables”

op de box kan ik de opname bekijken

op kpn.tv.com start afspelen op en sluit meteen af met “we hebben opgerslagen waar je gebleven bent”

maakt geen verschil of je kiest voor van begin bekijken of verder kijken

Forum|alt.badge.img+5

over het afspelen van opnaames op veronica en bbc fitst werken wel maar hacks op vrt niet daaar krijg ik een foutmelding

opnames van hacks op 9 en 16 november werken wel

Forum|alt.badge.img+5

bbc2 top gear op box doorgespoeld en het is dus een opname van the untouchables maar ook op dat late tijdstip gevolg door een programma voor doven

Dus er lijkt een compleet verkeerde stream van na 23:00 bij de opname van 21`:00 te staan

Dus fout van de kpn

Als er nog andere  klanten zijn met bbc1 of bbx2 opnames zondag avcond 16-11 dan zou ik die maar eens cotroleren

MiVoNL
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • November 17, 2025

Het gaat alweer fout bij 192tv, zaterdag 22 november om 16:00 uur, De Nationale Zaterdagmiddag gebeurtenis staat niet in de EPG.  

Forum|alt.badge.img+5

Het word aparter en aparter met top gear opname

Eerst verdween de opname  van de server en toen kwam er iets anders vcor  maar weer geen top gear

op het einde van de opname begon antigues roadshow maar ja dat is op bbc 1 en top gear is op bbc2

En dan klopt de begintijd van de opname dus ook niet 

NB ook deze nieuwe stream is niet te bekijken via tv.kpn.com

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • November 17, 2025

[Top Gear afbeelding]

3e week met geen serie opname en verkeerd plaaatje

NB bij serie brokenwoord cancelde ik gisteravond seizoen 5 en 11 bleef opnemen  maar toen ik vanavond keek was er geen seizoen opname meer voor Brokenwood seizoen 11

Doordat er geen onderscheid is tussen de oude seizoen opnames en de huidige serie opname zijn de gevolgen van acties onvoorspelbaar.

Wat betreft Top Gear heb ik daar iets over gezegd op 4 november wat nog steeds geldt:

​​​​​​Tijd voor een update van eerder geplaatste meldingen:

• De Top Gear uitzending betreft een ‘Best of - Series 20 & 21' Special en heeft daarom geen nummering en daarom niet meegenomen in de serieopname. En de huidige afbeelding (met nieuwe presentatoren) is gekoppeld aan Top Gear en komt daardoor tevoorschijn (ondanks dat de Special met de oude presentatoren is). 

En wat betreft Brokenwood ben ik bang dat je slachtoffer bent geworden van de bug dat geplande opnames ook worden verwijderd wanneer je oude opnames van dezelfde serie verwijderd. Als ik het goed heb is dat opgelost met de laatste launcher update die vanaf morgen uitgerold wordt. Ik houd nog even een slag om de arm en check dit nog even. Hier kom ik op terug.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • November 17, 2025

Daar hebben we vorige week een ticket voor aangemaakt aan de hand van de meldingen hier. Daar heb ik verder nog geen terugkoppeling op gehad wat er gaande is. 

net 5 heeft nog steeds word aangekondigd staan ondanks eerdere melding

en zie de week ervoor

wat dit minder eenduidig maakt is dat chicago fire s13 eindigt met afl 22

Dus begint s14 ?? of word het een ander seizoen ? S14 lijkt te snel (net uitgezonden pas n amerika

De eerdere melding van Net 5 heb ik even gemist. Sorry daarvoor. Nu alsnog doorgegeven. Het is wel de vraag wat Net 5 daar gaat uitzenden inderdaad nu seizoen 13 klaar is. We gaan het meemaken. 

3 korte blokken caalgary acht er elkaaar

serie opname is niet mogelijk 

zelfde als met salt lake city

dus waarom geen langer blok ? of waarom geen serie opname ?

Het gaat hier om de Wereldbeker wedstrijden voor langebaan schaatsen. Het is natuurlijk niet echt een serie, maar wellicht is het wel logisch om ze als serie te beschouwen. Het is per slot van rekening een lange live uitzending (wat is opgeknipt in drie uitzendingen). Ik ga eens vragen wat de reden achter het los inplannen van deze blokken is. 

over het afspelen van opnaames op veronica en bbc fitst werken wel maar hacks op vrt niet daaar krijg ik een foutmelding

opnames van hacks op 9 en 16 november werken wel

Kun je de opnames van 2 november van Hacks wel afspelen via de tv-ontvanger? 

Het word aparter en aparter met top gear opname

Eerst verdween de opname  van de server en toen kwam er iets anders vcor  maar weer geen top gear

op het einde van de opname begon antigues roadshow maar ja dat is op bbc 1 en top gear is op bbc2

En dan klopt de begintijd van de opname dus ook niet 

NB ook deze nieuwe stream is niet te bekijken via tv.kpn.com

Hm, erg vervelend dat het is misgegaan met de opname van Top Gear. Ik geef het in ieder geval door, maar ik weet niet of er iets mee gedaan kan worden. Laten we het hopen. 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • November 17, 2025

Zomaar een gedachte.

