Skip to main content

Zie je een fout in de tv-gids? Laat het ons weten!

• March 11, 2025
  • 1903 reacties
  • 26614 keer bekeken
Zie je een fout in de tv-gids? Laat het ons weten!
Toon eerste bericht

1903 reacties

Forum|alt.badge.img+5

net5 is gedeeltelijk opgelost op 4/5 april

de 2e is onzin natuurlijk

TijtheMan
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN TV
  • March 31, 2026

Ik ben dan nog benieuwd of je al de nieuwste launcher-versie hebt, namelijk 1.219.1 .

Nee , nog de 1.217.3 .

Zou nu bijgewerkt moeten zijn. Het issue van lijst en rasterweergave zou hiermee in het verleden behoren te liggen. 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • March 31, 2026

net5 is gedeeltelijk opgelost op 4/5 april

Dit begrijp ik niet.

Het is pas 31 maart.

Dus kan het nooit 4 of 5 april al opgelost zijn.

Of bedoel je “wordt gedeeltelijk opgelost”? 

lenb
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • March 31, 2026

Ik ben dan nog benieuwd of je al de nieuwste launcher-versie hebt, namelijk 1.219.1 .

Nee , nog de 1.217.3 .

Zou nu bijgewerkt moeten zijn. Het issue van lijst en rasterweergave zou hiermee in het verleden behoren te liggen. 

Hoi , ondertussen is wel de 1.219.1 Launcher-versie geinstaleerd.

Ik gebruik veelal de lijst weergave en heb deze nog niet vergeleken met de rasterweergave , mocht ik iets tegen komen laat ik het weten.

Forum|alt.badge.img+5

@joop2011 

net5 was een complete puinhoop op 4 april vanaf 12:00 t/m 5 april 06:00 in de epg

en dat IS opgelost met uitzondering van dat 5 uur blok

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • March 31, 2026

@joop2011 

net5 was een complete puinhoop op 4 april vanaf 12:00 t/m 5 april 06:00 in de epg

en dat IS opgelost met uitzondering van dat 5 uur blok

??

Je bedoelt dus “wordt opgelost”

Want het is pas 31 maart 2026

5 april is komende zondag (eerste paasdag)😉

Of bedoel je dat de uitzendingen van 5 april nu goed staan in de gids?

Mijn excuus dat ik het zo opschrijf.

Maar nu kan ik het op 2 manieren opvatten.

Vandaar.😉

lenb
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • March 31, 2026

Nee , nog de 1.217.3 .

Ik heb nu wel de 1.219.1 versie , een weekje of zo.

Update maar helaas !

Foto 1 : Is bij terugkomst in de lijstweergave na het bekijken van een opname en die te hebben gewist.

Foto 2 : Zou dezelfde lijst moeten zijn als in foto 1 maar dan in rasterweergave , gebeurt dus niet !

Na het heen en weer wisselen van foto 1 en 2 blijft deze hetzelfde.

Foto 3 : De bijgewerkte lijst in rasterweergave krijg je pas te zien als je de DIW-box uit en weer aan heb gezet. ! !

Sorry ​@TijtheMan , kan er niets anders van maken. 

MiVoNL
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • April 1, 2026

Vanaf maandag 6 april elke werkdag op BBC NL om 20:00 uur, Hudson & Rex, er staat seizoen 1 in de EPG, maar nadat serie opname is ingesteld, staat er seizoen 0 bij gepland, terwijl in de EPG gewoon seizoen 1 staat. 

Edit 12:57:  Laat maar, ik was iets te vroeg,  nu klopt het wel.  

Forum|alt.badge.img+5

@TijtheMan 

net5 geeft het ene na het andere probleem (of jullie epg leverancier)

ziggo heeft hetzelfde dus jullie epg leverancier

Forum|alt.badge.img+5

tvgids.nl voor net5 voor morgen 2-4

Forum|alt.badge.img+5

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Wel waardevol wat je laat zien ​@lenb en deze feedback nemen we ook mee richting het tv-team. Maar als je weer eens wilt laten zien dat er iets misgaat met opnames en de weergave, dan kun je daar beter een eigen topic voor openen. Die zien wij ook en dan komt het ook op de juiste plek terecht. 

Met de gids van Net5 zijn we nog steeds bezig om die helemaal correct te laten vullen. Hopelijk kunnen we de ‘Geen uitzending’ ook nog wegwerken. 

