Skip to main content

Zie je een fout in de tv-gids? Laat het ons weten!

• March 11, 2025
  • 1836 reacties
  • 25288 keer bekeken
Zie je een fout in de tv-gids? Laat het ons weten!
Toon eerste bericht

1836 reacties

Forum|alt.badge.img+5

geen aflevering omschrijving en alleen serie omschrijving

part 1 had wel een aflevering omschrijving

Forum|alt.badge.img+5

geen aflevering omschrijving en alleen serie omschrijving

Bedenk ook dat deze voorbeelden alleen bij de series zijn die opneem dus statistisch is de kans heel erg groot dat er veel meer problemen zijn met aflevering omschrijvingen

frankkijktgraagtv
Helper
Forum|alt.badge.img+1

Net voor het slapen gaan deed ik nog een rondje zappen en zag dit:

Paris-Nizza

Terwijl de hele week ervoor, de andere 7 etappes zeg maar, er gewoon Parijs-Nice stond.

Maar op zondag komt de Duitse tekst door. Die schrijven Nice precies zoals de Italianen doen maar je ziet het aan 8. Etappe. De Duitsers geven hun rangtelwoorden aan met een punt, dit is de achtste etappe. Ook is Parijs veranderd in Paris.

Het blijft mij echt een raadsel waar jullie de informatie vandaan halen waardoor plots op zondag de Duitse titel van deze wedstrijd tevoorschijn komt.

• Zender: Eurosport
  • Wedstrijd: Parijs - Nice
  • Zondag 15 maart, zowel de rechtstreekse uitzending van 15:45 als de herhaling om 23:15

Wanneer hebben jullie eens een goed gesprek met jullie data-leverancier, of stappen jullie naar een betrouwbaar bedrijf over?

UPDATE

Vandaag gaat het ook mis:

• Zender: Eurosport
  • Wedstrijd: Parijs - Nice
  • Maandag 16 maart, 16:15

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

We hebben meerdere keren per week een goed gesprek met de gidsleverancier ​@frankkijktgraagtv 😉 En we hebben graag ook een foutenvrije gids en dat lukt ook grotendeels, maar er sluipen wel eens ongemerkt foutjes in. Zoals deze. Paris-Nizza kunnen we helaas niet meer aanpassen, want dat heeft weer nadelige consequenties voor de mensen die het hebben opgenomen. Maar wel bedankt voor het signaal! 

En ​@matthijs peters ook bedankt voor alle voorbeelden waarbij de programmabeschrijving te generiek is of niet klopt. Gaan we naar kijken. Ik kan niet beloven dat het snel aangepast gaat worden, maar ook hierover gaan we het gesprek aan met de gidsleverancier. 

Forum|alt.badge.img
  • Nieuwkomer
  • March 16, 2026

@lenb,

‘Hart van Nederland’ heeft een update gekregen en staat (als ik het goed zeg) nu weer correct in de gids.

Volgens mij loopt dit nog steeds niet goed in de serieopnames voor de late editie.

in ieder geval wanneer je dit in de app aanzet.

Klopt ​@DirkNH  !

Wanneer je Hart van Nederland van ± 22u40 op wil nemen als serie wordt niet de volgende dag van ± 22u40 opgenomen maar die van 06u30 [07u00] !

Zover ik mij kan herinneren stond er voorheen achter Hart van Nederland nog de vroege editie , avond editie en late editie.

Omdat ze allemaal hetzelfde afleveringsnummer hebben is dat misschien de oorzaak welke er staat gepland of wordt opgenomen.

@Arjan van KPN 

Nemen jullie deze melding over Hart van Nederland ook mee?

Forum|alt.badge.img+5

en weer geen aflevering omschrijving

en zie bbc 1

Forum|alt.badge.img+5

tvgids.nl

De TV gids van za 21 mrt voor VIAPLAYTV, ZIGGOSPORT, COMEDYCENTRAL - TVgids.nl

13:00 Darten: PDC European Tour in Wieze Wieze - Tweede Ronde

17:00 Strongman Champions League Sterkste Man van Nederland - Deel 1

TijtheMan
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN TV
  • March 17, 2026

@lenb,

‘Hart van Nederland’ heeft een update gekregen en staat (als ik het goed zeg) nu weer correct in de gids.

Volgens mij loopt dit nog steeds niet goed in de serieopnames voor de late editie.

in ieder geval wanneer je dit in de app aanzet.