In de maatschappij kom je mensen tegen die iets ontwikkelen maar in de praktijk niet werken en dan aanpassing na aanpassing na aanpassing moeten doen.  Het is overal zo maar blijkbaar zijn er tegenwoordig maar weinig mensen die vooruit denken , zoals in dit geval wat de gevolgen zijn in het hele menu als je dat ene knopje in drukt.

Ik bedoel daar b.v. mee , je wist een opname in de Rasterweergave maar deze wordt niet verwijderd uit de Lijstweergave.  Het moet toch geen werelds probleem zijn voor de technisch mensen indien een programma verwijderd wordt ook overal verwijderd wordt.  En waarom worden veelal nieuwe nog lopende opnames pas aangevuld in de lijst Opgeslagen als je uit de lijst bent geweest en niet als je in de lijst aan het zoeken bent of net een opname heb bekeken ! 

Sorry hoor maar ik zou mezelf toch een keertje achter mijn oren gaan krabben als je na 8 maanden nog geen goed werkend systeem heb.

In je eigen topic hebben we dit onderwerp ook al even bij de hand gehad en toen heb ik aangegeven dat er veel verbeteringen zitten voor de Gids en Opgeslagen in de laatste launcherversie. Die wordt vanaf morgen uitgerold en heb je hopelijk snel binnen. En anders kun je 'm zelf downloaden en installeren vanaf 20 november. We zitten dus zeker niet stil wat betreft het aanpakken van onvolkomenheden en technische foutjes. 

Ik denk ook dat je het niet moet onderschatten wat een complexiteit er schuil gaat achter het bouwen van een TV-platform en het onderhouden daarvan. Daar werkt een compleet team elke week weer aan om het zo optimaal mogelijk te laten werken en weer nieuwe updates voor uit te brengen. Wat ook zeker meespeelt is dat wanneer je bij X iets verbeterd dit weer effect heeft op hoe Y functioneert. Dit is niet altijd te overzien en zo blijf je elke keer wel weer bezig. Het doel blijft wel om uiteindelijk een platform draaiend te hebben waar bijna niets meer op aan te merken is. Maar dat is misschien ook een utopie. 

Dit gezegd hebbende wordt je feedback wel erg gewaardeerd en ook vooral hoe je dat aandraagt via een collage. Echt top!

Het gaat alweer fout bij 192tv, zaterdag 22 november om 16:00 uur, De Nationale Zaterdagmiddag gebeurtenis staat niet in de EPG.  

Doorgegeven!

Forum|alt.badge.img+5

@Arjan van KPN 

hacks werkt ook niet op de box lijkt wel of er geen videol stream is

zie ook

“Server fout” bij afspelen opname “Riot Women” van 2 november 2025 | KPN Community

dus lijkt op een server probleem op die dag 

en zie ook

Opnames van kerstfilms RTL 8 op 16 november zijn mislukt | KPN Community

dus meerdere backend problermen lijkt het

en denk dan ook aan mijn verdwenen opname van brokewood op zaterdag avond

Forum|alt.badge.img+5

en de top gear opname heeft nu voor de 3e keer een compleet andere inhoud gekregen

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • November 17, 2025

Daar hebben we vorige week een ticket voor aangemaakt aan de hand van de meldingen hier. Daar heb ik verder nog geen terugkoppeling op gehad wat er gaande is.

@Arjan van KPN, ter info, en je weet het vast als jullie dezelfde EPG-aanbieder hebben als Ziggo. Maar voor de zekerheid: dit is bij Ziggo nu ook nog steeds zo. (Geen account nodig voor ziggogo.tv/nl/epg/ om daar te spieken. Snel te zien in hun verticale gids.)

lenb
Slimmerik
  • Slimmerik
  • November 17, 2025

Dank voor je reactie .

Kan het niet zo zijn dat het systeem té complex is ?

Ja ik weet het , de ARRIS was misschien wel een oud systeem en daar had je ook wel eens een storing maar als je daar heel af en toe de stroom afhaalde of nieuwe software laadde was je toch weer een tijdje van de probleempjes af.  Tot nu toe kom je iedere keer bij de DIW 7022 weer wat nieuws tegen dat niet goed gaat , wat wel blijkt uit al de reacties.

Zodra ik weer iets zie meld ik mij weer , het liefst met beelden , die zeggen meer dan woorden.

MiVoNL
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • November 17, 2025

Doorgegeven!

Ik zie net dat het nu wel in de EPG staat, alleen de omschrijving moet aangepast worden, aangezien het geen Top 40 meer is, maar een Top 30 samengesteld door de kijkers van 192tv.