Forum|alt.badge.img+5

@Arjan van KPN voorkomen is beter dan oplossen

Kijk naar afgelopen zaterdag en vandaag

Dat zijn gewoon voorbeelden van zaken die niet in de epg mogen komen, en is dus gewoon een falen van de epg leverancier maar ook van kpn/ziggo zelf

lenb
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • April 2, 2026

Wel waardevol wat je laat zien ​@lenb en deze feedback nemen we ook mee richting het tv-team. Maar als je weer eens wilt laten zien dat er iets misgaat met opnames en de weergave, dan kun je daar beter een eigen topic voor openen. Die zien wij ook en dan komt het ook op de juiste plek terecht. 

Hoi ​@Arjan van KPN , ik heb niets anders gedaan dan  ​@TijtheMan van KPN TV op de hoogte gebracht betreffende de lijst en rasterweergave waar hij aan refereerde in zijn reactie , zie ⬇️ !

Bij welke topic je wát moet plaatsen is door alle bomen het bos niet meer te zien en zelfs wanneer je correcte reacties bij de juiste topic plaatst schijnt dit dan toch weer niet te kloppen.      🤷🏻‍♂️ ?

PS.  Off Topic;       Monteur nr.4 is geweest , [GELUKKIG] 😉 viel op dat moment de gehele internet verbinding weg en kon hij gaan meten , niets natuurlijk , voor even maar een Experia V10 geplaatst , maar 🙏  ! ! !

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • April 2, 2026

Ik heb ook een fout in de tv gids ontdekt. De tv gids is helemaal niet meer zichtbaar. 

Forum|alt.badge.img+5

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • April 3, 2026

Zijn programma’s die je hebt opgenomen en uit de pas lopen als je ze terug kijkt ook fouten in de tv gids?

Forum|alt.badge.img+5

@Frank- “lege” epg komt meestal door de bug dat alle informatie aan het begin is gepropt in de uren 00:00 tot 02:00 alle uren daarna tonen dan een zwart scherm.

Dit fenomeen zie je meestal na middernacht, dan word de bug getriggert

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • April 3, 2026

@matthijs peters dit was niet na middernacht, zoals je op de foto kan zien is dat rond 22 uur. 

lenb
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • April 3, 2026

@Frank- “lege” epg komt meestal door de bug dat alle informatie aan het begin is gepropt in de uren 00:00 tot 02:00 alle uren daarna tonen dan een zwart scherm.

Dit fenomeen zie je meestal na middernacht, dan word de bug getriggert

Het zal wel off topic , so be it.

Ik ben zeker geen expert maar kan je verzekeren dat lege pagina’s NIET alleen voorkomen rond of net na middernacht , dit kan je ook overkomen tijdens het intensief zoeken in de de EPG in de ochtend , overdag of avond.

PS.      Het aantal keren dat ik deze beelden op mijn scherm had en daarvoor de DIW-box en/of modem heb moeten resetten kan jij niet op al je vingers en tenen tellen.

Sebas14
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • April 3, 2026

Het is echt een drama hoe de TV gids nu is bij TV538. Vanaf vanmiddag 14.00u. tot maandag 21.00u. is er de 538 House Top 1000. Deze loopt dag en nacht door.

Tijdsvakken die niet kloppen, seizoens en afleveringsnummers die niet kloppen. De meeste bestaande programma's die normaal in het weekend zijn staan er nog in.

Wat je dus hierboven ziet zijn alle afleveringen. Hier is niet op gecontroleerd en gewoon zo erin gezet zonder het verder na te kijken.

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • April 3, 2026

Bij CNN is de overgang naar Europese zomertijd in de gids niet meegenomen...bij de overgang naar Amerikaanse zomertijd ging het begin maart wél goed, ik vermoed omdat CNN die gidsgegevens zelf aanlevert?

De tijd in beeld klopt dan weer wel...

De gids loopt wat CNN betreft weer helemaal goed! Bedankt, ​@Arjan van KPN.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Ik heb ook een fout in de tv gids ontdekt. De tv gids is helemaal niet meer zichtbaar. 

