Skip to main content

Zie je een fout in de tv-gids? Laat het ons weten!

• March 11, 2025
  • 1635 reacties
  • 22260 keer bekeken
Zie je een fout in de tv-gids? Laat het ons weten!
Toon eerste bericht

1635 reacties

Forum|alt.badge.img+5

en ondertussen 6 dagen toekomst alleen maar gevuld met 4 uur blokken Burası TRT Çocuk op  TRT Çocuk

Forum|alt.badge.img+5

onzin lengte

Forum|alt.badge.img+5

3 uur verschil

Forum|alt.badge.img+5

11 uur verschil

Forum|alt.badge.img+5

zoeken op word aangekondigd

niet ingelogd

ingelogd

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • December 8, 2025

Ja, we hebben dezelfde aanbieder. Ik realiseer mij ook dat je het wellicht met een knipoog bedoeld 😋

@Arjan van KPN, nee, dat was puur nieuwsgierigheid!

Dan hoeven we niet meer naar de gids van Ziggo te kijken om dingen te vergelijken. Hoewel, wel verrassend dat Ziggo hierboven bij Richard Osman’s House of Games wél een seizoen en afleveringsnummer meegeeft in hun technische details voor de browser, maar KPN niet. Dat zagen we eerder al bij de kerstspecials van Death in Paradise. Ook daar gaf KPN geen seizoen in wat jullie naar de browser sturen, maar Ziggo wél.

Dus Ziggo heeft dan al handwerk gedaan, of weet de gegevens van diezelfde aanbieder anders te interpreteren? 🤔

Waarbij trouwens niet gezegd is dat Ziggo er wel serieopnames van maakt. Maar bij bijvoorbeeld Blokken blijkt Ziggo wél in staat om seizoenen gescheiden te houden, wat KPN niet lukt/doet. Terwijl uit de (voor de gebruiker zichtbare) technische details niet blijkt hoe ze dat dan doen.

Forum|alt.badge.img+5

kpn meld dat word aangekondigd word gemonitored (zie pagina 1)

maar hoe kan dit dan ?

Forum|alt.badge.img+5

dus 2x 12 uur blok achter elkaar

en ook nog eens dezelfde aflevering

Forum|alt.badge.img+5

geen serie/afl nr 

serie opname neemt niet op

nb zelfde probleem op 16-12

dit kun je dus ook geautomatiseerd controleren

Forum|alt.badge.img+5

beschrijving van ncis staat bij ncis origins en die van origins staat bij ncis

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Het klopt dat bij KETNET ‘Geen uitzending’ in de gids staat, want dan zendt KETNET ook daadwerkelijk niets uit op die momenten. Dus in die zin klopt de gids voor die zender. 

Naar ‘Omroep Brabant, Khalnayak en Utsav Bharat gaan we kijken. 

Nickelodeon is in de tussentijd al opgepakt en bijgewerkt zie ik. De The Doctor Blake Mysteries aflevering is waarschijnlijk de eerste aflevering van seizoen 6 ‘Family Portret’. En voor de 16e staat inderdaad aflevering twee gepland. Moeten we even aan elkaar zien te koppelen. 

En goed gespot wat betreft NCIS. Ik ga het doorgeven en dan kijken we of we de omschrijving nog kunnen aanpassen. Voor de volgende afleveringen staat het weer goed gelukkig. 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

We spotten wel degelijk zaken zelf (😉) en om twee voorbeelden te noemen:

• Voor de ‘Wordt aangekondigd’ op 15 december (en verder) op MTV is een ticket aangemaakt
  • ‘All Creatures Great and Small’ is weer terug te kijken op BBC NL 
    ​​​​

Forum|alt.badge.img+5

@Arjan van KPN 

hoe kan het dan fout gaan met filmnet en word aangekondigd als jullie zelf spotten ?

want dat was vorige week al te zien

en ketnet met geen uitzending was niet het probleem maar het verschil in zoek resultaten tussen ingelogd en niet ingelogd.

en als jullie zelf spotten waarom benoem je dan star channel op 16-12 niet met word aangekondigd ?

dus beide vragen heb je niet beantwoord

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Ok, ik ga één keer op je reageren en daarna is de discussie weer gesloten. 

Zoals in de openingspost staat: ‘Sidenote: Zie je een enkele ‘Wordt aangekondigd’ en voor de rest wel een gevulde gids, dan ontvangen we hier wel graag een melding van.’ Dus die spotten wij minder goed. 