Klopt ​@DirkNH  !

Wanneer je Hart van Nederland van ± 22u40 op wil nemen als serie wordt niet de volgende dag van ± 22u40 opgenomen maar die van 06u30 [07u00] !

Zover ik mij kan herinneren stond er voorheen achter Hart van Nederland nog de vroege editie , avond editie en late editie.

Omdat ze allemaal hetzelfde afleveringsnummer hebben is dat misschien de oorzaak welke er staat gepland of wordt opgenomen.

@Arjan van KPN

Ja, deze is weer onder de andacht gebracht. Toen ik aangaf dat het programma een update heeft gehad was dat (voor in ieder geval vorige week) ook het geval. Deze week is het weer feest helaas. 

lenb
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • March 17, 2026

@Arjan van KPN

Geconstateerd vandaag ± 11u30

Ondanks dat alle afleveringen afzonderlijk zijn geprogrammeerd worden die van ± 22u30 NIET opgenomen.

Voorheen al een aantal keren alle geplande opnames verwijderd , box uitgezet en weer afzonderlijk geprogrammeerd , niets helpt !

TijtheMan
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN TV
  • March 17, 2026

@lenb,

Wellicht interpreteer ik de woordkeuze niet goed, dus corrigeer me wanneer dat het geval is.

Als ik lees dat je de afleveringen 'afzonderlijk geprogrammeerd’ hebt, begrijp ik het dan goed dat je zowel de ochtend, avond als late editie als serie hebt willen inplannen? Want dat is inderdaad iets wat op dit moment niet gaat lukken. Alle afleveringen als een losse opname plannen zou echt moeten werken.

Elke editie heeft zijn eigen serieID. Dit moet ervoor zorgen dat alle afleveringen gekoppeld aan dit ID gebundeld opgenomen worden. In de situatie hoe deze nu is staat voor elke editie de Ochtend variant in de gids, dus alle edities hebben hetzelfde serieID. Zodra 1 van de 3 opgenomen is (de echte ochtend editie) zullen alle andere tijdstippen (met hetzelfde serieID) als een herhaling gezien worden en dus niet worden toegevoegd aan de serieopname.

Het enige wat op dit moment "helpt” is alle afleveringen die je wilt opnemen als enkele opname te plannen. Dat systeem werkt NIET met een serieID, maar met een unieke identifier en zou daarmee altijd moeten werken. We werken aan een oplossing voor de serieopname.

lenb
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • March 17, 2026

@lenb,

Wellicht interpreteer ik de woordkeuze niet goed, dus corrigeer me wanneer dat het geval is.

Als ik lees dat je de afleveringen 'afzonderlijk geprogrammeerd’ hebt, begrijp ik het dan goed dat je zowel de ochtend, avond als late editie als serie hebt willen inplannen?

Geen probleem ​@TijtheMan.

De ochtendeditie van HvN kijk ik iedere morgen even ,,terug’’ en de avondeditie van ± 17u50 kijk ik niet zo veel.

Alleen de avondeditie van HvN van ± 22u40 plande ik al heel lang in om te kijken als een ,,SERIE’’ en dat is ook heel lang goed gegaan.

Toen die afleveringen niet meer opgenomen werden heb ik iedere aflevering , alleen die van ± 22u40 , gepland met ,,ALLEEN DEZE AFLEVERING’’ en dat doet hij niet meer , hij neemt nu de eerste de beste aflevering met het volgende afleveringsnummer op en die begint om ± 01u40 de volgende dag !  [Alle afleveringen op 1 dag hebben hetzelfde afleveringsnummer]

Normaal verwacht je dan in de lijst ,,GEPLAND’’ deze 7 afleveringen afzonderlijk tegen moet komen maar wat blijkt , zie foto , dit lijkt op een SERIE-planning. [Let op de tijden van de afleveringen die opgenomen gaan worden]

Opnieuw geprogrammeerd [17-3-26 om ±14u45] ;

Alles geplande opnamen van HvN gewist en die van ± 22u40 opnieuw geprogrammeerd als ,,ALLEEN DEZE AFLEVERING’’ , in de EPG staan ze voor als nog aangegeven dat ze gaan worden opgenomen 🤞 !

*Ff off topic ter aanvulling wat er ook niet goed gaat , de geplande afleveringen van HvN worden wel aangegeven in ,,GEPLAND’’ in de RASTERWEERGAVE maar NIET in de LIJSTWEERGAVE !