Is wel een interessante en kan mogelijk te maken hebben met wat ​@matthijs peters benoemt, maar het hoort niet helemaal thuis in dit topic. Je kunt hier beter een eigen topic over aanmaken en zoveel mogelijk beschrijven; Wanneer loop je hier tegenaan? Hoe heb je alles aangesloten? Gebruik je ook een FRITZ!Box of eigen netwerkapparatuur? Hier kan jij ​@lenb wellicht ook jouw issues droppen. Dan wordt het een soort van verzameltopic voor technische issues met de TV+ box en de gids. 

Zijn programma’s die je hebt opgenomen en uit de pas lopen als je ze terug kijkt ook fouten in de tv gids?

Je bedoelt dat het programma al loopt als je de opname start? Of dat juist de uitzending nog doorloopt als de opname al afgelopen is? Dat heeft wel met de programmering te maken en dat het niet overeen komt met onze gids. Maar als het al geweest is kunnen we dat niet meer herstellen. Als je het op voorhand constateert doordat onze gids afwijkt van de gids op de site van de zender of ten opzichte van tvgids.nl, dan kun je het hier aan ons doorgeven. 

Het is echt een drama hoe de TV gids nu is bij TV538. Vanaf vanmiddag 14.00u. tot maandag 21.00u. is er de 538 House Top 1000. Deze loopt dag en nacht door.

Tijdsvakken die niet kloppen, seizoens en afleveringsnummers die niet kloppen. De meeste bestaande programma's die normaal in het weekend zijn staan er nog in.

Hier moeten we even naar gaan kijken. Ik geef het door. 

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • April 3, 2026

Is wel een interessante en kan mogelijk te maken hebben met wat ​@matthijs peters benoemt, maar het hoort niet helemaal thuis in dit topic. Je kunt hier beter een eigen topic over aanmaken en zoveel mogelijk beschrijven; Wanneer loop je hier tegenaan? Hoe heb je alles aangesloten? Gebruik je ook een FRITZ!Box of eigen netwerkapparatuur? Hier kan jij ​@lenb wellicht ook jouw issues droppen. Dan wordt het een soort van verzameltopic voor technische issues met de TV+ box en de gids. 

Je bedoelt dat het programma al loopt als je de opname start? Of dat juist de uitzending nog doorloopt als de opname al afgelopen is? Dat heeft wel met de programmering te maken en dat het niet overeen komt met onze gids. Maar als het al geweest is kunnen we dat niet meer herstellen. Als je het op voorhand constateert doordat onze gids afwijkt van de gids op de site van de zender of ten opzichte van tvgids.nl, dan kun je het hier aan ons doorgeven. 

Hier moeten we even naar gaan kijken. Ik geef het door. 

Bedoel meer dat wanneer ik een opname terug kijk dat , zoals de serie Thuis op vrt1 (20:30) dat ik al een paar minuten in de aflevering zit, en dus moet terugspoelen naar het begin van de aflevering. Of door moet spoelen naar het begin van een aflevering. Dat zal meer in de manier van opnemen zitten misschien  dat jullie tijdblokken nemen ipv de directe tijd dat een aflevering begint. Dat staat dus eigenlijk los van dit topic als ik het goed begrijp.

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • April 3, 2026

Bedoel meer dat wanneer ik een opname terug kijk dat , zoals de serie Thuis op vrt1 (20:30) dat ik al een paar minuten in de aflevering zit, en dus moet terugspoelen naar het begin van de aflevering. Of door moet spoelen naar het begin van een aflevering. Dat zal meer in de manier van opnemen zitten misschien  dat jullie tijdblokken nemen ipv de directe tijd dat een aflevering begint. Dat staat dus eigenlijk los van dit topic als ik het goed begrijp.

Tja, de zuiderburen nemen het niet zo nauw met hun uitzendtijden, dat is al jaren zo. ‘s Middags beginnen ze vaak vroeger dan in de gids vermeld, later op de avond juist later. Soms zelfs zoveel dat de 5 minuten voorloop of 15 minuten uitloop die KPN aanhoudt bij opnames nog niet genoeg is. Behoorlijk irritant. Zolang opnemen bij KPN gebaseerd op de start- en eindtijden van de uitzending in de epg, en die niet realtime bijgewerkt worden met actuele scheduling updates vanuit de zenders, is daar niet zo veel aan te doen vrees ik.
Het enige wat je kunt doen als klant om zeker(der) te zijn dat je het hele programma hebt opgenomen, is om het daaropvolgende programma ook op te nemen. Maar met urenlange journaallussen volgend op de laatste film van de avond loopt je opnameruimte dan wel snel vol…