En ik noemde enkel twee voorbeelden. Dat betekent niet dat we de rest van de gids niet scannen en geen andere fouten hebben waargenomen. En ik denk dat er maar weinig mensen uitgelogd gebruik maken van de zoekfunctie in de webgids en dat het daarom niet zo urgent is. Maar het staat genoteerd. 

Forum|alt.badge.img+5

@Arjan van KPN 

voor mij was dit geen discussie maar als moderatoren de opmerkingen/vragen niet goed lezen dan gaat het dus al mis bij het melden

Forum|alt.badge.img+2

Maandag 15 december wordt op BBCNL om 19:55 het begin van seizoen 6 van “The Doctor Blake Mysteries” uitgezonden.
De gids vermeldt geen serie en afleveringsnummer en neemt daardoor niet automatisch het volgende seizoen op.

Ook handmatig kan er dus geen serie-opname ingesteld worden.

(Gecontroleerd op DIW7022, IOSapp & Androidapp)

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Die was al doorgegeven ​@Hermanqwerty :) De moeite wordt wel gewaardeerd. 

Forum|alt.badge.img+5

geen serie/afl nr

serie opname neemt niet op

MiVoNL
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • December 10, 2025

Op de zender ONS ontbreken vanaf ongeveer 07:00 uur op dinsdag 16 december bij alle series de seizoen en aflevering nummer, en wellicht ontbreken ook de juiste omschrijving en achtergrond foto. Op woensdag 17 december zie ik ook dat het overal ontbreekt. Dit is dan echt een massa fout in de EPG dat het bij alles ontbreekt en niet slechts bij 1 serie. 

Forum|alt.badge.img+5

@MiVoNL op bbc first zie ik de fout alleen bij de nieuwe series., Series die eerder waren uitgezonden hadden wel serie afl nr.

Forum|alt.badge.img+5

star channel ontbreekt vanaf 16-12 10:00 

en lengte van laatste programma is ongeloofwaardig

en zie De TV gids van di 16 dec voor STARCHANNEL, RTLZ, VIAPLAYTV - TVgids.nl

dus waarom kan tvgids het wel en kpn/ziggo niet ?

kpn/ziggo hebben dezelfde epg leverancier maar ja die moeten ze dan aanpakken (vind ik)

Petra Alves - Lurvink
Nieuwkomer

in de tv gids op de app, is vanaf 16 december 10.00 uur, de programmering van "star channel" niet meer zichtbaar. "Wordt aangekondigd" staat in de gids. Waarom kan ik dit in de app niet meer zien?

Forum|alt.badge.img+5

@Petra Alves - Lurvink 

dat weet kpn al 10 dagen lang

ontbreekt ook bij ziggo

dus hun epg leverancier veroorzaakt dit

niet acceptabel maar ja kpn laat toch het achterste van de tong niet zien

nb zie

De TV gids van di 16 dec voor STARCHANNEL, RTLZ, VIAPLAYTV - TVgids.nl

De TV gids van wo 17 dec voor STARCHANNEL, RTLZ, VIAPLAYTV - TVgids.nl

De TV gids van do 18 dec voor STARCHANNEL, RTLZ, VIAPLAYTV - TVgids.nl

dus in theorie kan kpn iemand dit gewoon laten overtikken

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Even een update omtrent een paar meldingen: 

• Voor NCIS: God Only Knows en NCIS: Origins: Crazy Little Thing Called Love is een ticket aangemaakt om de omschrijvingen om te draaien 
  • Wat betreft de The Doctor Blake Mysteries lijken de afleveringen opgesplitst in een part 1 en part 2.  Ticket is aangemaakt om de afleveringen de juiste nummering mee te geven. 
  • Ook voor Richard Osman's House of Games: Festive House of Games is een ticket aangemaakt. We missen in de aanlevering bepaalde informatie waardoor de afleveringen niet gekoppeld zijn aan een bepaald seizoen. Na behandeling van de ticket proberen we het zelf te herstellen. 
  • STAR Channel is bijgewerkt voor 16 en 17 december (en verder) 

Meldingen voor Lynley en ONS zijn doorgegeven. 

Forum|alt.badge.img+5

@Arjan van KPN 

het is niet alleen blakely maar ook bijvoortbeeld lynley

en zie ook blakely op woensdag en waarschijnlijk donderdag

zie mijn vorige meldingen

lynley was altijd part 1 en part 1 maar het gaat pas mis vanaf 17-12

en zie ook de melding over ONS

dus part1/part2 heeft er waarschijnlijk niets mee te maken